Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#3187884
Zijn er hier toevallig nog meer mensen die dat hebben?
Ik vond het altijd heel normaal en snapte ook niet dat andere mensen niet zo'n goed geheugen hadden.
Exames leerde ik ook amper, scande de bladzijdes en met de vragen las ik in mn hoofd het boek terug en lepelde zo het antwoord op...volkomen normaal toch?
Kom er nu achter dat niet iedereen dit heeft dus ben zomaar benieuwd of er hier nog meer mensen zijn die zo'n geheugen hebben.
Door Martine-Tom
#3187887
Lizzy schreef:Nee, was het maar zo :biggrin2:
Dat zeggen er meer ;D

Voorbeeldje, ik was dinsdag bij beste dinnetje en liet een potje vitamine D achter, toen we zaten te eten zat ik om me heen te kijken, gewoon wat staren in het niks.
Had ik haar net aan de foon, tussen neus en lippen door zei ze dat ze een vitamine D wilde slikken, liep naar de plek waar de medicijnen staan maar daar stond het niet tussen. In mijn hoofd zie ik dan dat potje voor me, scan de keuken af en zeg achteloos, links bovenop de afzuigkap ::)
Klopte nog ook :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3187891
Martine-Tom schreef:Zijn er hier toevallig nog meer mensen die dat hebben?
Ik vond het altijd heel normaal en snapte ook niet dat andere mensen niet zo'n goed geheugen hadden.
Exames leerde ik ook amper, scande de bladzijdes en met de vragen las ik in mn hoofd het boek terug en lepelde zo het antwoord op...volkomen normaal toch?
Kom er nu achter dat niet iedereen dit heeft dus ben zomaar benieuwd of er hier nog meer mensen zijn die zo'n geheugen hebben.
Herkenbaar...maar dat het niet helemaal normaal was wist ik op de lagere school al, omdat iedereen nog zat te leren voor het proefwerk en ik alweer buiten liep of plaatjes aan het draaien was :biggrin2:

En tekst scannen is best apart en handig, scheelt veel tijd. Ik laat meneer Lique wel eens wat op mijn pc lezen en dan scroll ik alvast door en krijg ik een voorzichtige....ik was nog niet halverwege hoor. ::)
Gebruikersavatar
Door koekje
#3187937
Ja, hier wel. Niet alleen plaatjes, maar ook filmpjes en muziek.
Volgens mij heeft het echt geen hol met je mate van intelligentie te maken, maar meer met de manier van denken. Ik denk in plaatjes.
Door Martine-Tom
#3187939
koekje schreef:Ja, hier wel. Niet alleen plaatjes, maar ook filmpjes en muziek.
Volgens mij heeft het echt geen hol met je mate van intelligentie te maken, maar meer met de manier van denken. Ik denk in plaatjes.
Dat zeg ik toch ook nergens?
Maar het is meer als denken in plaatjes hoor, dat doe ik ook, en in filmpjes, eidetisch geheugen staat daar los van.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3187947
Maar als ik iets vergeet wat ik ook alweer bedacht had wat ik wou doen en dan moet teruglopen naar de plek waar ik dat bedacht had, en het dan weer weet, hoe heet dat?
Dat hebben toch ook meerdere mensen he?
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#3187970
Ja ik herken het wel.

Ik heb het vooral met lezen, adressen, telefoonnummers en als ik bij een cliënt ben en die is iets kwijt weet ik het in 8 van de 10x zo te pakken.
Thuis vraagt mijn man me vaak niet eens waar het ligt en gaat zelf op zoek, als hij vraagt heb ik het zo gepakt terwijl hij al een poosje loopt te zoeken.
Door Lil
#3187971
Martine-Tom schreef:Zijn er hier toevallig nog meer mensen die dat hebben?
Ik vond het altijd heel normaal en snapte ook niet dat andere mensen niet zo'n goed geheugen hadden.
Exames leerde ik ook amper, scande de bladzijdes en met de vragen las ik in mn hoofd het boek terug en lepelde zo het antwoord op...volkomen normaal toch?
Kom er nu achter dat niet iedereen dit heeft dus ben zomaar benieuwd of er hier nog meer mensen zijn die zo'n geheugen hebben.
Wil je echt niet hier komen inwonen? Ik eb continu alles kwijt en ben enorm vergeetachtig.
Door Martine-Tom
#3187972
Ruby/Billy schreef:Ja ik herken het wel.

Ik heb het vooral met lezen, adressen, telefoonnummers en als ik bij een cliënt ben en die is iets kwijt weet ik het in 8 van de 10x zo te pakken.
Thuis vraagt mijn man me vaak niet eens waar het ligt en gaat zelf op zoek, als hij vraagt heb ik het zo gepakt terwijl hij al een poosje loopt te zoeken.
Ja best handig he :biggrin2:

Soms ook lastig hoor, zit ik een serie te kijken en ineens komt iemand me bekend voor, blijkt die advocaat waar ik nu naar kijk ooit een landloper gespeeld te hebben ofzo...ik kan dat dan niet altijd los laten. Ik kan vaak ook woordelijk gesprekken of rapporten oplepelen, agenda heb ik ook niet nodig, en als iemand zegt "help me even herinneren dat...." Dan bijt zich dat vast in mijn hoofd.
De agenda in mijn hoofd werkt met een kleuren systeem en daar staat niet alleen mijn agenda in maar ook van de mensen waar ik close mee ben, handig maar ietwat onnodig :P
Gebruikersavatar
Door Nicky en Pip
#3188009
Hm ik weet niet zeker of ik het echt heb. Ik denk ook in plaatjes.
Ik heb wel inderdaad hetzelfde als met het vitamine potje voorbeeld. En de films, muziek..
En gezichten, adressen, data, namen en de meest belachelijke dingen vergeet ik niet. Nooit eigenlijk kan ik best zeggen.

Leren kan ik wel makkelijk, maar de pagina scannen was niet zozeer voldoende. Wel wist ik wanneer ik het dan gelezen had omdat dan dat en dat liedje voorbij kwam, soms kwam ik dan helaas niet meer op de tekst maar zat wel het liedje heel het examen in mn hoofd :biggrin2:

Ik zal wel gewoon een "goed" geheugen hebben.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door