Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3197423
Ik ben voor erbij nog op zoek naar een stop in jaszak weg foto toestelletje met goede videofunctie. Is soms wel eens handiger dan een speigelreflex he :biggrin2:
Ik vind de kwaliteit van mobieltjes toch te slecht.Volgens mij is die van een klein toestelletje beter.
Ik zie er ook staan met wifi. Heeft iemand daar ervaring mee is dat wifi als in : foto's overladen via wifi naar de pc, waarbij de pc toch aanmoet en je het net zo goed met een kabeltje kan doen. Of is de wifi van ik laadt alle foto's naar een cloud?
Ik zie dat nikon vaak maar 5x zoom heeft en canon 8x bijv. ( zoek geen bamitech ;) ik houd het wel graag bij echte merken wat dat betreft) Voor dezelfde prijs. Is nikon zo veel beter voor de rest dat ze 5x maal voor dezelfde prijs aanbieden?
Ik zoek dus eentje in de prijsklasse van 100 pleuris, of de wifi of iets anders moet wel zoveel voordeel bieden dan kan er nog wel iets bij.
Wie heeft welk toestelletje en wat vinden jullie ervan.?
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3197426
;D ;D ;D
Ik heb even geen tip voor je qua toestel, maar moest wel gewoon ontzettend lachen om je "to hell with all bullshit-berichtje".

Tot zover mijn enorm nuttige bijdrage. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3197454
De wifi houdt in dat je ter plekke kunt connecten met je foon of ipad en dat je dan daarmee de camera op afstand kan bedienen. Een foto overpompen kan misschien ook wel, maar de camera an sich maakt geen contact met fb oid zoals je foon wel doet. Dan moet je ook nog kijken of je foon compatible is met je camera. De canons doen het namelijk met android. Ik heb canon en een iphone, dus ik gebruik de wififunctie niet.

Voor 100 pleuris een goede camera...nah, gaat lastig worden. Je zou eens kunnen kijken voor een canon powershot 50 nogwat. Maar ook die zit al ruim boven de 100 euro.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3197456
Ik heb deze. Op de automatische stand, in sportmodus met burst kan hij van rennende honden best mooie foto's maken...

http://www.kieskeurig.nl/digitale_camer ... ?xtor=SEC-[42009-DFDF937E-C039-4E97-AFF6-61BDBCD86A85S77250326313]-GOO-1[grp]-1[ad]-S-[Dynamic%20Ad%20Target]&gclid=CIT-rv3B_soCFULnGwodzp4E3Q

Er zitten aardig wat functies op waardoor je wel wat kunt aanpassen in de instellingen. Hij is niet zo klein als een mobiel, maar past precies in mijn borst-jaszak.
Door Siberienne
#3197477
Ik heb een kleine Canon; Canon Powershot SX230 XS voor in de jaszak. Op zich ben ik tevreden over de kwaliteit van de foto's, ook filmpjes zijn best aardig maar.... zodra het koud wordt houdt de batterij er heel snel mee op. Vooral bij filmen geeft hij nogal eens aan dat de batterij leeg is, terwijl dat dan niet zo is (even opwarmen en hij doet het weer...). Ik had er twee accu's bij, ben er helaas 1 kwijt geraakt. Volgens de winkel waar ik hem gekocht heb was het geen bekend probleem...

Hier staan een paar foto's die ik met deze camera heb gemaakt, behalve de foto rechtsboven die is met mijn telefoon gemaakt (van Shadow op het modderpad) waarbij je duidelijk verschil in kleurkwaliteit kan zien:
http://huskyheren.blogspot.nl/2015/02/w ... ad-ik.html
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3197582
Angelique schreef:De wifi houdt in dat je ter plekke kunt connecten met je foon of ipad en dat je dan daarmee de camera op afstand kan bedienen. Een foto overpompen kan misschien ook wel, maar de camera an sich maakt geen contact met fb oid zoals je foon wel doet. Dan moet je ook nog kijken of je foon compatible is met je camera. De canons doen het namelijk met android. Ik heb canon en een iphone, dus ik gebruik de wififunctie niet.

Voor 100 pleuris een goede camera...nah, gaat lastig worden. Je zou eens kunnen kijken voor een canon powershot 50 nogwat. Maar ook die zit al ruim boven de 100 euro.
En wat is daar het nut van? Kan ik ml bespieden of zo ;D nee zal vast iets nuttigers mee te doen zijn, kom er alleen niet op.

Zo'n powershot 10 of zo heb ik nog ergens liggen, (denk ik toch, heb hem niet gezien sinds de verhuizing) al een wat oudere, werkt op batterijen, helaas niet op oplaadbare :-X :-X :-X en die past dus absoluut niet in mijn jaszak ;) ( ik ben maar klein ) en video is maar 3x4 en vga, zo vorige eeuw ::)

Siberienne schreef:Ik heb een kleine Canon; Canon Powershot SX230 XS voor in de jaszak. Op zich ben ik tevreden over de kwaliteit van de foto's, ook filmpjes zijn best aardig maar.... zodra het koud wordt houdt de batterij er heel snel mee op. Vooral bij filmen geeft hij nogal eens aan dat de batterij leeg is, terwijl dat dan niet zo is (even opwarmen en hij doet het weer...). Ik had er twee accu's bij, ben er helaas 1 kwijt geraakt. Volgens de winkel waar ik hem gekocht heb was het geen bekend probleem...

