Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3351166
BBQ. Mijn moeder komt lekker mee BBQ'en. Voor de liefhebbers een forelletje en gamba's. Verder groentenspiesjes, vega-balletjes/burgers. Stokbroodje, knoflookboter en ik heb aubergine in de marinade staan.
#3351188
Mosselen.

En rauwkostknabbels met cocktailsaus vooraf. Bloemkool en tomaatjes uit de tuin, wortel van de winkel.
De komkommer uit de tuin was bitter, dat krijg je van te weinig water... Hopelijk lusten de konijnen ze wel.
Door eelke
#3351193
Lizzy schreef:BBQ. Mijn moeder komt lekker mee BBQ'en. Voor de liefhebbers een forelletje en gamba's. Verder groentenspiesjes, vega-balletjes/burgers. Stokbroodje, knoflookboter en ik heb aubergine in de marinade staan.
Ik heb vorige week best heel lekker vegetarisch gebbqd. Puntpaprika gevuld met spinazie, geitenkaas, pijnboompitjes en honing. Champignons gevuld met kruidenkaas (boursin) en een plukje geraspte kaas erop. Minipaprika's gevuld met pesto, mozarella en tomaat. En dan nog groentenschijven en ander vegaspul uit bakjes. Hmmm.

En banaan met chocolade en licor 43 erop toe.
Door eelke
#3351202
Ja was heerlijk. Had ook nog pasta salade, couscous salade, en een watermeloen uitgehold en dan gevuld met meloen/feta/munt. Vlees is dus echt geen must hoor.
Door Lizzy
#3351212
Angelique schreef:Bbq.....heel pleps met spareribs satesaus,rijst en veel kroepoek.
Nou, heel pleps!

Niet. Juist apart.

Onze BBQ is net niet in het water gevallen maar het begon hier bewolkt te worden om 16 uur en de wolken zijn niet meer weg gegaan. Zelfs bij ons achter de in tuin (beschut en alle zon heeft daar de hele dag staan klappen) was het gewoon frisjes toen het wat later werd. Maar met een tuin-openhaard aan was het toch nog heerlijk toeven. En we hebben lekker gegeten. Heel eenvoudig natuurlijk (die gevulde puntpaprika's enzo klinken heel goed Eelke, wat een leuk idee!!) maar toch lekker.

Vanavond gaan we de restanten opeten want ik had natuurlijk voor een weeshuis voer ::)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3351214
Ik had gisteren bloemkool/broccoli mix, gebakken aardappeltjes en een vegaburger voor beide. What was I thinking? Het is geen weer voor warm eten.

Dus hoewel het inmiddels wat saai begint te worden, is de kans groot dat we vanavond weer courgettefritatta eten. Dat krijgen we wel goed weg met de warmte en ik heb tenslotte nog een courgette liggen ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door