Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door petramarcel
#3251812
Ik heb waterkefir en geef dat gewoon aan de honden hoor.
De suiker die je gebruikt wordt "opgegeten" door de kefir.
En alcohol is vergelijkbaar met appelsap........................

Zelf drink ik geen melk en een collega hat waterkefir over dus daarom heb ik dat.
Inmiddels ook aardig wat porties weggegeven.
Door briitje
#3253439
Ik denk dat dag 1 wat langzamer liep met de kefir ivm de transport.

Nu wil het gaan afgieten. Deel aan de hond en deel van mezelf met beetje siroop. Viel me op dat het vrij zuur is.
Wat maken jullie er nog meer van.
De bloempjes laat ik erin met weer opnieuw melk ?
Klopt het dat het eigenlijk gewoon melk wit blijft ? En alleen de kefir groeit niet de hoeveelheid melk ?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3253445
briitje schreef:Ik denk dat dag 1 wat langzamer liep met de kefir ivm de transport.

Nu wil het gaan afgieten. Deel aan de hond en deel van mezelf met beetje siroop. Viel me op dat het vrij zuur is.
Wat maken jullie er nog meer van.
De bloempjes laat ik erin met weer opnieuw melk ?
Klopt het dat het eigenlijk gewoon melk wit blijft ? En alleen de kefir groeit niet de hoeveelheid melk ?
Je moet er even handigheid in krijgen. Als je het wat te zuur vindt heb je 2 opties. Óf je doet er de volgende keer wat meer melk bij als je het ca. 24 uur laat staan. Óf je gebruikt dezelfde hoeveelheid melk maar laat het wat korter staan.
De bloempjes zet je inderdaad weer in nieuwe melk. Ik roer ze dan altijd even goed door om ze wat te spoelen. (géén metalen lepel gebruiken maar glas, porselein of kunststof.)
De bloempjes groeien steeds een beetje, zodat je steeds meer krijgt. De melk wordt alleen zuur maar de hoeveelheid blijft gelijk.
Als je even genoeg hebt zet je de bloempjes onder de melk in de koelkast. Je kunt het dan gerust een paar dagen laten staan voordat je de melk ververst. Af en toe omroeren is altijd goed.
Je kunt het op dezelfde manier gebruiken als yoghurt en kwark, of als het wat dunner is als karnemelk.
Door briitje
#3253448
Dankjewel Hedwich! Ik zet het idd nu in de koelkast omdat ik 3 dagen in het buitenland werk.
Hond vond het tevens erg lekker, had ik het idee!

Goede tip mbt zuurheid. Vind het op deze manier vies haha. Moet eerlijk bekennen, dat ik bang ben om het te proeven ::). Omdat je normaliter melk ijskoud bewaart en ik het zo het lekkerst vind ;D.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3253464
briitje schreef:Dankjewel Hedwich! Ik zet het idd nu in de koelkast omdat ik 3 dagen in het buitenland werk.
Hond vond het tevens erg lekker, had ik het idee!

Goede tip mbt zuurheid. Vind het op deze manier vies haha. Moet eerlijk bekennen, dat ik bang ben om het te proeven ::). Omdat je normaliter melk ijskoud bewaart en ik het zo het lekkerst vind ;D.
De zure melk zet je toch in de koelkast nadat de korrels eruit zijn? Dan is het toch koud als je het gebruikt?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3258956
El_Kato schreef:Als je nog hebt hou ik me ook aanbevolen :)

Ik ga je vast een PB sturen :P
Heb je inmiddels al wat gekregen van iemand?
Het is weer wat aangegroeid, dus ik kan er wel weer wat afhalen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door