Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door fransbulletje
#3365059
Vanmorgen de slowcooker gevuld met lekker veel uiten, runderriblappen, runderbouillon,plakje ontbijtkoek, laurier en kruidnagel.
Vanmiddag rode kool , krielaardappeltjes en gedroogde abrikozen erbij....heerlijk!
#3365062
Lizzy schreef:Weet je wat ik echt een uitkomst vind om een smoothie mee te maken? Die zakken diepgevroren fruit uit de supermarkt. Ik heb dan graag iets met bosbessen maar ook mango vind ik lekker. Beetje yoghurt erbij, half (of heel) banaantje en bevroren fruit, mjammie! Ik doe er dan zelf ook nog een vers appeltje in.
Als je dat doet met de helft (licht) bevroren fruit, de helft bevroren banaan ( in stukjes invriezen), heb je net roomijs. Tis even wat omroeren en aanduwen tijdens het blenden, maar verder doodeenvoudig en zo lekker en vegan.
Kan met wat yoghurt of melk ook, maar dat is niet nodig. Als je er minder banaan in doet wordt het wat meer sorbet.
Voor kerst eentje gedraaid met helft framboos en helft banaan en niemand die merkte dat die zonder zuivel was. Na terug invriezen en licht ontdooien was het zelfs nog bruikbaar.
Dit vind ik zo'n verrijking dit receptje. Genieten van een ijsje dat werkelijk echt gezond is. Heerlijk toch?
En zeggen dat ik vroeger zo vaak geprobeerd heb van smoothie sorbet te draaien ( met eiwit, met extra suiker enz) en dat nooit echt gelukt is. Terwijl het gewoon zo simpel is.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3365070
Ik show mijn toetje: avocado-chocomousse, heerlijk!
IMG_20190108_185536.jpg
IMG_20190108_185536.jpg (4.2 MiB) 1792 keer bekeken
Verder aten we boerenkool-nasi met rookworst gemarineerd in kha ketjap saus, heerlijk.
Door Lizzy
#3365086
Pauline schreef:Ik show mijn toetje: avocado-chocomousse, heerlijk!

IMG_20190108_185536.jpg

Verder aten we boerenkool-nasi met rookworst gemarineerd in kha ketjap saus, heerlijk.
Oeh, lekker toetje :dribble:
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3365092
Lizzy schreef:Weet je wat ik echt een uitkomst vind om een smoothie mee te maken? Die zakken diepgevroren fruit uit de supermarkt. Ik heb dan graag iets met bosbessen maar ook mango vind ik lekker. Beetje yoghurt erbij, half (of heel) banaantje en bevroren fruit, mjammie! Ik doe er dan zelf ook nog een vers appeltje in.
Ja, doe ik ook hoor. Gemak dient de mens. :biggrin2: Ik laat regelmatig de bananen liggen tot ze overrijp zijn en dan doe ik ze in stukjes in de vriezer.
En wat PoP doet, ijs maken is ook heerlijk! :) Als je in de smoothie of bij het ijs maken helemaal geen zuivel wilt gebruiken dan kun je ook kokosmelk nemen. Dat vind ik een prima alternatief.
Maar voordat ik weer ijs eet moet het toch echt wel flink boven de 25 graden zijn. ;D

@Plien: lekker toetje!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3365132
koekje schreef:Lekker Plien, maar wat een muizenhapje!
Hahahaha Koekje, dat viel wel mee. Netjes gefotografeerd denk ik en ik zat bomvol. Onze hoofdmaaltijd was behoorlijk vullend en een avocado, stuk extra pure chocolade, cacao, kokosmelk en slagroom en walnoten zitten ook wel.

Dit is trouwens het recept, uit de keuken van mijn naamgenote (ik heb de agavesiroop weggelaten) en het is vegetarisch als je mijn slagroom er niet opdoet:

https://uitpaulineskeuken.nl/2017/12/ch ... ousse.html
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door