Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door cj
#3355286
Ik moet hier soms zo lachen. Jaren geleden toen Koek nog geen kinderen had, kwam ze met de mooiste recepten aan. Nu AGV , potjes en slaai.
Saskia
Door Too
#3355291
cj schreef:Ik moet hier soms zo lachen. Jaren geleden toen Koek nog geen kinderen had, kwam ze met de mooiste recepten aan. Nu AGV , potjes en slaai.
Saskia
;D
Toen deed ze ook aan nachtelijk bakken!
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3355297
Aquillo schreef:Gietijzeren creuset ik zweer er bij . zo ideaal. de meeste heb ik gekregen of in kringloop gekocht.
gisteren wel weer eens vlees gegeten.. biologische spareribs gemaakt volgens de kruiden voor sate babi. en verse gestoomde groenten voor een gado gado.
Vandaag maar weer eens vis. Had al vooruit gewerkt. verse makrelen bereidingsklaar gemaakt Pepesan (hete vis) in bananenblad. straks zo in de oven en dan peulen roerbakken met knoflook gember en uien erbij.. garneren met zelf gedroogde uiringen. ..
(ik koop altijd verse makrelen. fileer ze zelf wel en dan kan de rest naar de honden)
IMG-20180609-WA0011.jpg
IMG-20180908-WA0008.jpeg
en dit is een voorbeeld als die klaar is om gegeten te worden.. ;)
IMG-20180910-WA0004.jpg
Ohhhh, dat staat hier ook nog op het lijstje. In bananenblad klaarmaken. Ziet er super uit! :)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3355298
Pasta van groene erwten. Ik vond in Dld verschillende soorten 'pasta', gemaakt van kikkererwten, groene erwten en rode linzen. Even proberen dus!
Met een prutje van roergebakken paksoi en een pittige tomatensaus. Stukjes hamburger uit de vriezer erdoor.
Het klinkt mwah, maar was verrassend lekker. ;D
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3355309
ik heb simpel gedaan. gekookte aardappelen.. een champignonragout, Komkommer met dille dressing en voor de verandering verse rode bietblokjes gekookt met bloemkool. Die bloemkool werd prachtig van kleur en de combi smaakte goed. Dus dit was weer eens wat nieuws :)
Door Elf
#3355320
-Annemarie- schreef:Pasta van groene erwten. Ik vond in Dld verschillende soorten 'pasta', gemaakt van kikkererwten, groene erwten en rode linzen. Even proberen dus!
Met een prutje van roergebakken paksoi en een pittige tomatensaus. Stukjes hamburger uit de vriezer erdoor.
Het klinkt mwah, maar was verrassend lekker. ;D
Die pasta van erwten, linzen en kikkererwten verkopen ze ook bij AH, zowel gedroogd als vers! Ik maakte vorige week lasagne met kikkererwtenbladen en niemand in het geIn heeft het opgemerkt :P . Ze hebben ook doosjes met ‘rijstkorrels’, prima alternatief voor rijst!
Gebruikersavatar
Door koekje
#3355323
cj schreef:Ik moet hier soms zo lachen. Jaren geleden toen Koek nog geen kinderen had, kwam ze met de mooiste recepten aan. Nu AGV , potjes en slaai.
Saskia
Ja, erg he. En als ik dan een pot open trek (of een bak kvv-slaai) dan sta ik mezelf een schouderklopje te geven dat ik toch nog 'gekookt' heb ipv iets heb besteld :-[ :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door koekje
#3355326
Too schreef:;D
Toen deed ze ook aan nachtelijk bakken!
Ja, tegenwoordig doe ik aan nachtelijk bed verschonen (waarna de inmiddels gewassen verantwoordelijke kleuter in haar eigen bed verder ging slapen, want dat was nog wel droog >:( )
Door Lizzy
#3355330
koekje schreef:Ja, erg he. En als ik dan een pot open trek (of een bak kvv-slaai) dan sta ik mezelf een schouderklopje te geven dat ik toch nog 'gekookt' heb ipv iets heb besteld :-[ :biggrin2:
;D ;D ;D ;D ;D
Door cj
#3355341
Ik leefde in die tijd van sla en stamppot en las altijd verlekkerd wat Koek weer maakte en waar ze ingrediënten vandaan haalde.
Het meest lachwekkende vind ik dat andere Sas het topic heeft gestart. Die eet volgens mij alleen maar crackers ;D
Saskia
Door src_esther
#3355439
De buurvrouw gaf me een flinke hoeveelheid kroten (rode bieten), vers uit de grond.
De aardappelen zijn al een paar dagen op dus ik heb voor het eerst een risotto gemaakt, een risotto met biet met daarbij een klein vers runderworstje.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door