Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Too
#3363167
- pien - schreef:Ben je nou nog niet door die spruiten heen ;D

https://www.dehippevegetarier.nl/vegeta ... -palmkool/
Werkt ook met boerenkool :D
Nog een tip om boerenkool handig van de steel te krijgen: bossenboerenkool wassen, invriezen, als je wil gaan eten uit de vriezer halen, op de zak stampen met het heft van een mes of een deegroller of je vuisten :biggrin2: en hopla, je boerenkool is klaar voor gebruik!

Er zijn heeel veel spruiten >:(

Lekker en ook nog simpel die palm-/boerenkool! Thanks , ook voor de boerenkool-hack :biggrin2: :biggrin2:
Door Lizzy
#3363199
Vanavond maakt Leo pasta. Ik had gisteren vega rendang in de slome koker gemaakt. Vond Leo het de vorige keer heeeeeeeeeeeeerlijk, vond ie het nu niet te happen. Dus zei ik vandaag "zo, doe jij dan maar even lekker koken vandaag, ik heb er ff geen zin meer in".
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3363401
Meneer had kidneybonen nodig voor een peper/kidneybonen fermentatie projectje. Vannacht in de week gezet en vanmorgen gekookt, maar veel bonen over dus daar maken we burgers van. Mengen met kikkererwtenmeel/ui/knoflook/kruiden/eitje. Wil je echt vegan dan kan het ook zonder ei.
Bakken met champignons en gestoomde broccoli bij.
Door fransbulletje
#3363484
El_Kato schreef:Die is lekker hè :D Ik doe er wel altijd meer kruiden en fiks wat meer sambal bij :)
Heerlijk, vandaag voor het eerst gemaakt maar gaan we vaker doen :D
Voor ons was het pittig genoeg.
Door fransbulletje
#3363529
De slowcooker gevuld met trostomaten, puntpaprika, ui, bouillontabletten, pakje gezeefde tomaten en 500 ml water.
Rond 17 uur verse basilicum erbij , even met de staafmixer erdoor en als het goed is eten we dan tomatensoep.
Erbij wraps gevuld met, dat zien we vanavond wel. :biggrin2:
Door Siberienne
#3363553
Wortelstamp 2.0

Aardappelpuree maken.
wortelen in stukken in de braadslee in de oven, samen met de grof gesneden uien, knoflook, sumak en snufje kaneel en zo in een half uurtje garen (ongeveer)

kastanje champi's erbij gebakken met stukjes spek in boter met peterselie en knoflook

en oh ja, om de smaak van laatste weg te krijgen een runder-rookworst

Vega optie: laat de spekjes weg en doe er wat pittige stukjes kaas door
Nog een optie: stukjes stevige appel even meebakken met de champi's (Boskoop ofzo) of bij de wortel in de oven.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3363864
Gehaktballetjes, leuk aangeklede gemengde slaai (broccoli voor de kinders), paarse piepers. Toen meneer bij de aanblik van de piepers al moeilijk begin te doen (hij is een alleseter, dus dat is het probleem niet), heb ik zonder pardon zijn portie op mijn bord geschoven *middelvingersmilie*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door