Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3316865
Andijviestamp met spekskes hier.

Morgen gebakken aardappels met boontjes en nog nader uit de vriezer te vissen vlees.

En woensdag couscous met courgette en feta (fuuhuuk die laatste ben ik net vergeten te kopen >:( )
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3316957
Hier vandaag hollands pannetje met prei en champignon.

Morgen noodles

Donderdag moet ik nog bedenken, dan eet ik alleen dus ik denk dat het patat met snack uit de oven wordt ::)
Door Anneloog
#3317091
Marokkaans geïnspireerd tajine gerecht maar ivm te kleine tajine de braadpan gepakt. lamsvlees gekruid in kruiden van de islamitische supermarkt, 3 uien in kwart ringetjes 1 grote courgette, bakje kastanje champignons, 3 teentjes knoflook geperst, pond sperziebonen gebroken, x aantal rode aardappeltjes in kwartjes, blik gepelde tomaten, en flinke scheut ras el hanout kruiden en 150 ml kippenbouillon. En dit een paar uur laten stoven. Heerlijk met een frisse salade van komkommer met een fijn gesnipperd uitje en wat zachte geitenkaas ( dressing beetje azijn) en er brood ( Turks of Marokkaans) erbij. Dat word weer 2 dagen genieten.
Door src_esther
#3317096
Andijviestamp.

En dan 3 dagen achtereen in restaurants eten in diverse plaatsen. Vanwege onderweg zijn voor werk. De komende tijd ongeveer elke week... Soms is het een prettige sfeer en lekker eten, soms niet of een van beide en meestal er tussenin. Soms valt een hernieuwd bezoek na 1 of 2 jaar enorm tegen, waarschijnlijk door wisseling van eigenaar/concept/personeel.
Waar ik van schrik zijn de enorme porties vlees die op de menukaarten staan. Wordt er onpasselijk van en bestel dan maar gauw iets vegatarisch, wat nog altijd vrij vaak inspiratieloze slecht bereidde gerechten zijn, valt mij op.
Door src_esther
#3317097
Lizzy schreef:OMG :-X

Maar ze waren ook echt goedkoop. Ik heb besloten dat ik ze in plakken snijd en in de oven rooster. Met olijfolie en knoflook. En voor Leo wat kaas erover.
Ook hier geen fan van bloemkool, maar meneer wel. Dus dan af en toe maar bloemkool.
Er blijft altijd een stukje bloemkool over dus de laatste tijd maak ik dan aardappel-bloemkoolpuree, da's best lekker. Aardappel-pastinaakpuree is trouwens ook lekker. Pastinaak-bloemkoolpuree heb ik nog niet geprobeerd, maar is misschien ook wel wat. Pastinaak-knolselderijpuree is in elk geval ook lekker, vooral met een paar teentjes knoflook en rozemarijn.
Door Lizzy
#3317103
Ik heb de bloemkool weer uit de oven geserveerd maar echt he, ik vind het gewoon niet lekker :-X . Ik ben gewoon echt niet van de bloemkool. Dus vanaf nu zeg ik "schat, voor iedere keer dat we bloemkool eten wil ik zuurkool". Ik denk dat we niet vaak bloemkool meer op het menu hebben :biggrin2:

Vanavond pasta ala Leo.
Door Siberienne
#3317111
Pasta met paddestoelen ragout en bloemkool met broccoli uit de oven.
Toetje: rijst met appeltjes uit de oven met een korstje van boter, paneermeel en suiker,

Gisteren bloemkoolschijven met kaas uit de oven (#inspiredbylizzy) met een stoof van kikkererwten, tomaat, courgette, champi's en knoflook en piccadillo kruiden
Door eelke
#3317125
'Zero Noodles' (dat is een zakje met chemische sliertjes gemaakt van een plant, met bijna geen calorieën...) met courgette, ketchup en kaas.

Dit was niet mijn beste avondmaaltijd ::)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3317393
eelke schreef:'Zero Noodles' (dat is een zakje met chemische sliertjes gemaakt van een plant, met bijna geen calorieën...) met courgette, ketchup en kaas.

Dit was niet mijn beste avondmaaltijd ::)
Klinkt ook echt niet aantrekkelijk. Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door