Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#3205363
Ik zou ook niet aan laten prikken, laatst met Tom ook niet gedaan, bultje voelde niet goed dus moest gewoon weg, zsm, weg :P

Sterkte!
Door smulpaap
#3205445
Alvast bedankt allemaal voor de duimen :)
We blijven maar optimistisch denken
We hebben het bultje gelukkig wel tijdig ontdekt
Al komen bepaalde bulten wel weer vaak voor bij o.a de E.B
En misschien is het wel gewoon onschuldig
Door charmed
#3205453
Bultjes, als ze goed zijn laten zitten, Phoebe heeft er ook eentje van 20 bij 10 cm, ze heeft er geen last van. Risico's van operatie zijn bij haar "te" groot. Ze begint nu wel helemaal vol te lopen met vetbulten, ze zijn stuk voor stuk allemaal onderzocht en het zijn "vetbulten" bij haar komt het door de stofwisselingsziekte, Prudence heeft er ook wel wat, maar niet zoveel en zulke grote als haar zus Phoebe.

oh ja, wij duimen mee!
Door smulpaap
#3205455
charmed schreef:Bultjes, als ze goed zijn laten zitten, Phoebe heeft er ook eentje van 20 bij 10 cm, ze heeft er geen last van. Risico's van operatie zijn bij haar "te" groot. Ze begint nu wel helemaal vol te lopen met vetbulten, ze zijn stuk voor stuk allemaal onderzocht en het zijn "vetbulten" bij haar komt het door de stofwisselingsziekte, Prudence heeft er ook wel wat, maar niet zoveel en zulke grote als haar zus Phoebe.

oh ja, wij duimen mee!


Het ligt er natuurlijk wel aan waar bultjes zitten , ik had ooit een ander ouder Russeltje die had ook een goedaardige bult op haar flank
Die groeide wel maar ze had er helemaal geen last van . Daar hebben we ook niets (meer ) aan laten doen

Milo had ook een goedaardige vetbult , eerst ook niets aan laten doen . Hij was ook al ruim 13 . Maar hij kreeg er toch last van met lopen , zijn voorpootje nam een scheve stand aan

En bij Amber vrees ik ook als de bult groter gaat worden dat ze last krijgt met lopen .
En nu achteraf gezien hebben we met Milo spijt dat we het niet gelijk weg hebben laten halen
het werd nog best een groot snijvlak . Maar ja , je weet vooraf helaas vaak nooit hoe het zich gaat ontwikkelen
En wat de narcose betreft hebben wij met Amber nu ook zoiets van gelijk maar weghalen
Amber zit voor haar ras ook al in reservetijd . De E.B wordt gemiddeld 8-10 jaar oud
Ze is nu 10,5 jaar en nu nog fit genoeg voor narcose
Al zit ik natuurlijk ook niet op narcose te wachten , maar dat zal nu denk ik een korte narcose worden , en een klein snijvlak
Bulten zijn gewoon rotdingen
Door Martine-Tom
#3205468
smulpaap schreef:Het ligt er natuurlijk wel aan waar bultjes zitten , ik had ooit een ander ouder Russeltje die had ook een goedaardige bult op haar flank
Die groeide wel maar ze had er helemaal geen last van . Daar hebben we ook niets (meer ) aan laten doen

Milo had ook een goedaardige vetbult , eerst ook niets aan laten doen . Hij was ook al ruim 13 . Maar hij kreeg er toch last van met lopen , zijn voorpootje nam een scheve stand aan

En bij Amber vrees ik ook als de bult groter gaat worden dat ze last krijgt met lopen .
En nu achteraf gezien hebben we met Milo spijt dat we het niet gelijk weg hebben laten halen
het werd nog best een groot snijvlak . Maar ja , je weet vooraf helaas vaak nooit hoe het zich gaat ontwikkelen
En wat de narcose betreft hebben wij met Amber nu ook zoiets van gelijk maar weghalen
Amber zit voor haar ras ook al in reservetijd . De E.B wordt gemiddeld 8-10 jaar oud
Ze is nu 10,5 jaar en nu nog fit genoeg voor narcose
Al zit ik natuurlijk ook niet op narcose te wachten , maar dat zal nu denk ik een korte narcose worden , en een klein snijvlak
Bulten zijn gewoon rotdingen
Ze hebben Tom net genoeg gegeven om in slaap te vallen en de rest plaatselijk bij verdoofd, omdat het ook maar een klein ding was (uiteindelijk wel een wond van3cm) mocht het nog een keer gebeuren kies ik daar onmiddellijk voor :)

Sterkte vandaag!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3205476
duimen draaien voor een goedaardig bultje of vetbult

Bij Kaio heb ik trouwens vetbulten niet weggehaald. In zijn oksel heeft ie al jaren een, die is eerder geslonken dan gegroeid. Onder zijn staart, vorig jaar ontdekt, en die zou met narcose moeten als we het wilden weghalen , nouja dat zei deze DA hier, maar heb daarbij ook gekeken of het groeide, en dat doet het verder niet, dus ja laat maar zitten dan.
Door smulpaap
#3205775
We zijn terug . Er is eerst een bloedonderzoek gedaan , gezien haar leeftijd .
Als de uitslagen goed zijn dan gaat ze a.s Do onder het mes en wordt de bult verwijderd
Aan het einde van de middag krijgen we de uitslag bloedonderzoek
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door