Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Laika
#3198821
Waar ik heel blij van word is mijn hooikist. Gewoon simpel gemaakt van een ikea kubus (hol). Ik heb er een eenpersoons donzen dekbed in gepropt, en nu kan ik simpel zilvervliesrijst en stoofpeertjes laten garen zonder kans op droogkoken. Ook gebruik ik de kist om zelf yoghurt van rauwe melk in te maken. Lukt altijd en het mooie vind ik dat er helemaal geen snoer aan zit. Hij staat gewoon in de kamer.Als ik hem niet gebruik is het een handig tafeltje :biggrin2:
Door - pien -
#3198833
Laika schreef:Waar ik heel blij van word is mijn hooikist. Gewoon simpel gemaakt van een ikea kubus (hol). Ik heb er een eenpersoons donzen dekbed in gepropt, en nu kan ik simpel zilvervliesrijst en stoofpeertjes laten garen zonder kans op droogkoken. Ook gebruik ik de kist om zelf yoghurt van rauwe melk in te maken. Lukt altijd en het mooie vind ik dat er helemaal geen snoer aan zit. Hij staat gewoon in de kamer.Als ik hem niet gebruik is het een handig tafeltje :biggrin2:
Hoe maak jij joghurt?
Gebruikersavatar
Door Dian
#3198843
mijn vaatwasser, combimagnetron........ Kan niet lang staan in de keuken, dus het zijn allemaal dingen die snel klaar moeten zijn en waarbij ik max 10 minuten moet staan....... en de combimagnetron om de volgende dag de restjes weer op te warmen of een kant en klaar maaltijd op te warmen.......... :P
Gebruikersavatar
Door Laika
#3198867
- pien - schreef:Hoe maak jij joghurt?
Ik verwarm de rauwe melk tot 45 graden. Dan voeg ik per liter 4 eetlepels biologische yoghurt of biogarde toe en roer dat er voorzichtig doorheen. Daarna weer opwarmen tot 45 graden en overschenken in voorverwarmde glazen potten. Die zet ik 24 uur in de hooikist.
Dan in de koelkast om hem wat meer op te laten stijven. Soms is de substantie wat te dun naar onze smaak (ligt er aan welke biogarde/yoghurt je gebruikt om te enten) dan laten we het uitlekken en maken we er hangop van. De wei die ik overhoud gebruik ik in het brood of pannenkoeken beslag.
Door Siberienne
#3198868
Els&Flow schreef:Afwasmachine, droger, onze Jura koffiemachine, de blender en de waterblazer. De waterblazer is multifunctioneel inzetbaar, erg handig.
Nu maak je me nieuwsgierig. Waar gebruik jij die waterblazer dan allemaal voor? Ik gebruik hem voor de honden, om mezelf te ontharen na het kammen vd honden en als bladblazertje in de tuin maar verder kon ik er nog niet zoveel voor verzinnen? ;) ;)
#3198871
Siberienne schreef:Nu maak je me nieuwsgierig. Waar gebruik jij die waterblazer dan allemaal voor? Ik gebruik hem voor de honden, om mezelf te ontharen na het kammen vd honden en als bladblazertje in de tuin maar verder kon ik er nog niet zoveel voor verzinnen? ;) ;)
Voorzetje:

- diepvries ontdooien
- verwarmingen schoonblazen
- filter van de robotstofzuiger schoonblazen
- snel drogen van de borstel van de robotstofzuiger nadat die de ingewanden van een door de katten naar binnen gesleepte muis een kwartier lang heeft rondgewenteld, zodat de darmen lekker strak om de borstel zitten en je de borstel echt absoluut moet uitwassen, omdat anders je hele huis naar vergane muis ruikt. ::) :biggrin2:
- en nog veel meer.
Door - pien -
#3198880
Laika schreef:Ik verwarm de rauwe melk tot 45 graden. Dan voeg ik per liter 4 eetlepels biologische yoghurt of biogarde toe en roer dat er voorzichtig doorheen. Daarna weer opwarmen tot 45 graden en overschenken in voorverwarmde glazen potten. Die zet ik 24 uur in de hooikist.
Dan in de koelkast om hem wat meer op te laten stijven. Soms is de substantie wat te dun naar onze smaak (ligt er aan welke biogarde/yoghurt je gebruikt om te enten) dan laten we het uitlekken en maken we er hangop van. De wei die ik overhoud gebruik ik in het brood of pannenkoeken beslag.
Wat voor thermometer gebruik je?
Krijg je van 1 liter melk ook 1 liter joghurt? Dit vind ik een stomme vraag maar ik breek er mijn hoofd over en kom er maar niet uit :-[
#3198889
Leontine schreef:Ik heb jaren met mijn kitchenaid brood gekneed, vond dat de thermomix het beter doet.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Heb je de kleine Artisan die de meeste mensen hebben?

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
Door Siberienne
#3198917
Anne in Duitsland schreef:Voorzetje:

- diepvries ontdooien
- verwarmingen schoonblazen
- filter van de robotstofzuiger schoonblazen
- snel drogen van de borstel van de robotstofzuiger nadat die de ingewanden van een door de katten naar binnen gesleepte muis een kwartier lang heeft rondgewenteld, zodat de darmen lekker strak om de borstel zitten en je de borstel echt absoluut moet uitwassen, omdat anders je hele huis naar vergane muis ruikt. ::) :biggrin2:
- en nog veel meer.

:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: Ok, slim! Die diepvries ontdooien had ik nog niet aan gedacht.
Hmm die muizendarmen... yummie...
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3198947
Siberienne schreef:Nu maak je me nieuwsgierig. Waar gebruik jij die waterblazer dan allemaal voor? Ik gebruik hem voor de honden, om mezelf te ontharen na het kammen vd honden en als bladblazertje in de tuin maar verder kon ik er nog niet zoveel voor verzinnen? ;) ;)
Zandmonsters schoon blazen voor ze naar binnen mogen
Ontdooien van de vriezers
Een verstopte vaatwasser mee uitblazen, dat bespaarde minimaal 1x een monteur laten komen
Blaadjes die vast zitten in de auto en waar je net niet bij kunt maar die wel heel irritant zijn
verwarmingen en convectorput schoon blazen
Stofzuigerfilters, wasmachine en droger schoonmaken
O ja, kussen van Flow had een ongelukje doorstaan, plek schoongemaakt, waterblazer erop en hij is weer als nieuw. Hoes kan er niet af.. erg onhandig voor een honden product.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3198951
- pien - schreef:Wat voor thermometer gebruik je?
Krijg je van 1 liter melk ook 1 liter joghurt? Dit vind ik een stomme vraag maar ik breek er mijn hoofd over en kom er maar niet uit :-[
Ik gebruik een 25 cm. lange vloeistofgevulde (alcohol) thermometer (gekocht bij de brouwmarkt)

Ja, je maakt van 1 liter melk 1 liter yoghurt.
Door - pien -
#3198952
Laika schreef:Ik gebruik een 25 cm. lange vloeistofgevulde (alcohol) thermometer (gekocht bij de brouwmarkt)

Ja, je maakt van 1 liter melk 1 liter yoghurt.
En hoe lang kun je die yoghurt dan bewaren (want van rauwe melk en niet verhit geweest tot 70C)?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door