Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door evelyn02
#3205157
Border terriër?! Wel een plukvacht maar buiten twee keer per jaar plukken, heb je er geen werk aan. En de mijne wil/wilde heel graag werken!
Door Cindy de Wolf
#3205164
Na grote jachthonden, nou ja nog steeds hebben, hebben wij dan een markiesje sinds 1,5 jaar. En na best een onwennige periode, tsja als je jachthonden gewend bent...moet ik zeggen dat hij echt ontzettend leuk is. En ze zijn goed trainbaar. Er zijn zelfs markiesjes die reddingshondenwerk doen en ook zijn er een handje vol markiesjes die hulphond zijn. Wel is het zo dat ze reactief kunnen zijn dus geef wel aan wat je zoekt zodat daar qua ouderdieren rekening mee gehouden kan worden.

Mocht je hem een keer in het echie willen meemaken Den Haag - Rotterdam moet vast wel te regelen zijn.

Let wel!!! Als je een echt markiesje zou willen overwegen laat je dan op hele korte termijn op de wachtlijst zetten. Op dit moment staan er bijna 300man op de wachtlijst en met gemiddeld 100-120 pups per jaar...

Ik heb me destijds direct weer op de lijst laten zetten, was in nov 2014 sta nu op plaats 20 om je een idee te geven.
Door evelyn02
#3205178
-Saskia- schreef:Ik ben (jôh) niet zo'n kleine-honden-fan, maar ik denk dat ik een border terriër nog serieus zou overwegen. Die lijken me echt leuk. :biggrin2: Ik vermoed alleen dat die te stijfkoppig zijn om ook maar enige vorm van hulphond te willen zijn. Misschien vind ik ze daarom wel zo leuk. ;D
Mijn borders zijn absoluut niet stijfkoppig. Ze werken heel graag, speuren kunnen ze goed en een beloning is nauwelijks nodig (krijgen ze wel hoor) maar het speuren zelf is al prachtig. Hersenwerk of clickertraining vinden ze het einde.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3205188
evelyn02 schreef:Mijn borders zijn absoluut niet stijfkoppig. Ze werken heel graag, speuren kunnen ze goed en een beloning is nauwelijks nodig (krijgen ze wel hoor) maar het speuren zelf is al prachtig. Hersenwerk of clickertraining vinden ze het einde.
*Zet op lijstje voor als we ooit weer een terriër willen*
Door miik
#3205196
Ik denk dat een smous of anders een cairn wel goed bij je zou passen....
Chinese naakthond, malteser, cavalier.... neuj.. dat geloof ik niet (vind die redelijk makkelijk kwa gedrag, en weinig "terrier").
Poedel zou kwa karakter super zijn, heerlijk eigenzinnig, maar wel slim/kunnen werken, maar ja, daar zit iets meer vacht verzorging aan....
Manchester terrier zou ik ook nog een optie vinden. Ken er een paar als hele leuke sport hondjes, weinig vacht verzorging.
en de Lancashire heeler.... volgens mij een hondje bij uitstek voor je, een veedrijver met veel terrier trekjes... geen gemakkelijk hondje, maar wel een echt werkhondje (kunnen wel flink blaffen hoor !).
Gebruikersavatar
Door kira
#3205197
Ik ben zelf erg gecharmeerd van cairns en border terriërs. De exemplaren die ik ken, redelijk wat zijn allemaal leuk met andere honden, ook met formaat beer geen gekef en gedoe. En de borders en cairns die ik ken werken allemaal graag voor hun baas. Sommige echt met training maar twee cairns die ik ken zijn zeg maar home made en doen leuk apporteren en andere kunstjes. De kleine en middenslag poedel vindt ik ook heel leuk, leren snel volgens mij. Je hebt op klein formaat ook nog een Belg met wat langer haar kom even niet op de naam, je hebt zeg maar die brabonchon oid ruw met baardje maar ook iets met wat langer haar. Die langere haar Belg heb ik een paar exemplaren van gezien, heel leuk en werklustig.
Door miik
#3205199
Tja, en 2 rassen die ik ook wel heel gaaf vind... beide een slagje groter (middenslag hond, met redelijk wat bone) zijn de Lapinporokoira en Buhund. Allebei veedrijvers van oorsprong. Erg gericht op de baas, vreemde hoeven niet zo nodig, sociaal naar andere honden, en wel echte werkhondjes, maar niet zo "slaafs" als de border. Veel meer een eigen wil ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3205207
Ik heb maar 1 hollandse smous gekend en of die rastypisch was weet ik niet. Maar crisis, er was géén contact mee te krijgen. Die hond leefde in het geheel in haar eigen wereldje. Als ze zelf belangstelling had, was je even deelgenoot, maar verder niets, nakkus, nada aan contact. En die was dan ook in het geheel niet te trainen.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3205222
Dwergpinscher
Shiba inu
Basenji
Schipperke
En wel wat zwaarder maar wel een werker Lagotto romagnolo.

