Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3188487
Zijn er mensen die dat nemen? Ik heb vooral in de winter altijd veel pijn in mijn benen met wandelen. Nu las ik dat magnesium kan helpen.
Door sella
#3188491
Ja, ik slik magnesiumcitraat. Ook veel groene groenten bevatten meer magnesium
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3188493
Ik heb het een tijdje geprobeerd, maar voor mij deed het helaas niets. Maar als ik met dit weer buiten ben is voor mij een thermo onderbroek heel fijn, dat scheelt ook al heel veel.
Door hannabelgje
#3188495
Ik heb nu de gewone, niet de citraat. Ik wil eigenlijk ook de vlokken voor in bad. Dat schijnt ook goed op te nemen. Maar die was nu beetje duur. De citraat moest 3x per dag. Dat gaat nooit goedkomen hier.
Door Parelridder
#3188496
hannabelgje schreef:Zijn er mensen die dat nemen? Ik heb vooral in de winter altijd veel pijn in mijn benen met wandelen. Nu las ik dat magnesium kan helpen.
Dat zit ruim in bijv. noten, met name amandelen, maar in bijv. hazelnoten en walnoten ook royaal hoor. Misschien alle dagen lekker een paar noten eten? Als snack, door yoghurt, door de avondmaaltijd (in saus, over de groenten of in salade..). Als 'portie' wordt 30 gram beschouwd, maar als je dat teveel is pak je gewoon minder.
Door Cathy
#3188498
Je moet het wel in combinatie met Calcium gebruiken .
Heb je al eens bloed laten prikken of je een tekort hebt



Ik gebruik het omdat ik op een hoge dosis pred zit
Door judith1967
#3188590
Marko gebruikt het ook omdat hij soms zoo ontzettend kramp in zijn benen heeft s'nachst en sinds hij ze inneemt is de kramp al stukken minder/helemaal geen last meer van.
Hij merkt het gelijk als hij ze een paar dagen niet in hebt genomen,krijgt hij weer meer kramp.
Door Lil
#3188639
Cathy schreef:Je moet het wel in combinatie met Calcium gebruiken .
Heb je al eens bloed laten prikken of je een tekort hebt



Ik gebruik het omdat ik op een hoge dosis pred zit
En welke arts prikt dan op tekort? Met dat soort vragen hoef ik bij de huisarts (en de vorige en die daarvoor) echt niet aan te komen.
Door Cathy
#3188651
Lil schreef:En welke arts prikt dan op tekort? Met dat soort vragen hoef ik bij de huisarts (en de vorige en die daarvoor) echt niet aan te komen.
Klopt helemaal >:( Vroeg het vorige week aan mij HA , het antwoord nee dat bestaat niet dat kan niet geprikt worden , kijk maar op het papier ( rood lab vel ) oke dan het zal wel wie ben ik om daar tegen in te gaan ::) . Ben er inmiddels achter dat het dus wel kan , en dan moet je het groene lab vel hebben wat ze in het ziekenhuis gebruiken , heb ze hier toevallig liggen omdat mijn bloed met regelmaat nagekeken moet worden , dus hup even weer langs je HA en eis zo,n papier op ;)
Door Lil
#3188657
Cathy schreef:Klopt helemaal >:( Vroeg het vorige week aan mij HA , het antwoord nee dat bestaat niet dat kan niet geprikt worden , kijk maar op het papier ( rood lab vel ) oke dan het zal wel wie ben ik om daar tegen in te gaan ::) . Ben er inmiddels achter dat het dus wel kan , en dan moet je het groene lab vel hebben wat ze in het ziekenhuis gebruiken , heb ze hier toevallig liggen omdat mijn bloed met regelmaat nagekeken moet worden , dus hup even weer langs je HA en eis zo,n papier op ;)
Dus het bestaat wel oooohhh.... Grom....

Ga het eens proberen. De diëtiste kreeg van de ha nul op het rekest toen ze bloeduitslagen wilde over hoe en wat. Want gewoon een davitamonnetje of ander merk en niets kan mis gaan als je beetje gezond eet >:(
Door Cathy
#3188661
Lil schreef:Dus het bestaat wel oooohhh.... Grom....

Ga het eens proberen. De diëtiste kreeg van de ha nul op het rekest toen ze bloeduitslagen wilde over hoe en wat. Want gewoon een davitamonnetje of ander merk en niets kan mis gaan als je beetje gezond eet >:(
Je moet goed voor jezelf zorgen , je ha zal dat niet voor je doen ben ik achter gekomen ;)
Door hannabelgje
#3188665
Ik probeer gewoon de pillen en dan merk ik vanzelf wel of het werkt. Huisarts kost ook weer 24 euro. En dan de bloedtest nog als ze dat sowieso al wil doen.
Gebruikersavatar
Door Kallista
#3188666
Ja, ik gebruik het weer terug als ik merk dat ik vaker krampen krijg.
En dat merk je echt wel...

Verder adviseerde onze HA het gebruik aan mensen die maagbeschermers gebruiken.
Door Lil
#3188673
hannabelgje schreef:Ik probeer gewoon de pillen en dan merk ik vanzelf wel of het werkt. Huisarts kost ook weer 24 euro. En dan de bloedtest nog als ze dat sowieso al wil doen.
Betalen jullie zoveel aan ha bezoek? Wow slik!!!

Ach magnesium nodig bij maagbescherming... Ok ik haal een pot ook zonder test, want het is mij duidelijk dat het niet op peil kan zijn.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door