Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3196999
eelke schreef:Tomatensoep met quiche, de meneer vroeg daar om want hij was niet lekker. Blijkt ie over de 40 graden koorts te hebben dus nu wil ie ff niks.
Dat die meneer maar snel beter wordt, je staat toch niet voor niets quiche te bakken en soep te koken? Best heel onbeleefd om zoveel koorts te hebben....
Door eelke
#3197004
EliScooby schreef:Dat die meneer maar snel beter wordt, je staat toch niet voor niets quiche te bakken en soep te koken? Best heel onbeleefd om zoveel koorts te hebben....
Haha jaa dat zei ik ook toen ik de soep ging brengen en hij m niet wilde :biggrin2:

Nee hoor, ik heb m lief paracetamol en water gebracht.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3197013
eelke schreef:Haha jaa dat zei ik ook toen ik de soep ging brengen en hij m niet wilde :biggrin2:

Nee hoor, ik heb m lief paracetamol en water gebracht.

Had die dat dan niet iets eerder kunnen zeggen.

Hier patat.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3197053
- pien - schreef:Eergister friet, gister phó waardoor ik midden in de nacht naar beneden moest voor een knäckebrödje kaas wegens honger >:( , vanavond curry met kip. Met rijst en broccoli erbij.
Lekker veel gemaakt in de nieuwe hapjespan waardoor er een bakje in de vriezer kan :D
Ahhh, dus toch! Welke is het geworden? :)


Ik heb nu een geweldig Indiaas kookboek: https://www.bol.com/nl/p/india-kookboek ... 022091626/
Dat is echt niet leuk meer, zó veel lekkere recepten bij elkaar. ;D

En de zuurkool is bijna op! :o Echt nooit gedacht dat we daar zonder moeite doorheen zouden eten. ;D

On topic: twee Kimmetjes mee naar het werk. :) Een ontbijtje (havermout/amandelmelk/banaan/rode bessen/noten/pure chocolade) en mihoen/groenten/vlees met bouillon in de thermoskan.

Vanavond was er zoete aardappel/snijbonen/stukje vlees.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3197061
-Saskia- schreef::D Ik ben weer TS!! :D

En dat met m'n boterhammen met roomboter en hagelslag vandaag! ;D
Sommige dingen mo9et je in stand houden. :biggrin2:

Hier gisteren gebakken champignons, uien en spekjes. Met broodjes uit de oven.

Vandaag worteltjes met rode krieltjes uit de oven en een braadworstje.
Door BusKay
#3197073
-Annemarie- schreef:En de zuurkool is bijna op! :o Echt nooit gedacht dat we daar zonder moeite doorheen zouden eten. ;D .
Hier nog niet... maar ja we hadden ook 15 kilo witte kolen toen we begonnen...


Al eens Zuurkoolsalade gegeten??

250 gr zuurkool
2 appels (goudrenet)
4 zure augurken
1 kleine ui
1 eetlepel gembersiroop of honing
1 handje rozijnen
50 gram rookspekblokjes

Voorbereiding
Snijd de slierten zuurkool wat kleiner. Schil en snipper de appels. Snijd de augurken in kleine stukjes en snipper de ui.
Bereidingswijze
Meng de appel, augurk, ui en gembersiroop/honing door de zuurkool. Strooi de spekblokjes over de salade.
Door - pien -
#3197197
-Annemarie- schreef:Ahhh, dus toch! Welke is het geworden? :)


Ik heb nu een geweldig Indiaas kookboek: https://www.bol.com/nl/p/india-kookboek ... 022091626/
Dat is echt niet leuk meer, zó veel lekkere recepten bij elkaar. ;D

En de zuurkool is bijna op! :o Echt nooit gedacht dat we daar zonder moeite doorheen zouden eten. ;D

On topic: twee Kimmetjes mee naar het werk. :) Een ontbijtje (havermout/amandelmelk/banaan/rode bessen/noten/pure chocolade) en mihoen/groenten/vlees met bouillon in de thermoskan.

Vanavond was er zoete aardappel/snijbonen/stukje vlees.
Vanavond aten we penne puttanesca, mmmmm!
Deze Annemarie:
Afbeelding
Lekker grote bodem. Alleen dan denk je dat je veel hebt en is het na 2 borden op ::)
Nog even wennen dus :biggrin2:
Door Syrae
#3197204
- pien - schreef:Vanavond aten we penne puttanesca, mmmmm!
Deze Annemarie:
Afbeelding
Lekker grote bodem. Alleen dan denk je dat je veel hebt en is het na 2 borden op ::)
Nog even wennen dus :biggrin2:
of gewoon zo lekker gekookt dat niemand het kon laten staan :)

we eten ravioli (spinazi/kaas variant, eet mini2 ook nog eens wat groenten hopen we) met vieux paddenstoelensaus.

Het had porcini ravioli met romige cognac saus moeten zijn volgens het recept maar dat vind ik te duur voor een doordeweekse avond :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door