Welke ras of kruizing het ook gaat worden, volg je hart ;)
Door hannabelgje
#3205240
miik schreef:Ik denk dat een smous of anders een cairn wel goed bij je zou passen....
Chinese naakthond, malteser, cavalier.... neuj.. dat geloof ik niet (vind die redelijk makkelijk kwa gedrag, en weinig "terrier").
Poedel zou kwa karakter super zijn, heerlijk eigenzinnig, maar wel slim/kunnen werken, maar ja, daar zit iets meer vacht verzorging aan....
Manchester terrier zou ik ook nog een optie vinden. Ken er een paar als hele leuke sport hondjes, weinig vacht verzorging.
en de Lancashire heeler.... volgens mij een hondje bij uitstek voor je, een veedrijver met veel terrier trekjes... geen gemakkelijk hondje, maar wel een echt werkhondje (kunnen wel flink blaffen hoor !).
Een Lancashire heeler is niet bepaald sociaal en super reactief. Lijkt me niet echt handig.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Door MillyMol
#3205276
Kaela schreef:Ik heb maar 1 hollandse smous gekend en of die rastypisch was weet ik niet. Maar crisis, er was géén contact mee te krijgen. Die hond leefde in het geheel in haar eigen wereldje. Als ze zelf belangstelling had, was je even deelgenoot, maar verder niets, nakkus, nada aan contact. En die was dan ook in het geheel niet te trainen.
Een vriendin van mij heeft een Hollandse smous: zeer sociaal en actief. Ik herken dit geschetste autistische beeld dus in het geheel niet. :)
Door yorokobi
#3205284
Shiba, leuke uitdaging. Niet allemaal zijn ze er geschikt voor maar de fokker weet wel welke combinatie goed ervoor is en welke pup het in zich heeft.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Martine-Tom
#3205350
Bedankt voor alle reacties. Ik heb alle rassen opgeschreven en ga ze allemaal eens opzoeken :)
Door Martine-Tom
#3205379
Ik denk dat ik verliefd ben...een oude liefde...de Lagotto :D
Zelfs een (vers voerende) fokker hier in de buurt gevonden, via Miik waar we mss een x kunnen gaan kijken.
Ok het is pas voor over een paar jaar, maar er moet ook best veel geregeld worden enzo dus ik ga er toch op het gemakje verder mee...
En idd toch een maatje groter, met het oog op mogelijk toenemde lichamelijke klachten is dat toch slimmer, toch ook een vacht met iets meer werk, maar daar in tegen weer weinig verharen.
Al met al klinkt en voelt dit goed, dus volgende stap om een keer kennis te gaan maken met het ras en van daar zien we wel weer verder.

En hoe leuk het ook is om met een nieuwe pup bezig te zij ...het is ook erg emotioneel merk ik, want als de andere hond gaat werken betekend dat dat Tom met pensioen gaat en dat is toch iets waar ik nog ff niet aan moet denken...
Gelukkig is dat moment nog jaren weg ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3205382
MillyMol schreef:Een vriendin van mij heeft een Hollandse smous: zeer sociaal en actief. Ik herken dit geschetste autistische beeld dus in het geheel niet. :)
Gelukkig!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door