Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3379296
Kaio schreef:Heb je de hete lucht functie of boven en onder warmte gebruikt?
Haha lucht droogt nl. Veel eerder uit heb ik het idee

Er wordt niks krokant in de slowcooker, wel wordt vlees erg mals. Heb er ook eens dikke spareribs in gemaakt en daarna nog ff grillen in de oven, dat was lekker hoor
We hebben inderdaad hete lucht. Een fijne oven, maar voor dit soort dingen minder geschikt.

De kip was wel heel lekker geworden! Ik ga het nog een keer proberen en dan gelijk de temperatuur nog lager (en voor degene die vroeg of dat nog goed werkt: geen idee, vast niet, het is een oud ding en zo nauwkeurig zal het niet zijn met een draaiknop) en vaker vloeistof er overheen scheppen en dan ook over de losser liggende citroen en knoflook.

Het fijne van zoiets is dat ik op deze manier kippenpoten wel lekker vindt en die kun je vrij betaalbaar biologisch krijgen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3379299
baileys schreef:20190609_194223.jpg

Tomahawk van de bbq met bijpassend bier.
Baas boven baas ;D
Hij was hier ook erg goed gelukt, zeker voor herhaling vatbaar :dribble:

Vandaag simpel schnitzel met worteltjes en aardappeltjes
Door El_Kato
#3379301
Helemaal in mijn hummetje met mijn bbq, een weber wanna be van de Lidl :D Zo enthousiast dat ik dit weekend via MP een Weber go anywhere heb opgehaald voor een klein bedragje hier in de buurt. Die is net even kleiner en dat voelt wat beter als we gewoon met z’n 2 de bbq aansteken voor het avond eten. Of tenminste dat denk ik want vanavond gaan we hem voor het eerst uitproberen :)

Varkenshaas gemarineerd in sojasaus, honing en citroensap met gegrilde Chinese kool ook met dezelfde dressing aangevuld met wat sesamolie eeeeh bedenk me net dat die op is… hmmmm sesamzaadjes dan :)

Eeeeeh whahahaha hmmmm past dat wel op de kleine weber of toch maar de grote wanna be aan ;D
Gebruikersavatar
Door doranto
#3379954
Niet echt eten, maar meer om te snoepen....
Heb een geweldig recept gevonden om hééél lekkere én gezonde chocolade bonbons te maken.

Men neme:
½ kopje noten bijvoorbeeld walnoten of amandelen (andere noten of een mix kan vast ook, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd)
½ kopje havermout
¼ kopje hennepzaad (gepeld)
3 theel. Chia zaad
¼ kopje rauwe cacao (neem zelf nibs van De Nieuwe Band, omdat ik die in huis heb)
snufje zout
2 mespunten vanillepoeder
ca. 12 dadels (ontpit) (bijvoorbeeld van De Nieuw Band)
beetje kokosrasp voor de buitenkant (optioneel)
indien nodig heel klein beetje water

Bereiding:
Alles (behalve de kokosrasp en het water) in een foodprocessor of blender o.i.d. vermalen.
Over doen in een schaal en met een vork indien nodig een paar drupjes water erdoor prakken, zodat het nét aan elkaar blijft plakken.
Dan balletjes draaien van ca. 2cm doorsnede.
Optioneel door wat geraspte kokos rollen en in de koelkast op laten stijven.

ps. Voor de afwerking door cacao rollen is ook lekker
Door Lizzy
#3379960
Doranto schreef:Niet echt eten, maar meer om te snoepen....
Heb een geweldig recept gevonden om hééél lekkere én gezonde chocolade bonbons te maken.

Men neme:
½ kopje noten bijvoorbeeld walnoten of amandelen (andere noten of een mix kan vast ook, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd)
½ kopje havermout
¼ kopje hennepzaad (gepeld)
3 theel. Chia zaad
¼ kopje rauwe cacao (neem zelf nibs van De Nieuwe Band, omdat ik die in huis heb)
snufje zout
2 mespunten vanillepoeder
ca. 12 dadels (ontpit) (bijvoorbeeld van De Nieuw Band)
beetje kokosrasp voor de buitenkant (optioneel)
indien nodig heel klein beetje water

