Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
#3329894
Too schreef:>:(
Sta even met de kont tegen de krib.... ik wil veel en vet en zout en kaas en room en boterhammen met boter en pindakaas en chips en kaas en stamppot met spekjes...


Als daad van verzet ...een hele rijstwafel.. hah! ;D ;D


Straks lekker veel courgette, schepje pasta, tonijn uit blik ( =nòg meer ongehoorzaamheid) en gegrilde tomaatjes
Een hele rijstwafel :o :o :o ;D
Gatverredamme, dat is nou echt niks. Ik vind het niet gek dat je de fout in gaat...hoeveel ruimte is er voor lekkers?
Door - pien -
#3329895
pearlsofpassion schreef:Ik maak er burgers van. Dat vind ik het lekkerst.
Met wat spinazie bij wordt het echt een smaak die vlees benadert. Vind ik... Meneer vind van niet. ::)
Zonder spinazie worden ze te droog.
Recept?
Door Too
#3329948
- pien - schreef:Een hele rijstwafel :o :o :o ;D
Gatverredamme, dat is nou echt niks. Ik vind het niet gek dat je de fout in gaat...hoeveel ruimte is er voor lekkers?
Neuh... officieel geen enkele , ja een 'nood-fruit' >:(
En er is natuurlijk helemáál niks mis met een bord groenvoer en een stukje mager vlees ( of witvis :ras: ) maar ik snak(te) naar een beetje comfortfood
#3329950
- pien - schreef:Recept?
Eens kijken.

200gr bladspinazie
190gr groene linzen
1 rode ui
6 eetl bloem
2 eieren
2 koffielepels kerrie
2 koffielepels kurkuma

Optioneel: chilipepertje, koriaderzaad en komijn (de laatste 2 fijngevijzeld). Dat voeg je dan toe naar keuze.

Kook de linzen beetgaar. Snipper de ui.
Klop de eieren los met een vork en meng ze met de linzen en bloem. Doe er de kruiden en fijngesneden peterselie onder. Fruit de ui en doe die ook onder het linzenmengsel. Laat de spinazie slinken en duw door een vergiet of zeef het vocht eruit. Meng ze onder het linzenmengsel.
Kruid met peper en zout.

Maak er 8 bolletjes van, druk ze tot burgertjes van 2 a 3cm dik en bak ze goudbruin.
Door - pien -
#3329965
pearlsofpassion schreef:Eens kijken.

200gr bladspinazie
190gr groene linzen
1 rode ui
6 eetl bloem
2 eieren
2 koffielepels kerrie
2 koffielepels kurkuma

Optioneel: chilipepertje, koriaderzaad en komijn (de laatste 2 fijngevijzeld). Dat voeg je dan toe naar keuze.

Kook de linzen beetgaar. Snipper de ui.
Klop de eieren los met een vork en meng ze met de linzen en bloem. Doe er de kruiden en fijngesneden peterselie onder. Fruit de ui en doe die ook onder het linzenmengsel. Laat de spinazie slinken en duw door een vergiet of zeef het vocht eruit. Meng ze onder het linzenmengsel.
Kruid met peper en zout.

Maak er 8 bolletjes van, druk ze tot burgertjes van 2 a 3cm dik en bak ze goudbruin.
Dat moet lukken ;) , dankjewel!
Laatst gewijzigd door - pien - op za 27 jan 2018, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3329986
Dacht vega cordon blues gekocht te hebben en die tussen een broodje te parkeren. Blijken het vegandingen te zijn. Zal ik er voor de smaak anders een plakje kaas onder leggen :biggrin2:
#3330001
pearlsofpassion schreef:Klinkt goed!

Wij maken wel eens kokosmelksoep met wintergroenten ( kool, broccoli, witlof, prei, asperges enz... opgewerkt met groene curry. Ook heel lekker. ;)
Dit. :biggrin2:
Door het bericht in het begin van de week, kreeg ik er zin in.
De kindjes vonden het op zich wel lekker, maar de ene vond de savooikool niks en asperge maar zozo en durfde daarna niets meer van groentjes proeven, de ander had problemen met de textuur van witloof en prei... ::)
Volgende keer maar extra veel broccoli erin en die voor hen vissen. Dan lusten ze het wel.
Nu hebben ze maar een tas pompoensoep achteraan gehad en dat vonden ze allebei prima. :cool:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door