Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door koekje
#3362410
eelke schreef:Het leven is te kort voor vieze pizza. Geen vegetariana?
Nee, want ik was met de kleuter boodschappen doen bij de Netto en moest snel te bereiden prefab-voedsel hebben wat we alle 5 lusten.
Door Anneloog
#3362445
Hier maar weer eens mijn eigen creatie kippendijenfilet stoofpotje gemaakt en kan zeggen echt een 2.0 versie dus recept maar eens opgeschreven want heerlijk en morgen vast nog vele lekkerder :D. Zo leuk te merken dat ik steeds beter word in kruiderij toepassen. Is iets waar ik me nu echt al een tijdje flink mee aan het stoeien ben en niet vanuit huis heb meegekregen. Dus best trots op mijn kook kunsten en groei daarin :D
Door Lizzy
#3362713
Ik denk dat ik vanavond maar eens een groententaart ga maken van prei en andijvie. Met mozzarella en Parmezaanse kaas en ei. En daar lekker salade bij. En voor Leo denk ik dat ik er maar wat dooie zalmkoekjes bij maak :g:
#3362723
Lizzy schreef:Ik denk dat ik vanavond maar eens een groententaart ga maken van prei en andijvie. Met mozzarella en Parmezaanse kaas en ei. En daar lekker salade bij. En voor Leo denk ik dat ik er maar wat dooie zalmkoekjes bij maak :g:
Hmmm, ik kom ook!

Hier is het wegens zieke kinderen diepvriespizza. Dat eten ze tenminste, ook met keelpijn.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3362735
Weer eens een dagje gezond eten vandaag.
Vanochtend havermout met amandelmelk en rozijntjes, en nu een grote bak appel-komkommer-kip salade met een likje mayo en veel kerriepoeder. Mjam :)
Voor vanavond denk ik een gebakken eitje met rucola, tomaatjes en uitgebakken spekjes.
Door Anneloog
#3362922
Vandaag verse tagliatelle met ui/sjalotjes/knoflook, verse spinazie en cherry tomaatjes. Kruiden en room. Samen met een mootje zalm met knapperige huid en wat droog geroosterde pijnboom pitjes Afbeelding. Zwaar genieten.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door koekje
#3362939
Ik ga morgen grote weekboodschappen doen en heb alvast een soort weekmenu gemaakt. Wij hebben de komende dagen een extra eter erbij die nogal kieskeurig is en niet van pasta houdt (dus geen dierentuinmacaroni op het menu). De eter heeft Indisch bloed en houdt van exotisch en pittig eten. Mijn kinders niet en pittig kunnen 2 van de 3 sowieso niet aan (en de 3e heeft daarmee ook een zekere grens). Hij is hier zeker tot en met maandag. Dinsdag en woensdag zijn dan relatief gewone dagen, donderdag ben ik alleen met de kinders en heeft de kleuter kerstdiner op school. Ik probeer de geitenbreiers daar ook tegelijk te stallen, scheelt weer logistieke en organisatorische problemen.
Extra uitdaging is dat ik behoorlijk op mijn tandvlees loop en nog steeds half kwakkelende kindertjes heb en zelf ook mee doe; nood aan vitamientjes. En ik zit ook niet heel royaal in de funds momenteel. Owja, en de kasten zijn ook best leeg.

Vrijdag: vindaloo met basmati (voor de kinders basmati, broccoli en worstjes), erbij sperziebonen en komkommer en -raita. In de kast: rijst, alles voor de curry, broccoli, worstjes, sperziebonen en 1 komkommer.
Zaterdag: Babi ketjap met gele rijst en snijbonen en atjar ketimoen. Voor de kinders het restant van de worstjes en voor Fabian augurken erbij (vind tie lekker). Halen voor die dag: dood vark, wat kruiderijen voor het vark, extra komkommers en nieuwe pot augurken.
Zondag: gekruide kippenpootjes uit de oven met royaal aanbod crudites en extra fruit. Voor de kleuter een minirookworstje en een roosje broccoli of wat doperwten, de geitenbreiers krijgen een noodpot olvarit als voorafje. Halen voor die dag: extra kippenpootjes, groene blaadjes, komkommers, avocado, etc. Ananassen, bananen en ander tropisch fruit wat niet te duur is.
Maandag: andijviestamp met speklapjes. Voor de kleuter deel2 van haar menu van de dag daarvoor. Halen voor die dag: andijvie en slagroom.
Dinsdag: pasta met spekjes en groente in kruidenroomsaus. Voor de kleuter een bakje dierentuinmacaroni uit de vriezer. Halen voor die dag: nix!
Woensdag: agv (snitsel, bieten, piepers). Halen voor die dag: nix!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door