Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3191481
Werkt dat behoorlijk? Ik heb nu een fietskar en een buggy, maar uiteraard kan ik die niet tegelijk meenemen. Nou lijkt het me zo handig om een 2-in-1 te hebben en met de fiets en de kar naar het bos te gaan en daar de kar als buggy mee te nemen voor Joep. Die kan het hele eind niet meelopen (als denkt ie zelf van wel), dus heb ik deels een buggy nodig.

Ik kan er alleen geen wijs uit worden of het net zo makkelijk duwt en stuurt als een gewone hondenbuggy.

Wie o wie?
Laatst gewijzigd door Pauline op do 18 feb 2016, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3191505
Hij moet wel echt door ruw terrein..... Wij schuwen geen modderplassen of moeilijke paden....

Toevallig wil ik morgen naar de Pets Place, die hebben een Innopet combi te koop, eens even kijken en proberen.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3191511
Lizzy schreef:Ik zweer bij Doggy Ride en ik heb er een met zo'n zwenkwiel. Ideaal!
Ik ook bijna!!!! :D :D :D

Heb nu ook een Doggy Ride, maar na 11 jaar beginnen de ritsen het te begeven. En nu heb ik een elektrische fiets, kan ik nog niet met de fiets en de kar naar het bos omdat onze Joeperdepoeper deels duw-afhankelijk is....,. ;)
Door Cathy
#3191530
Pauline schreef:Ik ook bijna!!!! :D :D :D

Heb nu ook een Doggy Ride, maar na 11 jaar beginnen de ritsen het te begeven. En nu heb ik een elektrische fiets, kan ik nog niet met de fiets en de kar naar het bos omdat onze Joeperdepoeper deels duw-afhankelijk is....,. ;)
Ik zou op ruwe voor ruw terrein geen zwenkwiel nemen , dat wiel vliegt echt alle kanten op behalve de goede ;)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3191536
Cathy schreef:Ik zou op ruwe voor ruw terrein geen zwenkwiel nemen , dat wiel vliegt echt alle kanten op behalve de goede ;)
Ik heb mijn vraag ook op facebook gesteld en daar van een aantal mensen gehoord dat het goed loopt met de doggyride original met zwenkwiel.... Joeps buggy heeft ook een zwenkwiel en dat gaat prima. Met een vast voorwiel kan ik niet over de smalle paden lijkt mij, dan kun je de bocht toch niet halen?
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3191542
Ik heb de grootste maat doggy-ride gehad. Echt goede kwaliteit. Ik had de wandelset erbij gekocht. Die heeft een zwenkwiel voor en beugel aan de achterkant zodat je kunt duwen.
Echt een super-kar!!!
Door het zwenkwiel maak je zeer gemakkelijk de bochten.
Er zit een speciaal stukje op de kar waar je het zwenkwiel in kunt steken als je de kar achter de fiets gebruikt.
Weet je, als je vind dat het terrein te ruw is voor het zwenkwiel (heb ik persoonlijk nog nooit meegemaakt), kiep je hem heel gemakkelijk en rijd je op de 2 wielen verder. Met kiepen bedoel ik dat je het handvat een beetje naar beneden drukt waardoor het zwenkwiel iets van de grond komt. Omdat hij zo goed is uitgebalanceerd, kost dat je erg weinig moeite.
Door smulpaap
#3191561
Mijn ervaring met de Doggyride is goed .
Bodem zeer sterk - Canvas niet af te beulen - Ritsen zeer sterk - beide grote wielen prima

Bij onze vorige Doggyride is het voorwiel eens afgebroken . Maar toch weer gerepareerd door ML (flink verstevigd )
De kar kon daardoor niet meer uit elkaar , maar hij reed weer goed :biggrin2:

Toen Tessa immobiel was na haar operatie -knie moesten we er een klein karretje bij hebben
Dat is de Pet Cab . Die gebruiken we niet vaak , maar ook dat voorwiel zei pang

En we hebben nu voor de beide dames de Doggyride de luxe -Exclusivio , en jawel ook dat voorwiel heeft al pang gezegd
Dat is dus ook de jogger /stroller . Het rijd idd erg fijn . Maar ..... in jouw geval met Joep ......
Ik zou dus gelijk voor de zekerheid een reservewiel erbij kopen ..... maar ook meenemen tijdens je tochten
het kan soms lang duren voordat wielen weer te krijgen zijn bij bepaalde merken
Door Cathy
#3191573
Chaos schreef:Als je een doggyride original of novel hebt, kun je kiezen voor een jogger/stroller wandelset. Dat wiel kun je naar believen vast zetten, of laten zwenken.
http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... 0r662cq6b3
Ja idd die zijn ideaal , als ik ooit een nieuwe moet komen wil ik zo,n voorwiel , want als je op het strand gaat lopen met een zwenkwiel wordt je echt niet vrolijk .
Door Parelridder
#3191579
Ik heb eind 2007 een Doggy Ride geleend om mee te wandelen, deze: http://www.knightsofthepearls.nl/Pups/A ... A-nest.htm Ik was er enorm mee geholpen, om meerdere puppy's naar een leuk plekje te brengen, maar het liep voor geen meter! Ik kon alleen op egaal en verhard pad wandelen (lees: fietspad) Het was een zwaar loeder om in- en uit de auto te zeulen en ook ingeklapt nam 'ie flink ruimte in beslag in de auto. Het duwde zwaar en log, zeker in bochten en op iets scheve paden. Maar dit was in 2007, met een toen al niet nieuwe. Gezien de andere enthousiaste reacties zal er e.e.a. verbeterd zijn. Maar wél zaak het even op de verschillen (of bouwjaar) te letten.

