Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3204598
Sigbrid schreef: Ik doe dat wel , kan bij NDG gewoon via de site ( raad van beheer kan je gewoon mail sturen met naam en NHSBnummer)
Amerikaanse bulldog is geen officieel erkend ras in NL, dus raad van beheer geld voor mij niet, ga ik van uit.
De stamboom die ik heb is van een slimme meneer die zo mooi geld kon verdienen door zogenaamde vereniging op te richten, een mooi A4tje te maken en dat te plastificeren. E voila, hond met stamboom.....
#3204599
constance.blokzijl schreef:
Amerikaanse bulldog is geen officieel erkend ras in NL, dus raad van beheer geld voor mij niet, ga ik van uit.
De stamboom die ik heb is van een slimme meneer die zo mooi geld kon verdienen door zogenaamde vereniging op te richten, een mooi A4tje te maken en dat te plastificeren. E voila, hond met stamboom.....
Nee inderdaad die gaat niet op voor jou dan . Weet het zelf toevallig omdat ik iets meer als maand terug een van mijn Franse bullen onverwacht verloor
#3204700
Lazy Garfield schreef:Saartje is geregistreerd bij de BackHomeClub.
Heb ik hier nog niet voorbij zien komen.
http://www.backhomeclub.nl/
Als ik het chipnr invoer bij http://www.chipnummer.nl/ wordt het keurig vermeld, dus zal wel in orde zijn?
Had een herplaats teefje Sarah , die was ook geregistreerd bij backhomeclub . Ik wilde dus haar overschrijven op mijn naam , haar vorige baasje was overleden. Dat was daar nogal lastig want dan moest vorige eigenaar even contact opnemen voor akkoord. Na meerdere keren aangegeven te hebben dat dat nogal lastig was omdat die overleden was , kon dat nog steeds niet zonder akkoord van haar . Ik heb haar toen maar zelf bij NDG geregistreerd , dus was de chip 2x geregistreerd onder 2 andere namen .
#3204983
dribbeldiesel schreef:Of het moet weet ik niet maar heb ze bij NDG uitgeschreven.
Bij Raad van Beheer heb ik dat niet gedaan.
Nooit aangedacht. :-\
Ik weet wist niet beter dan dat je bij overlijden van je hond de stamboom moet retourneren naar de RvB en dat hij dan wordt uitgeschreven.

Lees net op hun site dat dat tegenwoordig niet meer hoeft:

mijn hond is overleden. wat doe ik met de stamboom?
Is je hond overleden, dan hoef je de stamboom niet naar ons terug te sturen. Een korte schriftelijke melding door de eigenaar waarbij je het NHSB-nummer en de stamboomnaam van de hond vermeldt, is voldoende. Wij registreren vervolgens het overlijden. In bijzondere gevallen kunnen wij op grond van artikel III.39 van het Kynologisch Reglement de stamboom van de overleden hond opvragen en ongeldig maken.
Laatst gewijzigd door pike op vr 18 mar 2016, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door