Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3203948
Lizetta schreef:Ligt het aan mij of is de handling ook verschrikkelijk slecht. Die honden doen maar wat, absoluut geen aandacht voor de baas...
En goed dat er zo over gesproken wordt!
Handling is verschrikkelijk. Alleen om die reden al had deze hond niet mogen winnen. Maar al werd die hond wel goed gehandled, maakt hem niet eens een heel goedgebouwde DH.
#3203949
Lizzy schreef:
Handling is verschrikkelijk. Alleen om die reden al had deze hond niet mogen winnen. Maar al werd die hond wel goed gehandled, maakt hem niet eens een heel goedgebouwde DH.
Nee, die hond is slecht gebouwd, daar verander je niets aan...
Maar het viel me op, had op Crufts beter verwacht
#3203950
Heel goed dat er over gesproken wordt, maar die ene mevrouw komt niet veel verder dan: ik hoop dat de keurmeester volgend jaar anders beslist....

Ik werd ook erg droevig van andere rassen hoor. De lol van het kijken is er daardoor ook wel wat af. De engelse buldog winnaar is ook een gedrocht eerste klas, met een neus die nog net niet aan de achterkant van zijn kop eruit komt en een enorme centenbak er onder. De pekinees bij best of show moest halverwege zijn rondje opgetild worden, omdat het te ver lopen was. Verschrikkelijk.
#3203951
Kaela schreef:Heel goed dat er over gesproken wordt, maar die ene mevrouw komt niet veel verder dan: ik hoop dat de keurmeester volgend jaar anders beslist....
Om het dan volgend jaar precies hetzelfde te doen. Hoeveel jaar wordt er nou over gesproken en wat is er veranderd? Nada noppes dus. Er over spreken werkt dus niet.
Daarbij te denken het is niet alleen crufts, die honden hebben qualificaties gekregen om naar de crufts te gaan in andere landen bij andere keurmeesters. Dus dit is overal gaande.
En wat ik verder merk in RL als ik iets over de ruggen of dit loopje zeg tegen menigeen DH liefhebber, heb ik het gedaan hoor :-X
Dit gaat echt niet over door erover te praten .....

En voor alle andere rassen geldt idd hetzelfde. Het is niet zo dat ze op de crufts zo slecht keuren, aangezien je niet "zomaar" op de crufts komt :-\ Het is alleen zo groots dat het wel heel erg opvalt wat voor extremen daar allemaal komen en winnen bij bepaalde rassen
#3203954
Kaio schreef:Om het dan volgend jaar precies hetzelfde te doen. Hoeveel jaar wordt er nou over gesproken en wat is er veranderd? Nada noppes dus. Er over spreken werkt dus niet.
Daarbij te denken het is niet alleen crufts, die honden hebben qualificaties gekregen om naar de crufts te gaan in andere landen bij andere keurmeesters. Dus dit is overal gaande.
En wat ik verder merk in RL als ik iets over de ruggen of dit loopje zeg tegen menigeen DH liefhebber, heb ik het gedaan hoor :-X
Dit gaat echt niet over door erover te praten .....

En voor alle andere rassen geldt idd hetzelfde. Het is niet zo dat ze op de crufts zo slecht keuren, aangezien je niet "zomaar" op de crufts komt :-\ Het is alleen zo groots dat het wel heel erg opvalt wat voor extremen daar allemaal komen en winnen bij bepaalde rassen
Nou, dit is natuurlijk gewoon waarheid als een koe. Die hond staat niet op Crufts omdat ie op andere shows als zijnde lilluk werd beoordeeld.... Ik denk dat we gerust mogen concluderen dat de rashondenfokkerij echt wel rot is als een deur. Lullig voor die paar goed bedoelende fokkers, maar meer kun je er eigenlijk niet van maken. Een paar weken geleden zat ik hier achter mijn beeldscherm ook weer :o :o :o toen de een na de ander op facebook zat te vertellen dat zijn Franse Bull geopereerd moest worden omdat ie niet kon ademen.... En mensen doen net alsof dat allemaal maar heel normaal is.....
#3203971
BusKay schreef:Ik kan me niet voorstellen dat er allemaal keurmeesters met kleppen op lopen...
Om iets te veranderen is een wil van velen nodig...
Ik denk dat de belangen van een aantal te groot zijn om die wil waar te kunnen maken...
Wellicht gaat hier het welzijn van de portemonnee boven die van het dier??? :-\ :-\


Nee, niet allemaal. Maar de meeste km's zijn ook fokker van zo'n ras en hebben zelf dus ook dat vertekende beeld van hoe het zou moeten zijn. In engeland wordt je al km op de ervaring en prestatie als fokker. In NL is dat anders, hier moet je wel een opleiding volgen, echt wordt je meestal opgeleid door oudere keurmeesters en/of fokkers die jou wel vertellen wie de beste honden fokt. Dan komt er een jongere generatie km's en als je dan iets wil veranderen en "je doet eens gek" tijdens een keuring, dan wordt je via blogs ect. door de achteruit gezette topfokkers wel tot je enkels afgebrand. Vervolgens schrijven mensen niet meer bij jou in en als jij geen inschrijvingen genereerd wordt je niet meer uitgenodigt om te keuren. En zo is het circeltje rond en duurt het en duurt het voordat er ook maar iets verandert.
#3203972
Lizzy schreef:Nou, dit is natuurlijk gewoon waarheid als een koe. Die hond staat niet op Crufts omdat ie op andere shows als zijnde lilluk werd beoordeeld.... Ik denk dat we gerust mogen concluderen dat de rashondenfokkerij echt wel rot is als een deur. Lullig voor die paar goed bedoelende fokkers, maar meer kun je er eigenlijk niet van maken. Een paar weken geleden zat ik hier achter mijn beeldscherm ook weer :o :o :o toen de een na de ander op facebook zat te vertellen dat zijn Franse Bull geopereerd moest worden omdat ie niet kon ademen.... En mensen doen net alsof dat allemaal maar heel normaal is.....
Echt helemaal mee eens. De raad verheerlijkt willens en wetens fokkers die fout bezig zijn, en dan durven mekkeren over Fairfok enz. Het is het complete wereldje van de rashondenfokkerij wat verrot is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door