Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3197273
Pauline schreef:Daar gaan we gewoon vanuit Anne! Hij schommelt op zijn manier alweer door de kamer, zelfs met 3 niet zo denderend werkende poten komt meneertje toch waar hij wil en anders zorgt hij wel dat ik het voor hem regel!

Ahw .. een echte teckel!

Van onze eerste husky zeggen we altijd dat hij te trots was om oud te worden, maar ik weet nog dat ik een foto naar een vriendin stuurde en dat ze zei "Goh, hij krijgt echt een oud koppie he?" en dat had ik zelf toen helemaal niet gezien.

Ik heb nog wel foto's van zijn laatste avond, daarop is hij echt oud en krakkemikkig maar ze zijn me oh zo dierbaar.
Ik heb ook voor een vriendin foto's mogen maken van haar oude hond vlak voordat hij ingeslapen zou worden. Ze realiseerde zich namelijk dat ze eigenlijk voor later ook een herinnering aan zijn laatste tijd wilde hebben. Ik vond dat heel mooi om te doen.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3197274
Oh ik kan het me voorstellen, foto's zijn zo dierbaar. En denk niet dat ik alle foto's delete hoor, waarop hij oud lijkt. Maar wel als hij oud en uitgezakt lijkt! :D

Dit is onze ouwe meester Sammie:

Afbeelding

Hij was op deze foto bijna 12 jaar.
Gebruikersavatar
Door Riek
#3197277
Dat doet een beetje pijn hè?
Als je ineens beseft dat hij geen jonge god meer is.
Ineens ben je een stukje afscheid aan het nemen.
Maar ondanks zijn mankementen mag hij er toch nog zijn met zijn mooie hoofd!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3197278
Riek schreef:Dat doet een beetje pijn hè?
Als je ineens beseft dat hij geen jonge god meer is.
Ineens ben je een stukje afscheid aan het nemen.
Maar ondanks zijn mankementen mag hij er toch nog zijn met zijn mooie hoofd!
Hij is nog altijd een prachtige hond, al zeg ik het zelf..... Dus Riek, ook al ben je nu 50, je verkondigt nog steeds geen onzin. :D

En ja.... je bereid je voor op het onvermijdelijke... Op dat wat komen gaat. En daarom maken we herinneringen, herinneringen, herinneringen zoveel als we kunnen. Om straks, als hij er ooit niet meer is, héél veel te hebben om op terug te kijken. En ik heb al zoveel.....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3197303
Pauline schreef:Oh ik kan het me voorstellen, foto's zijn zo dierbaar. En denk niet dat ik alle foto's delete hoor, waarop hij oud lijkt. Maar wel als hij oud en uitgezakt lijkt! :D

Dit is onze ouwe meester Sammie:

Afbeelding

Hij was op deze foto bijna 12 jaar.

Geweldig plaat toch :-*
Door Borke
#3197307
Zo beleven we zoiets toch allemaal weer anders.
Sofi, inmiddels 11, begint aardig grijs te worden.
Ik vind het haar een nog liever snoetje geven, maar het laat zich op foto's lastig vastleggen.
Ik geniet heel bewust van haar ouder worden.

Makkelijk praten natuurlijk omdat ze nog vitaal is en lekker kan rennen en draven.
Straks komt er misschien nog een tijd dat ze niets meer kan en wil...maar dat zien we dan wel weer...
Wellicht komt het ook omdat we Borke niet oud konden zien worden...zo abrupt afscheid moesten nemen toen hij acute leukemie had?

Maar Pauline, schaam je nooit voor je liefde!
Mooi trouwens om van je moeder en Joep te dromen :-*
Door Lil
#3197340
Ja dan komt het onvermijdelijke opeens dichtbij en dat doet au. Ik heb wel dergelijke foto's nog vindt ze schitterend. Dat heet niet als de blik niet fijn was, maar wel de mooie oude foto's. Ben nog steeds heel trots op hoe mijn kerel zo oud is geworden en wil dat ook gewoon zien.
Door Siberienne
#3197349
Pauline schreef:Oh ik kan het me voorstellen, foto's zijn zo dierbaar. En denk niet dat ik alle foto's delete hoor, waarop hij oud lijkt. Maar wel als hij oud en uitgezakt lijkt! :D

Dit is onze ouwe meester Sammie:

Afbeelding

Hij was op deze foto bijna 12 jaar.

