Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3356134
-Annemarie- schreef:Afbeelding

Niet vandaag, maar over een week of wat. Kimchi.

Dit weekeind gaat de zuurkool in de maak. En dan ook weer even wachten. :)
Mmmmm, lekker!
Door - pien -
#3356143
-Annemarie- schreef:Afbeelding

Niet vandaag, maar over een week of wat. Kimchi.

Dit weekeind gaat de zuurkool in de maak. En dan ook weer even wachten. :)
Geweldig! Allebei :)

Soort goulash met bio-runderlap, puntpaprika, veel ui, gerookt paprikapoeder en aardappelstukjes.
Door Too
#3356148
Vandaag sajoer boontjes met de-vriezer-moet-leeg-want-remco-rijdt-rond-kip
Morgen tom kha kai met net zulke kip
En zondag iets met vriezerkalkoen...
Gebruikersavatar
Door koekje
#3356171
Snijbonen, kvv-krieltjes, stoof. Erbij komkommers en stukken meloen. Iedereen heeft overal een hapje van genomen en toen was het wel weer goed.
Kleuter heeft aan bacillen-uitwisseling gedaan op school en daarna thuis nog eens.
Door - pien -
#3356209
Too schreef:Vandaag sajoer boontjes met de-vriezer-moet-leeg-want-remco-rijdt-rond-kip
Morgen tom kha kai met net zulke kip
En zondag iets met vriezerkalkoen...
:2funny:

Vanavond paksoi met zwartebonenknoflooksaus en mie.
Door Anneloog
#3356250
Pittige gebonden spruitjes soep met uitgebakken spekjes. Eerste keer dat ik het gemaakt heb zonder recept en het is zeer geslaagd. Manlief vind het op erwtensoep lijken hahaha.

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3356341
Donderdag is het Dierendag..... nu willen dochters die dag vegetarisch eten :???: ..... uhhhhh... het enige vegetarische dat ik weleens maak, is gado gado...... nou wil ik dat wel doen, maar weet niets.... wil ook geen vega burgers, vind tahoe/tofu ontzettend vies en dochters lusten zelf geen champignons (anders had ik een lading champignons nl gemaakt).....
Nou weet ik dat hier een aantal linkjes staan naar sites, maar heb ff geen puf om ze allemaal op te zoeken... zouden jullie nog eens een linkje willen posten of een recept willen delen? Niet te moeilijk graag ;) ....
Door fransbulletje
#3356343
@ CindyMayella : Pitabroodjes met falafelballetjes en knoflooksaus :D

Deze balletjes zijn heerlijk , ze hebben er ook nuggets en burgers van.
8714685000010.jpg
8714685000010.jpg (52.32 KiB) 2047 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3356344
CindyMayella schreef:Donderdag is het Dierendag..... nu willen dochters die dag vegetarisch eten :???: ..... uhhhhh... het enige vegetarische dat ik weleens maak, is gado gado...... nou wil ik dat wel doen, maar weet niets.... wil ook geen vega burgers, vind tahoe/tofu ontzettend vies en dochters lusten zelf geen champignons (anders had ik een lading champignons nl gemaakt).....
Nou weet ik dat hier een aantal linkjes staan naar sites, maar heb ff geen puf om ze allemaal op te zoeken... zouden jullie nog eens een linkje willen posten of een recept willen delen? Niet te moeilijk graag ;) ....
Is niet zo moeilijk! Een soepje zonder vlees met broodjes, een gebakken ei met groentes naar keuze (fritatta) met brood of met ook aardappeltjes door de ei gebakken, lasagna met vegakrumgehakt ipv echt gehakt, worteltjes met een sofish burger en aardappeltjes (die sofish is echt lekker!), Pasta met saus en groente naar keuze en een kaasburger erbij (wij zijn gek en doen altijd een kaassoufle bij de pasta ;D ), fallafel.
Allemaal super simpel vega!

Vegaburgers zijn tegenwoordig echt veel lekkerder en beter dan vroeger. En niet te vergelijken met tahoe/tofu. Dus ik weet niet waarom je die niet wilt, maar er is zoveel keuze dat er vast wel iets is wat je lekker zal vinden denk ik.

OT: gisteren hadden we eters en hebben we ovenfrietjes met broodje hamburger gegeten. Iedereen kon naar wens zijn broodje bouwen, dat viel wel in de smaak.
Vanavond spruitjes met leftover aardappeltjes en vegaburger/stukje kip.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door