Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3358014
Eef+doggies schreef:Ik ben benieuwd of dat wat is!
Ik had vorige week de vega rookworst van de Vegetarische Slager, maar die viel me een beetje tegen.

Wij eten vanavond tikka massala met courgette, prei, tomaat en vega kipstukjes met naan.

Ik ben ook benieuwd, die vd vega slager vond ik ook maar mwah. Niet voor herhaling vatbaar
#3358015
- pien - schreef:Dat ziet er inderdaad héérlijk uit!

Gister aten we falafel (van een restje kikkererwten) met tahinisaus en groentestoof, op smaak gemaakt met komijn.
Vanavond bloemkool met sausje, aardappels en speklap.
OH, ook fijn, dat van gisteren.
Hoe maak je falafel?
Door Siberienne
#3358016
Anneloog schreef:Is echt makkelijk, heb alleen runderboullion ipv groenten bouillon gebruikt en iets minder champignons (en alleen kastanje champignons) en iets meer tijm. Hier link naar recept: https://marielleindekeuken.nl/2018/01/1 ... orteltjes/

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk

Klinkt goed! Ik heb nog eea aan gedroogde paddestoelen liggen, lijkt me ook Lekkerkerk doorheen
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3358025
Dit weekend twee van de vier P's gehad: zaterdag patat en gister een verrukkelijke pannenkoek bij het pannenkoekenhuis. Met lavacake toe.

Vanavond dus maar iets waar vitamines inzitten, maar wat weet ik nog niet.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3358035
Ik heb gister iets echt super lekkers gegeten!

Er staat dat het voor 4 personen is maar we hebben er met zn tweeën van gegeten en er is nog voor 1 persoon een portie over.
2 tenen knoflook
2 aubergines (ik had 4 kleine ipv 2 grote)
7 el traditionele olijfolie
1 rode paprika
3 tl harissa (kruidenpasta, potje 100 g)
2 tl Ketoembar gemalen koriander
600 g bakaardappeltjes (krieltjes)
15 g verse koriander
citroensap
100 ml geitenyoghurt (pak 750 ml) (ik heb soyamelk gebruikt, dan was het veganistisch)

Verwarm de oven voor op 200 °C. Halveer de tenen knoflook in de lengte. Halveer de aubergines in de lengte en snijd het vruchtvlees kruislings in zonder de schil te beschadigen.
Leg de aubergines met de snijkant naar boven op een met bakpapier beklede bakplaat. Duw de knoflook in het vruchtvlees, besprenkel elke helft met 1 el olie en bestrooi met zout. Bak ze ca. 45 min. onder het midden van de oven.

Snij de paprika in blokjes en gooi in een grote kom en meng met 2 el olie, 2 tl harissa, de gemalen koriander, aardappeltjes en zout. Haal de bakplaat na 15 min uit de oven en haal voorzichtig de aubergines eruit, gooi dan dat aardappel/paprikamengsel op de bakplaat en leg de aubergines erop. Zet het nog een half uur in de oven.

In een klein kommetje doe je de koriander, de yoghurt, een el harissa, citroensap en zout. Dat meng je goed.

Als je serveert smeer je de dressing op de aubergine.

Nu ik dit een keer gemaakt heb vind ik het wel weinig groente dus zou er zelf nog een paprika bij doen (dus 2 in totaal).

Maar het was echt heel erg lekker!
Door Lizzy
#3358038
De Unox vega rookworst is veruit de lekkerste die er op dit moment bestaat. Vind ik. En normaal neem ik geen plastic worst omdat ik het echt niet te eten vind. Maar deze was zo lekker dat ik 1/4 ervan heb opgegeten (en Leo de rest). Hij smaakt als rookworst (denk ik) maar niet naar vlees. Goed gedaan van Unox.
Door marina
#3358044
Lizzy schreef:De Unox vega rookworst is veruit de lekkerste die er op dit moment bestaat. Vind ik. En normaal neem ik geen plastic worst omdat ik het echt niet te eten vind. Maar deze was zo lekker dat ik 1/4 ervan heb opgegeten (en Leo de rest). Hij smaakt als rookworst (denk ik) maar niet naar vlees. Goed gedaan van Unox.
Dan durf ik het binnenkort ook weleens te proberen :)
Gebruikersavatar
Door koekje
#3358045
Nog te snijden snijbonen, piepers en een vleesje uit de vriezer. Agv dus.
Toetje kan ik misschien weer eens zelf maken. Ik heb een liter kokosmelk staan en griesmeel, pap/ronde rijst en custardpoeder.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3358054
Lizzy schreef:De Unox vega rookworst is veruit de lekkerste die er op dit moment bestaat. Vind ik. En normaal neem ik geen plastic worst omdat ik het echt niet te eten vind. Maar deze was zo lekker dat ik 1/4 ervan heb opgegeten (en Leo de rest). Hij smaakt als rookworst (denk ik) maar niet naar vlees. Goed gedaan van Unox.

Ik trap er niet in, vind de gewone al niet te knagen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door sam28
#3358055
Lizzy schreef:Oef, dat ziet er heerlijk uit Sam28! Gauw een kopietje gemaakt :)
Het was ook echt heel lekker, goed nieuws is dat ik vanavond nog een restje heb! :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door