Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3321283
;D ;D ;D

Wij ook. Maar we aten bloemkool.
Bloemkool! :o

Echt, dat staat ergens onderaan het lijstje van dingen die ik graag klaarmaak. Totdat ik een recept van Yvette van Boven tegenkwam. En dan ziet het er zó uit:

Afbeelding

Met een 'korst' van gekruide yoghurt/citroen/knoflook. Lekker!

Misschien iets voor jou, Lizzy? ;)
Door Lizzy
#3321286
-Annemarie- schreef:;D ;D ;D

Wij ook. Maar we aten bloemkool.
Bloemkool! :o

Echt, dat staat ergens onderaan het lijstje van dingen die ik graag klaarmaak. Totdat ik een recept van Yvette van Boven tegenkwam. En dan ziet het er zó uit:

Afbeelding

Met een 'korst' van gekruide yoghurt/citroen/knoflook. Lekker!

Misschien iets voor jou, Lizzy? ;)
Oh, dat ziet er goed uit! Bedankt voor de tip, ik ga het recept opzoeken!
Door Lizzy
#3321287
pike schreef:Potdomme kookt hij nou alweer? Hoe krijg je dat toch voor elkaar, hier wil dat maar niet lukken >:(

Maar ik had aardappeltjes met tasty tommetjes en rode ui in wat witte wijn (met een vers geknipt laurierblaadje erbij :D ) uit de oven met een groene salade erbij en kalkoendijvlees (over van gisteren). En dat viel wel in de smaak. :)
Ik vraag heel lief "ahhhh, kook jij vanavond??? Jij maakt de allerlekkerste risotto/pasta/vul-maar-in die er bestaat, kus kus kus". Goed wapperen met de wimpers. En daar tegenover zetten "dan kook ik morgen jouw lievelingskostje" wil ook nog wel eens helpen.
Door Lizzy
#3321446
Gisterenavond spruitenstamp en ik had er een winters jus'je bij gemaakt met rode wijn, ontbijtkoek en gebakken paddenstoeltjes. Vanavond gekookte bietjes met een vega burgertje (en aardappeltjes en jus).
Door - pien -
#3321450
Hier ook gekookte bietjes met aardappeltjes en een stukje biologische zalm. Van de biet heb ik een keertje salade gemaakt: bieten grof geraspt, schep yoghurt erdoorheen, scheutje olijfolie, zout, peper en dille :dribble: O ja, en een gesnipperd sjalotje en nog een restje gebakken paddestoeltjes.
Gebruikersavatar
Door pike
#3321577
Kalkoenfilet uit de oven, snijboontjes in knoflook-tomatensaus met zwarte olijven, en speciaal voor mijnheer nog een aardappeltje uit de oven erbij (met knoflook en rozemarijn). Het was weer njammie.

En hij heeft goed geholpen, want hij heeft zelf de aardappeltjes uit de schuur gehaald en ze geschild ;D ;D
Door - pien -
#3321603
Gisteravond friet met veldsla en witlofsla.
Vanavond Italiaanse rosbief (zelfgemaakt) met ... dat moeten we nog verzinnen ;D
Meneer pien maakt alvast een proefrosbief voor het Italiaanse diner wat hij en een collega gaan opdienen voor de Kerstvakantie.
Door El_Kato
#3321607
De planning was babi ketjap uit de slowcooker met rijst en broccoli maar vriendlief gaat vanavond uit eten en dat was ik even vergeten. Net besloten dat de babi doorgeschoven word naar morgen en dat ik sushi ga ophalen bij de sushi point die hier om de hoek zit :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door