Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
#3355154
Siberienne schreef:Ja is uit simpel en ja, dat is le creuset , goed gezien
De pan kochten we zo’n 15 jr geleden in Frankrijk en toen was is fliefd. Verder heb ik dus de mokken en de pot voor de pollepels, uit de Outlet in Roermond. Ik heb ook nog een saus pannetje en een kruidenpot. Dat is het wel geloof ik ... ik vind de kleuren zo mooi!
Ja, zie je wel :D
Ik vind de blauwe zo mooi, in mijn keuken is alles blauw. Maar ik heb al genoeg ;D
Door Siberienne
#3355155
- pien - schreef:Ja, zie je wel :D
Ik vind de blauwe zo mooi, in mijn keuken is alles blauw. Maar ik heb al genoeg ;D
Ik heb ook 2 blauwe bekers maar in mijn keuken is het meeste rood (op de groene pan na dan) . Blauw is idd ook erg mooi!
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3355162
Siberienne schreef:Gestoofde kip van Otto met maiskorst. Eigenlijk een soort puree maar dan van mais en ei. Lekerrrrr. Ik had ‘m apart gemaakt zodat ik voor de tweede dag op kon warmen en dat ging prima. Sperziebonen erbij.

DE47FB49-9009-4162-B5ED-36B0C6E183FE.jpeg87FDF47F-F753-4D2B-9A98-C704FD151732.jpeg

Ik ben zo blij met m’n kookboek :)
Ziet er goed uit!

Mooi, Le Creuset. :) Wij waren twee jaar geleden in de Outlet in Roermond, moest me heel erg inhouden. ;D Heb alleen een nieuwe knop voor onze braadpan (30 jaar oud) gekocht.

Ik moet binnenkort naar het Kookpunt voor een cadeaubon. Dat wordt weer zwaar. ::) ;D
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3355163
Ik at de afgelopen dagen: preistamp met een tofu/gehaktburger, mihoen met roergebakken spitskool en champignons, van de andere helft spitskool een curry met kipstukjes en rijst. Een keer bij Ikea en gisteren makkelijk: een kant en klare maaltijdsalade gedeeld, met extra sla erdoor. Grote omelet erbij vanwege eieroverschot.

Vanavond iets met broccoli, want die moet op.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3355177
devillovesangel schreef:Mijn favoriete Soep, daar mag je mij voor wakker maken(alleen eet ik dan tegenwoordig wel een vegan versie ;) )
Voordat ik arthur leerde kennen dacht ik dat iedereen kippen soep zo klaarmaakte...je snapt mijn teleurstelling en verbazing toen ik voor het eerst soto ayam kreeg voorgeschoteld bij mijn schoonouders(ik was toen 20 en had nog nooit ergens anders kippensoep gegeten ::) :biggrin2: )

Ps. Ik vind Sambal djeroek ook erg lekker in soto ;D
Het leuke is dat je van heel veel Indische gerechten een vegetarische versie kunt maken. voor de stoofgerechten zoals daging smoor of een gulai arab waar normaal vlees voor gebruikt wordt gebruik ik sojabrokjes. niet die hele kleine fijne ,maar een groffere maat. ter grootte van een halve pingpongbal. Die week ik eerst en knijp ik uit daarna nog een keer weken en nog een keer uitknijpen. Daarna week ik ze in vocht waarin de kruiden in gedroogde vorm al in zitten. Om het gerecht te maken maak ik dan wel de boemboe (kruidenmengsel dat eerst gefruit moet worden in beetje olie of cocosolie) van de verse ingredienten . Na weken van de brokjes in het kruidenmengsel weer uitknijpen. (het vocht kun je later toevoegen aan het gerecht om).. Dan fruit ik de uitgeknepen brokjes mee totdat ze ietje pietje een klein beetje goudkleurig worden , dan beetje bij beetje vocht bij en dan lekker stoven. Geloof me ik heb hier mensen mee om de tuin geleidt die normaal vlees eten. ik liet ze gewoon raden. Nou de meesten denken dat t kip is. .. Maar de smaak gaat helemaal in de brokjes zitten.. dus.. echt een aanrader.
;) ;D
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3355180
Gietijzeren creuset ik zweer er bij . zo ideaal. de meeste heb ik gekregen of in kringloop gekocht.
gisteren wel weer eens vlees gegeten.. biologische spareribs gemaakt volgens de kruiden voor sate babi. en verse gestoomde groenten voor een gado gado.
Vandaag maar weer eens vis. Had al vooruit gewerkt. verse makrelen bereidingsklaar gemaakt Pepesan (hete vis) in bananenblad. straks zo in de oven en dan peulen roerbakken met knoflook gember en uien erbij.. garneren met zelf gedroogde uiringen. ..
(ik koop altijd verse makrelen. fileer ze zelf wel en dan kan de rest naar de honden)
IMG-20180609-WA0011.jpg
IMG-20180609-WA0011.jpg (201.48 KiB) 1884 keer bekeken
IMG-20180908-WA0008.jpeg
IMG-20180908-WA0008.jpeg (690 KiB) 1884 keer bekeken
en dit is een voorbeeld als die klaar is om gegeten te worden.. ;)
IMG-20180910-WA0004.jpg
IMG-20180910-WA0004.jpg (164.68 KiB) 1884 keer bekeken
Door Lizzy
#3355193
Dat ziet er mooi uit, die hapjes Aquillo!

Le Creuset...... Mijn lievelings. Ik heb 1 pan, volgens mij nu een jaar of 30. Blijft mijn favoriet!

Vanavond eten wij linzensoep ut de hooimadam.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3355208
Al twee dagen simpele stampot (de tweede dag opgewarmt) ivm hele benedenverdieping op de kop omdat de vloer geschuurd en geschilderd wordt.
Vandaag heeft een collega zomaar een bbq georganiseerd. Ik moet stokbrood en smeersels meenemen, dus ik heb zelf kruidenboter gemaakt.
#3355229
Aquillo schreef:Het leuke is dat je van heel veel Indische gerechten een vegetarische versie kunt maken. voor de stoofgerechten zoals daging smoor of een gulai arab waar normaal vlees voor gebruikt wordt gebruik ik sojabrokjes. niet die hele kleine fijne ,maar een groffere maat. ter grootte van een halve pingpongbal. Die week ik eerst en knijp ik uit daarna nog een keer weken en nog een keer uitknijpen. Daarna week ik ze in vocht waarin de kruiden in gedroogde vorm al in zitten. Om het gerecht te maken maak ik dan wel de boemboe (kruidenmengsel dat eerst gefruit moet worden in beetje olie of cocosolie) van de verse ingredienten . Na weken van de brokjes in het kruidenmengsel weer uitknijpen. (het vocht kun je later toevoegen aan het gerecht om).. Dan fruit ik de uitgeknepen brokjes mee totdat ze ietje pietje een klein beetje goudkleurig worden , dan beetje bij beetje vocht bij en dan lekker stoven. Geloof me ik heb hier mensen mee om de tuin geleidt die normaal vlees eten. ik liet ze gewoon raden. Nou de meesten denken dat t kip is. .. Maar de smaak gaat helemaal in de brokjes zitten.. dus.. echt een aanrader.
;) ;D
Dat ga ik zeker een keer proberen :) Ik gebruik daar nu nanka(Jack fruit) voor en dat bevalt ook goed :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door