Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lida. S
#3200818
Blacky (asbak Boomer, 8 nov 2002) hebben we ca 5 jaar geleden opgehaald, samen met White ( de Westy die ik 2 weken geleden heb laten inslapen). Ze moesten samen geplaatst worden. Er werd afstand gedaan van de hondjes wegens gezondheidsredenen van hun bazin. Ik heb nog steeds contact met haar/hum oude bazinnetje en zal ook gauw wat mooie foto’s van Blacky naar haar opsturen.

Snooker (riesenschnauzer 13 juni 2008) hebben we ca 7 jaar geleden gekocht van een fokker, die ons wijsmaakte dat ze moest stoppen met de fokkerij wegens gezondheidsklachten. Achteraf bleek dat ze op die manier de honden die ongeschikt waren om mee te fokken voor een te hoge prijs wilde verkopen. Ook Whisky (de dwergschnauzer die ik vorige week heb laten inslapen ) kwam daar vandaan. Whisky had toen een oorontsteking, een bekkie vol met rotte tanden en een baarmoeder ontsteking.
Ik zal voor Kiraly de stamboom van Snooker opzoeken. Misschien is zij familie van Kate

Shandy (bouvier 5 dec 2011) hebben wij ruim 3 jaar geleden gekocht van een fokker. Shandy heeft HD en was dus ongeschikt voor de fok. Toch hadden zij haar graag willen houden als huishond, maar aangezien de vrouw ernstig ziek was (hersentumor) hadden zij niet de tijd en aandacht voor Shandy die zij nodig had. Gelukkig vonden zij (de fokker en zijn vrouw) ons wel goed genoeg om Shandy mee te nemen. Ook met deze mensen heb ik regelmatig contact. Ook hun zal ik zo snel mogelijk een paar mooie foto’s van Shandy sturen.

Shirah (riesenschnauzer 15 juli 2004) heb ik samen met Chivas uit een asiel gehaald (ca 7 jaar geleden) Zij waren daar beland omdat hun eigenaar te weinig tijd voor hun had. Ze moesten samen geplaatst worden. Chivas had addison, de medicijnen waren nogal duur en hierdoor was er weinig animo voor de honden. Helaas is Chivas een paar jaar geleden overleden.
Maar ook met de vorige eigenaar en met het asiel waar ze zaten heb ik nog steeds contact. Ook zij krijgen de foto’s.

Jip (JRT 17 feb?? 2011) zat in het asiel. Hij was gevonden. Hij had een nieuw adres gevonden, maar die mensen gingen scheiden en zo belandde hij opnieuw in het asiel. Toen ik naar hem kwam kijken, kreeg ik te horen dat ze net -een half uur geleden- nog een JRT binnen hadden gekregen. Haar baasje was die nacht overleden. Dat hondje wilde ik ook wel zien, en ach, eentje meer of minder, wat maakt het uit. Dus toen heb ik Janneke (JRT? 17 feb 2009) ook maar mee genomen.Zo hoefde zij niet eerst in het asiel te verblijven, maar ging eigenlijk van haar vorig baasje regelrecht naar ons. Maar aangezien Janneke nu niet een echte JRT is ben ik verder gaan zoeken.
Toen kwam ik Joep tegen (1 feb? 2011) ook haar baasjes waren gescheiden. Eerst bleef Joep bij haar vrouwtje, maar zij werkte full time dus Joep zat veel alleen en is toen naar haar baasje gegaan die werkloos was, maar ook hij kreeg (gelukkig voor hem) weer een baan en hij gunde zijn hond een beter leven. Dus zo kwam Joep erbij.
En natuurlijk gaan er nu ook foto’s naar het asiel waar Jip en Janneke vandaan komen en naar het vorig baasje van Joep.

Jip vindt de grote honden nu toch nog wel wat eng. Hij uit dit door er luid keffend op af te vliegen. Hij wordt gelukkig volledig genegeerd door de groten, en langzamerhand gaat het beter. Als hij aan de riem zit kan ik hen corrigeren en houd hij zijn mond, maar als hij los loopt, rent hij, na eerst in de aanval te zijn gegaan, snel naar huis. Maar ik heb er het volste vertrouwen in dat dit allemaal wel goed komt
Door Siberienne
#3200829
Jeetje, ik had de riesen niet herkend zonder snor... Is er een reden dat je ze zo egaal kort scheert?

Ik ken ze nl alleen maar zo;

Afbeelding

Wat haren al niet doen voor een totaal plaatje ;) ;)
#3200831
Siberienne schreef:Jeetje, ik had de riesen niet herkend zonder snor... Is er een reden dat je ze zo egaal kort scheert?

Ik ken ze nl alleen maar zo;

Afbeelding

Wat haren al niet doen voor een totaal plaatje ;) ;)
Ik laat ze zo kaal mogelijk maken, omdat we hier op zware kleigrond zitten en hun haren anders onder de klei zitten. Ze hebben geen spiegel in hun hok en ze zijn me er niet minder lief om, maar wel minder smerig
Door Siberienne
#3200848
Lida. S schreef:Ik laat ze zo kaal mogelijk maken, omdat we hier op zware kleigrond zitten en hun haren anders onder de klei zitten. Ze hebben geen spiegel in hun hok en ze zijn me er niet minder lief om, maar wel minder smerig
Ah ok, ik vroeg het me gewoon af ;)
Schetige koppies, met baard / snor lijken ze strenger ;)
#3200856
Hee lida, dat hoef je niet op te zoeken hoor, onze kate is een f1 kruising van poedel,labrador. Maar lijkt zo enorm. Dat ik ff twijfelde of het familie was. Ik kreeg een paar x de vraag of ze een schnauzer is. Maar leuk dat je wat over je hondjes schrijft.
#3200886
Wat leuk om je huidige roedel te zien........ Ik blijf Blackie een heerlijk hondje vinden om te zien....... en de JRT's die met hun gat in de boter zijn gevallen :smitten: :smitten:

Wat heb je toch een groot hart voor je dieren, allemaal hun eigen achtergrond, samen een heerlijk stel boeven!! Petje af voor jou dat je al deze honden uit het asiel "gered" hebt :-* :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door