Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
#3342639
CindyMayella schreef:Gister goedgevulde mihoen... alleen niet echt jammie, helaas...... Vanavond tagliatelle met spinazie a la crème (moet mn ijzerlevel aanvullen), zalm en champignons.....

@Pien: heb je de bami al geprobeerd?
Nee, nog niet. Ik heb buikgriep. Voorlopig aan de thee en biscuit ::)
Ik heb wel 'Bami van oma' uitgeprint en in de kookboekenstandaard gezet op het aanrecht, dus binnenkort gaan we 'm proberen :D
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3342641
- pien - schreef:
Nee, nog niet. Ik heb buikgriep. Voorlopig aan de thee en biscuit ::)
Ik heb wel 'Bami van oma' uitgeprint en in de kookboekenstandaard gezet op het aanrecht, dus binnenkort gaan we 'm proberen :D
Beterschap! Hoor het wel als je het hebt geprobeerd ;) .....
Door Lizzy
#3342656
pearlsofpassion schreef:Gelukkig was de vis dood! :o
Sorry grapje, kon ik niet laten... :biggrin2:

Beterschap Eelke. Hopelijk valt het mee, want als het wel van de kip zou komen, kan het wel iets heel vies zijn... :-\

Ik had vandaag geen zin in brood, dus heb me een ontbijtje gemaakt. Havermoutpannekoekjes met rode vruchten. Geprakte banaan eronder voor de zoet en ik heb echt geen suiker gemist. Heerlijk toch, zo gezond snoepen.
Zo bewegelijk he, in de oven :biggrin2: . Spettert zo :biggrin2:

Vanavond aardappels in schil en spinazie gewokt (met knoflook). Voor Leo een eitje, voor mij een vega burgertje. Vega jus erbij.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3342697
Het Pinksterweekeind voornamelijk gekookt op de bbq. Als in: wat we normaal zouden eten, maar dan klaargemaakt op de bbq. Spinazietaart lukte wonderbaarlijk goed!

Kwamen we vorige week toch ineens deze tegen: http://ofyr.nl/nl/ :yeah:

Afbeelding
Die gaat op het verlanglijstje.



*back to basics*
Vandaag had ik trek in gebakken aardappels. Witlofsalade bij, en 'schnitzel' van een plak knolselderij. Gewoon binnen klaargemaakt. :)
Door src_esther
#3342713
CindyMayella schreef:Gister goedgevulde mihoen... alleen niet echt jammie, helaas...... Vanavond tagliatelle met spinazie a la crème (moet mn ijzerlevel aanvullen), zalm en champignons.....

@Pien: heb je de bami al geprobeerd?
De 'a la crème' werkt tegen het aanvullen van je ijzerlevel. Aangezien het mij met voeding niet lukte, neem ik tegenwoordig 1 Floradix tablet, 's avonds, ruim nadat ik gegeten heb en ook weet dat ik voorlopig niet ga eten. Ze schrijven 3 per dag voor, maar dan zit je met een paar vitamines veel te hoog (als in gevarenzone). Die ene zorgt ervoor dat ik niet meteen zwart voor mijn ogen heb als ik van mij stoel op sta. Best praktisch.
Door src_esther
#3342721
pearlsofpassion schreef:Je kan toch ook zuiver ijzer bijnemen? Zonder andere vitamines.
Ja, behalve dat die vitamines niet nutteloos zijn, ze bevorderen de opname van het ijzer. Dan zou ik allemaal losse pillen moeten gaan slikken, allemaal met soms ook discutabele dosis en hun eigen vulstoffen (blegh). Mij teveel uitzoek-werk. Die ene Floradix tablet per dag werkt perfect.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door