Hier staan een paar foto's die ik met deze camera heb gemaakt, behalve de foto rechtsboven die is met mijn telefoon gemaakt (van Shadow op het modderpad) waarbij je duidelijk verschil in kleurkwaliteit kan zien:
http://huskyheren.blogspot.nl/2015/02/w ... ad-ik.html
Die ziet er wat kleiner uit. Is al een ouder modelletje, gezien de megapixels? Maar wel een grotere lensopening, dat is misschien wel meer waard dan die paar megapixels meer :g:
Qua prijs zie ik wel dat ie een eend richtig de 100 pleuris gezakt is . Edit: Oo dat is dan wel 2e hands zie ik nu
Fenixjuh schreef:Ik heb deze. Op de automatische stand, in sportmodus met burst kan hij van rennende honden best mooie foto's maken...

http://www.kieskeurig.nl/digitale_camer ... ?xtor=SEC-[42009-DFDF937E-C039-4E97-AFF6-61BDBCD86A85S77250326313]-GOO-1[grp]-1[ad]-S-[Dynamic%20Ad%20Target]&gclid=CIT-rv3B_soCFULnGwodzp4E3Q

Er zitten aardig wat functies op waardoor je wel wat kunt aanpassen in de instellingen. Hij is niet zo klein als een mobiel, maar past precies in mijn borst-jaszak.
Is denk ik een duurder modelleke? Kan geen huidige prijs vinden
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3197592
Ik heb een jaar terug de finepix xp70 gekocht. Compact, kan tegen een stootje en is waterdicht (getest en ja, in de zee onder water doet hij het, daar had ik hem voor gekocht). Heeft ook wifi maat heb ik mij niet in verdiept ;)

Daarnaast heb ik de finepix s1500 maar die is minder compact. Wel kan ik er veel mooiere/betere macrofoto's mee maken en worden foto's duidelijk mooier door de bredere lens.

Toch zijn de foto's qua scherpte/helderheid niet te vergelijken met een spiegelreflex!
Mijn beide finepix toestelletjes krijgen op de een of andere manier wel altijd krakend/ratelend geluid op achtergrond alsof je het toestel hoort scherpstellen :-X

Aangezien je graag wilt filmen zou ik eens kijken naar een gopro. Die zijn gemaakt om out door actie te filmen: http://www.videocamerashop.nl/product/5 ... -hero.html
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3197637
Kaio schreef:En wat is daar het nut van? Kan ik ml bespieden of zo ;D nee zal vast iets nuttigers mee te doen zijn, kom er alleen niet op.
Je kan b.v. een hele grote selfie maken, met nog tien anderen. aka een groepsfoto :biggrin2: . Of een wildlife foto waar jijzelf niet al te dichtbij kan komen. Handig soms om ter plekke op je tablet de foto vast in het groot te kunnen zien. Direct de foto overpompen naar je foon of tablet om 'm b.v. op fb of bp te plaatsen kan dus ook.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3197846
Angelique schreef:Je kan b.v. een hele grote selfie maken, met nog tien anderen. aka een groepsfoto :biggrin2: . Of een wildlife foto waar jijzelf niet al te dichtbij kan komen. Handig soms om ter plekke op je tablet de foto vast in het groot te kunnen zien. Direct de foto overpompen naar je foon of tablet om 'm b.v. op fb of bp te plaatsen kan dus ook.
Dat heeft dan wel meerwaarde de wifi, niet persee voor de selfies :biggrin2: maar voor dat ene fotootje snel te kunnen overzetten.

dinky89 schreef:Ik heb een jaar terug de finepix xp70 gekocht. Compact, kan tegen een stootje en is waterdicht (getest en ja, in de zee onder water doet hij het, daar had ik hem voor gekocht). Heeft ook wifi maat heb ik mij niet in verdiept ;)

Daarnaast heb ik de finepix s1500 maar die is minder compact. Wel kan ik er veel mooiere/betere macrofoto's mee maken en worden foto's duidelijk mooier door de bredere lens.

Toch zijn de foto's qua scherpte/helderheid niet te vergelijken met een spiegelreflex!
Mijn beide finepix toestelletjes krijgen op de een of andere manier wel altijd krakend/ratelend geluid op achtergrond alsof je het toestel hoort scherpstellen :-X

Aangezien je graag wilt filmen zou ik eens kijken naar een gopro. Die zijn gemaakt om out door actie te filmen: http://www.videocamerashop.nl/product/5 ... -hero.html
ja videocamera ook leuk! maar ja eigenlijk wil ik EN EN :biggrin2:
En nee ik verwacht natuurlijk niet dat iets in de buurt van een spiegelreflex komt, daar heb ik dat ding wel voor, voor bewust foto's maken. Maar soms wil je gewoon wat momentjes vastleggen en dat kan als je iets tenminste op zak kunt dragen .
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3200538
Angelique schreef:Ik ken die cameraatjes niet, maar ik zou wel die kekke rooie nemen :biggrin2:
Done! :biggrin2:


En dan nog met de telcamera een fotootje ervan maken :biggrin2:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3200549
Kaio schreef:Done! :biggrin2:


En dan nog met de telcamera een fotootje ervan maken :biggrin2:
Afbeelding

Goezoooo :biggrin2: Dan vind je ze zo makkelijk terug :biggrin2:

Je moet wat hé, als je een foto van je camera wilt. Een selfie maken in de spiegel staat ook zo zozo :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door