Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
#3330044
Too schreef:Neuh... officieel geen enkele , ja een 'nood-fruit' >:(
En er is natuurlijk helemáál niks mis met een bord groenvoer en een stukje mager vlees ( of witvis :ras: ) maar ik snak(te) naar een beetje comfortfood
Dan maar onofficieel :cool: :P :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3330053
Kaela schreef:Gourmetten, met drie collega’s. Zo maar eens aan de voorbereiding, dan kunnen we straks lekker smullen
Vandaag gaan we buritos maken van wat over is. En dan kunnen we nog een dag of drie toe met de rest. Al hebben ze flink hun best gedaan gister!
Door Siberienne
#3330122
Thaise roerbakgroenten met udon noodles en gele currypasta vd Wereldwinkel en Santen, daarbij garnalen dimsun vd Sligro uit de airfryer #nietvoorherhalingvatbaar (de dimsum dus)

Toe; bananenchoco brood
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3330123
Zuurkool/pompoenschotel
IMG_20180128_175846.jpg
IMG_20180128_175846.jpg (3.5 MiB) 1774 keer bekeken
En geen pavlova, maar kha tiramisu
IMG_20180128_175846.jpg
IMG_20180128_175846.jpg (3.5 MiB) 1774 keer bekeken
Bijlagen
IMG_20180128_182900.jpg
IMG_20180128_182900.jpg (3.16 MiB) 1774 keer bekeken
Door Lizzy
#3330138
Mmmm, ziet er goed uit Pauline!

Ik had rodekool salade met bloedsinaasappel (en rozijnen en noten) met gebakken aardappeltjes en een vegetarische gehacktbal (van de vege slager).
Door - pien -
#3330143
Gister hadden we vegan Surinaamse bami met tempeh. Lékker :dribble:
Ik moet zeggen dat het me héél goed bevalt, ik mis geen vlees, kaas mis ik soms, vooral op m'n roggebroodje...
Maar verder, héérlijke recepten, zeker voor het avondeten :D

Voor vanavond maar weer iets lekkers verzinnen :yeah:
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3330149
koekje schreef:Dat klinkt wel heel erg naar wat Lennard produceert in zn pamper :biggrin2:
Ik ben erachter gekomen wat piccalilly is: VIES. Ik dacht dat ik kerriesaus gekocht had. ;D
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3331022
Ik antwoord even hier. ;)
- pien - schreef:Is kimchi ook te maken voor dummies? En hoe doe je dat dan? In jip-en-janneketaal?
https://www.jamiemagazine.nl/recepten/kimchi.html

Ongeveer zoals in dit recept. Ingrediënten variëren, wat je zelf lekker vind. Ik kon niet makkelijk aan rettich komen, dan gebruik ik radijsjes. En vissaus i.p.v. garnalenpasta. Paprikapoeder en eigen pepers i.p.v. gochugaru. ;D
Het is helemaal niet moeilijk, en genoeg recepten te vinden. Ook verschillende methoden maar het maakt allemaal niet zoveel uit.
Het staat nu boven Agaatje te fermenteren. :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3331023
Gisteren kon ik aanschuiven bij een vegetarische bloemkoolpizza. Vandaag maak ik mediterrane spinazie-kipquiche met gorgonzola.
Beiden uit het blaadje van de Jumbo, ik had even geen inspiratie en puf om zelf iets te verzinnen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door