Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3360099
koekje schreef:Dierentuin-macaroni. En morgen weer, want Rocheltje, Blafhoestje en Snotneusje aten als zieke kippen.
Ik lees dit nu pas :biggrin2: . De omschrijving is echt heel grappig, dat je kids ziek zijn natuurlijk niet. Hoe is het daar nu mee?
Gebruikersavatar
Door koekje
#3360122
Lizzy schreef:Ik lees dit nu pas :biggrin2: . De omschrijving is echt heel grappig, dat je kids ziek zijn natuurlijk niet. Hoe is het daar nu mee?
Eigenlijk heel goed! Weer allemaal zo goed als opgeknapt (zij wel!). Eetlust is ook weer goed, aangezien ze vandaag frieten met shoarma aten ::)
Door - pien -
#3360173
- pien - schreef:Vanavond roerbak met portabella, spitskool, udon noedels en wat currypasta.
Morgen bietjes met aardappels en een stukje vlees
vis.

Vanavond een zakje Poolse zuurkool met aardappels en een stukje vlees. Denk ik.
Door Too
#3360174
- pien - schreef:vis.

Vanavond een zakje Poolse zuurkool met aardappels en een stukje vlees. Denk ik.
Van de polski sklep,?
Die is lekker, hier is de sklep verhuisd geen idee waarheen.
Door - pien -
#3360178
Too schreef:Van de polski sklep,?
Die is lekker, hier is de sklep verhuisd geen idee waarheen.
Ja, klopt. Er zit wat wortel doorheen zie ik door het zakje. Maar er staat geen datum op ::) dus die gaat op dit weekend.
Even rondneuzen in zo'n winkel is net een mini-vakantie. Poolse radio, Poolse klanten, allemaal Poolse etenswaren waarvan ik soms geen flets idee heb wat het is ;D
Door - pien -
#3360282
Siberienne schreef:Boerenkoolstamp (vega) a la Ottolenghi - beetje van mezelf en beetje van Otto.
Vond het erg geslaagd
Ik ben benieuwd! Wat doet Otto met boerenkool?

Wij eten vandaag Suri Kapsalon. Meneer en ik hebben zin in friet :biggrin2:
Door fransbulletje
#3360285
Vrijdagavond is het Willem&Drees pakket bezorgd gewonnen met de postcodeloterij.
Het is een pakket met heerlijke biologische produkten en 4 recepten.
Gisteren pompoensoep met Menno brood en vandaag staat de spaghetti op het menu.
Spaghetti met paddestoelen, prei, potje zongedroogde tomaatjes, creme fraiche, italiaanse kruiden en seaweed bacon ( zeewier bacon)
Ben heel benieuwd naar de seaweed bacon.
Door Siberienne
#3360293
- pien - schreef:Ik ben benieuwd! Wat doet Otto met boerenkool?

Wij eten vandaag Suri Kapsalon. Meneer en ik hebben zin in friet :biggrin2:
Bakken :)

In Simpel staat een recept voor broccoli en boerenkool, daar heb ik de kruiden uit geleend en gekeken hoe hij zoete aardappel puree maakt. Die hoort met limoensalsa maar dat heb ik overgeslagen

Kort samengevat;
Zoete aardappelen gehalveerd, bestrijken met olijfolie en laten garen in de oven. Ik heb ook nog paar gewone aardappelen gekookt omdat meneer alleen zoete aardappel te zoet vindt

Ondertussen in de wok uien en knoflook gefruit met sesamzaad. Champi’s erbij en kort bakken.
Dat weer uit de wok gehaald en de olie de boerenkool (en wat palmkool) gefruit met daarna toegevoegde gedroogde citroenschil en komijn en chilivlokken. Flink roerbakken, op het laatste de ui/knoflook/champi er weer even bij warmen
Puree gemaakt vd zoete aardappel, gewone aardappel, havermelk en peper en zout en flinke klont roomboter. Daar de kool etc doorheen gemengd.
Door fransbulletje
#3360300
Lizzy schreef:Vandaag een linzen curry uit de slome koekert. Sloom it is.... De zoete aardappel kun je iemands harses nog mee ingooien, tis half 6 :-X
Zoete aardappel is toch snel gaar, voeg het altijd later toe in de slowcooker anders vind je er niks van terug.
Wordt de pan wel heet genoeg?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door