Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3347427
De bietjespastasalade klinkt idd erg lekker :) ... kids lusten geen bietjes, dus zal voor hun de pastasalade maken die ik al een paar x heb gemaakt :D ....

Vrijdag aten we zelfgemaakte pizza.... ik ben niet zo van de pizza’s.... vind nooit lekker wat erop zit, dus nu kan ik zelf erop doen wat ik wel lekker vind: uitje, broccoli, champignons, ham, maïs en een dikke laag kaas ;D .... Gister schnitzelmenu van de patatboer en nu lekker aan de bbq... manlief had vd voetbal (coach van team dochter) een cadeaubon van de keurslager gekregen.... laat die nou net om de hoek zitten ;D .....
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3347434
Too schreef:
Zijn jullie heel streng koolhydraat-arm/vrij?
Iets als linzenpasta mag dat wel?
We eten vooral zo om meneer zijn suiker ond er controle te houden en dat lukt perfect zonder medicatie.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3347435
Charlie Angel schreef:Die bietjes klinken erg lekker zo. Maar dan zonder pasta, even denken wat ter vervanging.
Hij kan ook zonder pasta, want die had ik zelf bijbedacht omdat ik geen piepers meer had voor meneer :biggrin2:

Je zou wat meer noten erdoor kunnen doen en als het kh-arm moet zijn dan wel verse bietjes gebruiken, die voorgekookte zullen best besuikerd zijn.
Je kan het eventueel ook kh-arme wraps maken.
Door - pien -
#3347452
Siberienne schreef:Pizza :biggrin2: uit de houtoven :biggrin2:

- met peer/ham/blauwschimmelkaas
- ansjovis, gegrilde paprika, courgette, mozzarella
- champignons, kazen, courgette
:biggrin2: Mmmmmmm!

Roti kip en witte rijst hete kip. Van de Surinamer.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3347473
Siberienne schreef:Pizza :biggrin2: uit de houtoven :biggrin2:

- met peer/ham/blauwschimmelkaas
- ansjovis, gegrilde paprika, courgette, mozzarella
- champignons, kazen, courgette
Jummie!



Vanavond aardappelsalade, slaai en een vegaburger.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3347485
Angelique schreef:Hij kan ook zonder pasta, want die had ik zelf bijbedacht omdat ik geen piepers meer had voor meneer :biggrin2:

Je zou wat meer noten erdoor kunnen doen en als het kh-arm moet zijn dan wel verse bietjes gebruiken, die voorgekookte zullen best besuikerd zijn.
Je kan het eventueel ook kh-arme wraps maken.
Oh dat is een hele goeie ja, met kh-arme wraps. Bevalt goed dat kh arme eten maar ik merk dat we snel in hetzelfde kringetje blijven zitten qua eten.
Bietjes doen we altijd vers.
#3347486
Charlie Angel schreef:Oh dat is een hele goeie ja, met kh-arme wraps. Bevalt goed dat kh arme eten maar ik merk dat we snel in hetzelfde kringetje blijven zitten qua eten.
Bietjes doen we altijd vers.
Kan je beschrijven in welk soort kringetje dan zit? Misschien kan ik wel tips geven voor een andere invalshoek?
Salades en goed gevulde tomatensaus heb ik al meer bij je zien voorbijkomen geloof ik? Wat eet je verder nog vaak?
Probeer je ook weinig vlees/vis te eten? Eet je wel kaas?
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3347490
Vanavond noodles met chinese wokgroentes en kipfilet.... mn jongste vindt sommige groentes niet zo lekker... in deze wokgroentes zitten er ook een aantal.... en raad eens??? Ze eet het nog op ook!!!! En vindt ook nog eens lekker!!!! :D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3347528
Charlie Angel schreef:Oh dat is een hele goeie ja, met kh-arme wraps. Bevalt goed dat kh arme eten maar ik merk dat we snel in hetzelfde kringetje blijven zitten qua eten.
Bietjes doen we altijd vers.

Idd verval je al snel in de roerbakjes en ovenschotels, maar tegenwoordig zijn er andere mensen heel creatief met het maken van wraps, broodjes enz en delen dit op inet en zo wordt de variatie wat groter.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3347535
pearlsofpassion schreef:
Kan je beschrijven in welk soort kringetje dan zit? Misschien kan ik wel tips geven voor een andere invalshoek?
Salades en goed gevulde tomatensaus heb ik al meer bij je zien voorbijkomen geloof ik? Wat eet je verder nog vaak?
Probeer je ook weinig vlees/vis te eten? Eet je wel kaas?
Inderdaad goedgevulde rode saus met courgette spaghetti of lasagne, overschotel witlof of broccoli en verder roerbakken of groente, zoete aardappel en stukje vlees.
Vanavond dan zelfgekruide kipshoarma met paprika, ui en champignons en wat sla.
Maaltijdsalade doen we ook, maar dan krijgt meneer toch sneller weer trek.

Kaas eten we wel en vlees ook.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3347537
Angelique schreef:

Idd verval je al snel in de roerbakjes en ovenschotels, maar tegenwoordig zijn er andere mensen heel creatief met het maken van wraps, broodjes enz en delen dit op inet en zo wordt de variatie wat groter.
Op internet vind je wel veel recepten ja, maar qua tijd moet het wel leuk blijven. Van amandelmeel broodjes bakken doen we ook wel eens maar die vallen bij mij als bakstenen. Afbeelding

Maar mijn eeuwige buikpijn is echt al vele malen minder dus ook daar helpt het goed bij.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door