Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door petrap
#3185074
Had het met mijn broer over goede doelen. Hij had besloten alleen nog maar giften te doen aan organisaties waarvan de directeur niet meer dan een ton verdient. Aan de hand van dit nieuwe selectiecriterium vielen er prompt een aantal af die hij tot nu toe had gesteund. Hij verwees me naar dit overzicht: http://www.mvoplossingen.nl/wp-content/ ... Doelen.png

Tjee, schrok toch ook wel van dit lijstje. Dierenbescherming blijkt op de 3e plaats te staan, met een salaris van ruim 1,5 ton :o . KNGF op de 11e plek met € 130.000,--. Het is overigens een overzicht uit 2013. Is het salaris van een directeur voor jullie van invloed of je wel of niet geeft aan een goed doel?
#3185076
petrap schreef:Had het met mijn broer over goede doelen. Hij had besloten alleen nog maar giften te doen aan organisaties waarvan de directeur niet meer dan een ton verdient. Aan de hand van dit nieuwe selectiecriterium vielen er prompt een aantal af die hij tot nu toe had gesteund. Hij verwees me naar dit overzicht: http://www.mvoplossingen.nl/wp-content/ ... Doelen.png

Tjee, schrok toch ook wel van dit lijstje. Dierenbescherming blijkt op de 3e plaats te staan, met een salaris van ruim 1,5 ton :o . KNGF op de 11e plek met € 130.000,--. Het is overigens een overzicht uit 2013. Is het salaris van een directeur voor jullie van invloed of je wel of niet geeft aan een goed doel?

Dit weet ik al jaren
dus ik geef al jaren helemaal nergens wat aan
het zijn allemaal dieven
Door BusKay
#3185080
nikèdog2000 schreef:Dit weet ik al jaren
dus ik geef al jaren helemaal nergens wat aan
het zijn allemaal dieven
+1

Heb het altijd aan de mensen zelf gegeven dan weet je zeker dat ze het krijgen...
Gebruikersavatar
Door Rico
#3185091
Het leuke van dit soort lijstjes is.. je kan gewoon willekeurig iets invullen.
Er circuleren er best veel her en der op het net, maar het schijnt niet te kloppen met de werkelijkheid.
Door Lizzy
#3185142
pluk schreef:Via dezelink vind je een accuraat overzicht https://goededoelennederland.nl/sector/ ... elen#close
Deze link gaat hier niet helemaal goed.

Van de eerste lijst klopt ook niet veel. Want de directeur van de Hartstichting zit helemaal niet in het blauw:

Het salaris van de directeur is een veelbesproken onderwerp. En dat is goed. We leggen graag uit wat de functie van directeur inhoudt en waaraan we het geld besteden dat binnenkomt via donaties en fondsenwervende acties.

Het salaris van onze directeur, Floris Italianer, bedraagt € 139.560,00 inclusief eindejaarsuitkering en vakantiegeld (fulltime). De afgelopen jaren is dit salaris gelijk gebleven. Wij werken niet met bonussen.

Het salaris van de directeur is gebaseerd op de zwaarte en complexiteit die de functie met zich meebrengt.

Bron: https://www.hartstichting.nl/over-ons/salaris-directeur
Door cj
#3185147
Ik vind het zelf meer kwalijk als er betaalde colpoteurs langs de deur gaan. Snap wel dat je als student zo'n bijbaantje pakt, maar het gaat tegen mijn gevoel in.Saskia
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3185170
cj schreef:Ik vind het zelf meer kwalijk als er betaalde colpoteurs langs de deur gaan. Snap wel dat je als student zo'n bijbaantje pakt, maar het gaat tegen mijn gevoel in.Saskia
Het is toch gewoon "verkopen"? En dat hoeft niet betaald te worden?
Door Esther Q
#3185268
Op mijn twaalfde ofzo werd ik lid van de dierenbescherming van mijn zakgeld. Ik kreeg een welkompakket met knuffels, blaadjes, stickers, de works. Heb meteen mijn lidmaatschap weer opgezegd. Toen al legde ik de link dat mijn geld blijkbaar niet besteed werd aan het goede doel. Later kwam ik er idd achter dat de salarissen niet misselijk zijn en waar ik toen woonde waren soms feestjes van greenpeace, die ook niet niks waren. Nu gun ik de mensen die bij goede doelen werken ook een goed leven, maar weer een voorbeeld van hoe de dingen uit de hand kunnen lopen. Nee, geen lidmaatschappen hier. Al zou ik soms wel een heel klein persoonlijk initiatief willen steunen.
Door Retrievers
#3185269
Stichting dierenlot staat er niet bij :???:

Wat een belachelijke bedragen. :o

De honden bescherming krijgt niet zoveel. Wakker dier ook niet. Die zouden mijn €5 in de maand dus kunnen krijgen.
Ik ga niet voor de benzine van een dikke BMW betalen >:(
Door - pien -
#3185275
Ik heb dit laatst ook opgezocht en dan vraag je je af...klopt zo'n lijst wel ::)
En ik zag ook dat sommige instanties meer directeuren hebben (bijv. 3) die dan elk een tonnetje of meer verdienen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door