Bereiding:
Alles (behalve de kokosrasp en het water) in een foodprocessor of blender o.i.d. vermalen.
Over doen in een schaal en met een vork indien nodig een paar drupjes water erdoor prakken, zodat het nét aan elkaar blijft plakken.
Dan balletjes draaien van ca. 2cm doorsnede.
Optioneel door wat geraspte kokos rollen en in de koelkast op laten stijven.

ps. Voor de afwerking door cacao rollen is ook lekker
:dribble: :dribble: :dribble:

Dit lijkt me echt te lekker :dribble:
Door El_Kato
#3379963
Entrecote van een met liefde en respect gehouden koe of os was het volgens mij door via via kennissen hier in de buurt. Ze hebben 3 koeien lopen die ze om het jaar laten dekken en afhankelijk van wat er uit komt gaat er af en toe wat naar de slacht en daar kan je dan een pakket van kopen. Krijg er ergens wel steeds meer moeite mee dat vlees van een levend wezen komt maar vind het echt vaak te lekker om helemaal zonder vlees te gaan eten en dan is dit wel een mooie optie.

De entrecotes gaan op de bbq met aardappel wedges uit de airfryer en ik denk dat ik wat schijven ui ga roosteren ook op de bbq, denk dat we dan wel voldoende hebben :)
Door Eef+Stippels
#3379970
Doranto schreef:Niet echt eten, maar meer om te snoepen....
Heb een geweldig recept gevonden om hééél lekkere én gezonde chocolade bonbons te maken.

Men neme:
½ kopje noten bijvoorbeeld walnoten of amandelen (andere noten of een mix kan vast ook, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd)
½ kopje havermout
¼ kopje hennepzaad (gepeld)
3 theel. Chia zaad
¼ kopje rauwe cacao (neem zelf nibs van De Nieuwe Band, omdat ik die in huis heb)
snufje zout
2 mespunten vanillepoeder
ca. 12 dadels (ontpit) (bijvoorbeeld van De Nieuw Band)
beetje kokosrasp voor de buitenkant (optioneel)
indien nodig heel klein beetje water

Bereiding:
Alles (behalve de kokosrasp en het water) in een foodprocessor of blender o.i.d. vermalen.
Over doen in een schaal en met een vork indien nodig een paar drupjes water erdoor prakken, zodat het nét aan elkaar blijft plakken.
Dan balletjes draaien van ca. 2cm doorsnede.
Optioneel door wat geraspte kokos rollen en in de koelkast op laten stijven.

ps. Voor de afwerking door cacao rollen is ook lekker
Net te laat! :P
Heb al een doos Lidl bonbons op :-[ ::)


Ik wacht al een uur op de lasagne >:(
Normaal gebruik ik 'verse' bladen omdat ik geen oven heb momenteel, ik maak de lasagne in een pan. Maar de verse bladen waren op, dus gedroogde meegenomen. Na een uur op het vuur zijn ze nog steeds niet gaar :-X
Door - pien -
#3380029
Gister heerlijke witlofsla met Italiaans gehaktballetje.
Vandaag geroosterde bloemkool met linzen en aardappelgratin. Ik heb al dágen zin in gratin en vandaag is het koel genoeg ;D
Agaat is weer opgestookt, moest ook weer bonebroth maken. Meneer pien was het er niet mee eens, maar vrijdagavond gaat ze weer uit...ivm die 30C zaterdag :-X

Ik zou voor iemand het recept van de geroosterde bloemkool met linzen nog plaatsen:

1 bloemkool
1tl kaneelpoeder
1tl gemberpoeder
1tl komijn gemalen
1 snufje cayenne (naar wens)
3el olie + 2el voor de dressing
400g linzen (uit blik is makkelijk)
150g spinazie of ander groen
1/2 citroen
1tl honing
zout en peper

Verwarm de oven voor op 200C
Snij de bloemkool in roosjes en de stronk in stukjes, meng de 3el olie met kaneel, gember en komijn en zout en peper en hussel de bloemkool erdoor.
Rooster in de oven ~ 20 min op 200C Laat daarna afkoelen.

Doe het groen in een schaal en kiep de linzen erop.
Maak een dressing van citroensap, olie, honing, zout en peper en meng het met het groen en de linzen.
Als laatste leg je de bloemkool erop.
Laatst gewijzigd door - pien - op do 27 jun 2019, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door