Ohw wat een prachtige meneer!

Joep is ook een mooie man nog steeds hoor. Hopelijk gaat hij nog een hele poos mee.

Dit was Chenak op zijn laatste avond bij ons, toen was hij echt oud en moe. Is alweer 5 jaar geleden, tijd gaat hard..
Afbeelding

en meneer viel even later zo in slaap, ik wilde eerst deze uitgezakte foto deleten maar achteraf toch blij dat ik hem nog bewaard heb. Afbeelding

dit was hem in volle glorie
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3197352
Wat een prachtige hond was Chenak!!

En de uitgezakte foto..., daar kan ik er elke dag wel 10 van maken... Dat is de houding die Joep aanneemt als hij van de bank af wil....
Door Siberienne
#3197361
Pauline schreef:Wat een prachtige hond was Chenak!!

En de uitgezakte foto..., daar kan ik er elke dag wel 10 van maken... Dat is de houding die Joep aanneemt als hij van de bank af wil....
Echt waar? Wat enorm schattig..

Ja, Chenak was onze koning, ik mis hem nog steeds, bomvol karakter. We hebben veel van hem geleerd over honden.
Door smulpaap
#3197385
Maar narcose hakt er op die leeftijd ook in hoor Pauline , en als ze dan al niet helemaal gezond meer zijn ook ....
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3197392
Het komt, denk ik, vooral omdat hij de laatste dagen amper gelopen heeft en als we wandelen terwijl hij in de buggy zit krijg ik altijd de vraag of het een oude hond is. En dan zeg ik dus nee...., maar hij wordt 12.... Dus ja..., hij is een hond op leeftijd. En da's best een beetje wennen.... :D :D :D Maar dat lukt wel hoor! Hij blijft me vast nog wel 5 jaar commanderen om hem overal en nergens heen te wandelen en op te tillen en worst te geven of koekjes, hij kan zo goed commanderen. :-* :cool:
Door Anne in Zweden
#3197407
Wat een schitterende hond was Chenak, Siberienne! Ooo, als onze Scotch (12) ooit wegvalt, komt er vast wel weer een nieuwe husky, ooit. Zulke heerlijk eigenwijze knuffels!
Gebruikersavatar
Door Dian
#3197427
Joep was natuurlijk altijd actief voor zijn hernia, het is net as bij oude mensen, als ze iets gaan mankeren hakt dat er meteen in......

Rakker wordt in april ook al weer 12. Mensen zien het niet, denken dat hij nog heel jong is, maar dat komt volgens mij ook omdat hij wiit blijft.......... ik merk aan een heleboel kleine dingetjes dat hij gewoon ouder wordt....... niet meer in de stoel kunnen springen om zo op de "hoogslaper" te kunnen om lekker naar buiten te kijken, nu staat er dus een opstapje voor de stoel en kan meneer in 1x door naar boven (hij sprong wel 10x maar kwam niet omhoog........); op mijn bed kan hij al een helepoos niet meer, daar staat een "trappetje" achter, zodat hij in 3x de hoogte kan overbruggen; hij slaapt onwijs veel, al gaat hij graag mee naar buiten, dan laat ik hem nog stukjes rennen naast de scoot (als Laddy moet rennen, dan zet ik Rakker tussen mijn benen, want dan gaat het op zijn hardst, circa 15 km/u); de waas op zijn oogjes, hij krijgt echt staar, vooral zijn rechteroog heeft er last van; artrose in zijn rug......... allemaal van die kleine dingen waardoor ik merk dat hij toch echt wel oud(er) wordt. Hij speelt best graag met Laddy, is nog blij en onwijs lief :smitten: , wat hou ik toch van mijn jongens.......... moet er niet aan denken dat er 1 niet meer zou zijn :-[
Door Lida. S
#3197433
Ik weet heel goed hoe het voelt. Whisky is 14 en Black is 13. Voor hun leeftijd zijn ze nog behoorlijk actief, maar dat vond ik van Plukkie en White ook. Nu ik Jip, Joep en Janneke heb (alle drie ca 5 jaar) word ik echt met mijn neus op de feiten gedrukt. Whisky en Black zijn oud.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door