Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door src_esther
#3354858
Kaela schreef:Ik vind dat altijd zo raar. Het kost water, ja. Maar waar blijft dat water? Dat gaat toch gewoon de kringloop weer in? Het verdwijnt niet zomaar! Vraag is dan vooral hoe schoon het weer terug de kringloop in gaat.
De natuurlijke kringloop van het water wordt verstoord.
Het water dat gebruikt wordt gaat/komt niet zomaar terug op de plek vanwaar het onttrokken is. Voorbeeld: grondwater voor besproeien cacaoplanten, water verdampt en komt als neerslag op een andere plek terecht. Het water is daardoor niet meer beschikbaar voor de plaatselijke natuur.
Vervuiling speelt ook een rol.

Meer informatie:
Watervoetafdruk (wikipedia artikel)
Water footprint network
Door Siberienne
#3354863
Puree van zoete en gewone aardappel, pompoen-tijmburger, appel/mangomoes en sperziebonen salade met druiven

Ons eerste kratje opgehaald vd ‘people farm’ = biogroente box (en fruit) zag er erg goed uit
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3354864
Lizzy schreef:Lekker :biggrin2: !

Maar waarom ben je los gegaan?
Gewoon omdat het kan! ;D ;D ;D

Je snapt vast wel dat je na bijna 12 jaar kha eten ook weleens periodes hebt dat je denkt: fuck aan kha!! Ik wil brood en suiker en ijs en chocolade en pepernoten en en en......
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3354865
koekje schreef:Klinkt als menu ongesteld. Lekker! :biggrin2:
Kippenhok is al 12 jaar verwijderd...... Maar de stokken zitten er nog, dus je weet maar nooit. Misschien was het ooit nu mijn tijd! :biggrin2:
Door Siberienne
#3354867
Pauline schreef:Gewoon omdat het kan! ;D ;D ;D

Je snapt vast wel dat je na bijna 12 jaar kha eten ook weleens periodes hebt dat je denkt: fuck aan kha!! Ik wil brood en suiker en ijs en chocolade en pepernoten en en en......

Troost eten ;)
#3354869
Pauline schreef:Kippenhok is al 12 jaar verwijderd...... Maar de stokken zitten er nog, dus je weet maar nooit. Misschien was het ooit nu mijn tijd! :biggrin2:
;D ;D ;D

En kan je er tegen? Plots zoveel kh?
Mijn zus is een keertje flauwgevallen toen ze dat deed en die at nog niet eens lang kh-arm.
Door Lizzy
#3354876
Pauline schreef:Gewoon omdat het kan! ;D ;D ;D

Je snapt vast wel dat je na bijna 12 jaar kha eten ook weleens periodes hebt dat je denkt: fuck aan kha!! Ik wil brood en suiker en ijs en chocolade en pepernoten en en en......
Ja, dat heb ik na 1 week al, dus ik begrijp het helemaal ;D. Nou lekker toch. Moet toch af en toe kunnen?!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3355134
pearlsofpassion schreef:;D ;D ;D

En kan je er tegen? Plots zoveel kh?
Mijn zus is een keertje flauwgevallen toen ze dat deed en die at nog niet eens lang kh-arm.
Ja het maakt wel dat ik veel meer last van opvliegers heb hoor, dan ga ik van 1x daags rustig naar 16x of zo. En als ik echt een aantal dagen kh eet en vervolgens weer terugschakel naar kha/khb nou dan heb ik me toch een koppijn. Maar ik eet niet uit overtuiging kha/khb, Eddie verdraagt heel slecht kh, suiker en lactose en om nou voor 2 mensen apart te koken is me ook al zowat. Dus ik doe het voor hem en dan af en toe, doe ik voor mezelf eens gek.

Morgen ben ik weer in Nordhorn en vanaf 1 oktober sluit mijn favo Italiaanse ijssalon, dus.......
Door Siberienne
#3355135
Gestoofde kip van Otto met maiskorst. Eigenlijk een soort puree maar dan van mais en ei. Lekerrrrr. Ik had ‘m apart gemaakt zodat ik voor de tweede dag op kon warmen en dat ging prima. Sperziebonen erbij.
DE47FB49-9009-4162-B5ED-36B0C6E183FE.jpeg
DE47FB49-9009-4162-B5ED-36B0C6E183FE.jpeg (664.24 KiB) 1651 keer bekeken
87FDF47F-F753-4D2B-9A98-C704FD151732.jpeg
87FDF47F-F753-4D2B-9A98-C704FD151732.jpeg (822.17 KiB) 1651 keer bekeken
Ik ben zo blij met m’n kookboek :)
Door - pien -
#3355152
Siberienne schreef:Gestoofde kip van Otto met maiskorst. Eigenlijk een soort puree maar dan van mais en ei. Lekerrrrr. Ik had ‘m apart gemaakt zodat ik voor de tweede dag op kon warmen en dat ging prima. Sperziebonen erbij.

DE47FB49-9009-4162-B5ED-36B0C6E183FE.jpeg87FDF47F-F753-4D2B-9A98-C704FD151732.jpeg

Ik ben zo blij met m’n kookboek :)
Ooo lekker! Is dit uit Simpel?
Heb jij nou le Creuset-aardewerk?

Wij aten andijviestamppot.
Vanavond iets met zo'n groen torentjesbloemkooltje.
Door Siberienne
#3355153
- pien - schreef:Ooo lekker! Is dit uit Simpel?
Heb jij nou le Creuset-aardewerk?

Wij aten andijviestamppot.
Vanavond iets met zo'n groen torentjesbloemkooltje.

Ja is uit simpel en ja, dat is le creuset , goed gezien
De pan kochten we zo’n 15 jr geleden in Frankrijk en toen was is fliefd. Verder heb ik dus de mokken en de pot voor de pollepels, uit de Outlet in Roermond. Ik heb ook nog een saus pannetje en een kruidenpot. Dat is het wel geloof ik ... ik vind de kleuren zo mooi!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door