Zelf heb ik begin 2008 een kleine DoggyRide gekocht, die was wel prima om te duwen. Nog steeds niet geschikt voor smallere, hobbelige bospaadjes, maar een heel stuk lichter en ook wendbaarder. Mijn puppy (8 wkn) sloeg daarin met 1 voorpootje zo maar eens speels tegen het doek. Ze zat daar immers maar wat te zitten en dan doe je eens wat.. Zittend één voorpootje opheffen en een klapje geven was afdoende om de rits te doen open barsten... De kwaliteit van de rits van de mini bleek diep triest!! Pup was natuurlijk blij verrast met dit effect: klapje geven, sesam open u! Dus onze lol van de Doggy Ride Mini duurde nog geen week.. DoggyRide bleek een buitengewoon slechte garantie te bieden. Hoewel de Mini natuurlijk speciaal wordt aangeprezen als buggy, om pups in mee te nemen en de kwaliteit dus opgewassen zou moeten zijn tegen het vervoer daarvan (ze stormde er niet in rond, ze gaf gewoon één koddig klapje tegen het doek, doelloos) vertikte men het dit op enigerlei wijze te lossen.
Een zoektocht naar een andere rits volgde, want ik vond het verder een heel leuk karretje. Een degelijke rits bleek net zo kostbaar als het karretje zelf, want was niet zelf te plaatsen wegens de ronde vorm.
De reguliere/grote DoggyRide die ik vlak daarvoor geleend had, had een compleet andere kwaliteit rits, dus dat is een belangrijk verschil tussen die twee.

Sinds 2009 gebruik ik een zelf gemaakte buggy, op het onderstel van een gratis 4-wiel Quinny buggy van MarktPlaats gemaakt, van tentdoek. Heel lekker soepel rijdend, beduidend prettiger dan de DoggyRide Mini. Hiermee rijd ik (zelfs met schouderklacht) over bospaden. Licht om in- en uit de auto te halen, compact op te vouwen. Puppyproof gesloten. Dit bevalt me perfect (alleen spijt dat ik niet geinvesteerd heb ik mooiere/duurdere kleuren, nu het zó goed bevalt) maar is natuurlijk niet als 2-in-1 te fabrieken.
Zijkant: file:///c:/users/L%20.%20Lammers/My%20Web%20Sites/pictures/laatste%20nieuws/introductie%20Maartje/pupmobiel%20is%20klaar%20001.JPG
Achterkant: file:///c:/users/L%20.%20Lammers/My%20Web%20Sites/pictures/laatste%20nieuws/introductie%20Maartje/pupmobiel%20is%20klaar%20002.JPG
Opgevouwen: file:///c:/users/L%20.%20Lammers/My%20Web%20Sites/pictures/laatste%20nieuws/introductie%20Maartje/pupmobiel%20opgevouwen.JPG
Voorkant: file:///c:/users/L%20.%20Lammers/My%20Web%20Sites/pictures/laatste%20nieuws/introductie%20Maartje/pupmobiel%20is%20klaar%20006.JPG

Als je gewend bent aan een echte buggy en er mee over bospaadjes wilt zou ik proberen een DR te lenen om eens te voelen in welke mate je er mee uit de voeten kunt in het gebied waar je er mee heen wilt. Wel erg benieuwd trouwens naar wat je met de huidige versie prettig kan!
Door Lizzy
#3191584
Cathy schreef:Ik zou op ruwe voor ruw terrein geen zwenkwiel nemen , dat wiel vliegt echt alle kanten op behalve de goede ;)
Oh die ervaring heb ik totaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal niet! Juist met het vaste wiel kwam ik geen kant op. En met het zwenkwiel reed ik probleemloos door de bagger.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3191614
De grote versie heb ik, helaas maar weinig gebruikt, dit omdat mijn ouwetje er niet in te krijgen was.
De keren dat we wel met hem op pad zijn geweest, niet achter de fiets, maar gewoon duwend zodat het wandelrondje verder weg kon, viel mij op dat op verharde wegen het goed te doen was het duwen, maar het viel mij zwaar om op een zandpad het lang vol te houden in het bos. Nu is jouw ventje wel van een andere gewichtsklasse dus niet te vergelijken. Ik weet dat Els van flow er ook zo eentje heeft, en daar veel meer ervaring mee heeft, je zou het eens aan haar kunnen vragen. In het verleden is er ook een topic over geweest misschien ook interessant om dat nog door te spitten.
Dezelfde koets is hier goedkoper, dus mocht je overwegen hem te kopen, het scheelt toch.
http://www.eilandshop.nl/hondenfietskar
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door