Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door TomsBorders
#3200981
MarijeEnBoomer schreef:;D hier moest ik echt hardop om lachen
Ik snap de grap niet in mijn eigen bericht dus weet niet helemaal waarom je moest lachen?
Door eelke
#3200982
Waarom dacht ik vandaag, whaaaaaaaaaaaaa de zon schijnt en ik ga kei veel nuttige dingen doen!!! En kwam ik om 10 uit bed, was ik om half 12 in staat tot iets, liep ik van 12 tot 1 in het bos, heb ik geluncht, en ben ik vervolgens om half 3 in slaap gevallen op de bank?
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3200985
Waarom doet de Europese Commissie alsof er in het nieuwe privacy shield geen massasurveillance meer plaats zal vinden door de VS? :confused1:
In het privacy shield staat namelijk dat het gewoon is toegestaan in het kader van anti terrorisme, cybercrime en nog 4 gevallen ::)
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3200986
TomsBorders schreef:Ik snap de grap niet in mijn eigen bericht dus weet niet helemaal waarom je moest lachen?
Ik vind het grappig dat je precies kan zeggen waarom het zo is.
Meestal zeggen mensen op zo'n waarom vraag gewoon: daarom
En jij kan precies uitleggen waarom het daarom is!
En daar word ik blij van :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3200991
dinky89 schreef:Waarom doet de Europese Commissie alsof er in het nieuwe privacy shield geen massasurveillance meer plaats zal vinden door de VS? :confused1:
In het privacy shield staat namelijk dat het gewoon is toegestaan in het kader van anti terrorisme, cybercrime en nog 4 gevallen ::)

Omdat de europese commissie denkt dat we allemaal uit een ei komen.
Door TomsBorders
#3200995
MarijeEnBoomer schreef:Ik vind het grappig dat je precies kan zeggen waarom het zo is.
Meestal zeggen mensen op zo'n waarom vraag gewoon: daarom
En jij kan precies uitleggen waarom het daarom is!
En daar word ik blij van :)
ah haha ok :) dank voor het compliment !:)
Ik weet (nog) niet alles helaas maar vind het wel leuk een goed onderbouwt antwoord te geven op de vragen waar ik dat goed kan.
Gebruikersavatar
Door nova
#3201013
Lizzy schreef:Waarom gaan de veters van alle hoge wandelschoenen tijdens de wandeling los bij mij? Hoe strak ik de veters ook aan trek, of ik er nou een dubbele strik in leg of niet: ze gaan los!

Waarom is dat?

En wat is jouw grote waarom vraag?
Ik heb geen 12 pagina's met reactie doorgelezen :-[ , maar platte veters gaan minder snel los dan ronde veters, en veters uit wandelschoenen moeten tegen de gebruikelijke richting , langs het laatste haakje gehaald worden.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3201019
TomsBorders schreef:Een aspirientje is een zelfdenkend organisme die in de bloedbaan zoekt naar vijanden om aan te vallen.

nee grapje.

Aspirine ofwel Acetylsalicylzuur is een goed bloedoplosbaar molecuul dat snel in bloed wordt geabsorbeerd na inname en op deze manier remt het het enzym cyclo-oxygenase. Dit enzym geeft de zenuwen weer een signaal van pijn/ontsteking/koorts en door dat de remmen vermindert dat. Aspirine en andere NSAID's (niet steroide ontstekingsremmende medicijnen) die hebben een hoge affiniteit met het enzym en als ze dus via het bloed op een plek komen waar dat zit, dan is het een goede match met elkaar en zal de aspirine het enzym inhibiten - ofwel vertragen - er vind een soort ophoping van de actieve stof bij het enzym plaats waardoor de pijn etc. geremd wordt. Omdat je bloed redelijk snel rondpompt lijkt het misschien alsof ie het gewoon vind maar er zit een vrij breed toxicologisch proces achter waarvan ik de details zal besparen (maar ik heb wel een boek voor je als je wilt - in niet heel eenvoudig Engels).
Maar daarom dus.
Dat vind ik echt heel leuk om te weten, dank je Tomsborders!
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3201051
TomsBorders schreef:Een aspirientje is een zelfdenkend organisme die in de bloedbaan zoekt naar vijanden om aan te vallen.

nee grapje.

Aspirine ofwel Acetylsalicylzuur is een goed bloedoplosbaar molecuul dat snel in bloed wordt geabsorbeerd na inname en op deze manier remt het het enzym cyclo-oxygenase. Dit enzym geeft de zenuwen weer een signaal van pijn/ontsteking/koorts en door dat de remmen vermindert dat. Aspirine en andere NSAID's (niet steroide ontstekingsremmende medicijnen) die hebben een hoge affiniteit met het enzym en als ze dus via het bloed op een plek komen waar dat zit, dan is het een goede match met elkaar en zal de aspirine het enzym inhibiten - ofwel vertragen - er vind een soort ophoping van de actieve stof bij het enzym plaats waardoor de pijn etc. geremd wordt. Omdat je bloed redelijk snel rondpompt lijkt het misschien alsof ie het gewoon vind maar er zit een vrij breed toxicologisch proces achter waarvan ik de details zal besparen (maar ik heb wel een boek voor je als je wilt - in niet heel eenvoudig Engels).
Maar daarom dus.
Waarom wist ik dit al? :???:
Door Shanti en co
#3201065
Waarom heeft duo nog geen nieuwe cijfers geplaatst van de aanmeldingen voor de numerus fixus opleidingen?
(Niet dat het zo veel nut heeft want de inschrijving gaat door tot 1 mei, en toch kijk ik elke maandag :P )
Door eelke
#3201068
mizzsylver schreef:Waarom kotst mijn hond altijd op de deurmat? :puke:
Ja dat is wel een goede! Waarom kosten dieren altijd het liefst op iets?

Toen wij laatst beide ziek op de bank lagen, begon Joep ook ineens te kokhalzen. Die heb ik van de bank geduwd want liever niet op mijn dekbed. Was heel sneu want doordat hij aan het kotsen was verstijfde hij helemaal dus gleden zijn poten onder zijn lijf vandaan en stortte hij zo kotsend ter aarde :(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door