Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door petralita
#3183428
In mijn vorige huis moest de diepvries een bepaalde afmeting hebben anders paste het niet en is het gewoon een nieuwe geworden.
Nu heb ik 2 honden en is deze echt te klein, ik heb steeds een te kort ergens aan, nu weer bot, dus kan vandaag weer op zoek naar wat.

Ik zit heel erg te twijfelen wat te doen, veel geld uitgeven voor een nieuwe en ook zuinigere of voor een 2de hands gaan, minder zuinig en geen idee hoelang die nog zal meegaan.

In centjes gedacht is een nieuwe dan echt goedkoper?
Hij moet in de schuur komen te staan waarvan ik nu nog niet weet of deze ook vorstvrij is. De oude konden dat geloof ik nog, maar de nieuw niet meer?

Of zou het beter zijn een hele grote nieuw te doen en mijn oude te koop te zetten?

Wat hebben jullie gedaan en zouden jullie dat weer doen?
Door Mijati
#3183464
Mijn zus heeft haar nieuwe gewoon in de schuur staan, maar op advies van de verkoper wel tempex tegen de muren aan. Dat zou voldoende zijn om de vriezer gewoon te laten werken.
Door Syrae
#3183472
we hebben een kast in de bijkeuken dus vorst geen probleem
Het Is een ladekast waar de lades uit kunnen, dan heb ik gewoon planken. Hij Is 2e hands, maar van een witgoedoutlet die hem dan nakijken en je er nog 3 maanden garantie op geeft. Gratis bezorgd enzo, via marktplaats. Ik bied ook op die outletprijzen onder de vraagprijs, tot nu toe altijd veel van de prijs afgeregeld.

Deze vriezer tegelijk met een vaatwasser aangeschaft voor iets van 350 euro. Is een aantal vriezer en een a vaatwasser geloof ik.
Door Anne in Zweden
#3183503
Ik heb een hele batterij tweedehandse vriezers, en heb daar tot op heden nog geen problemen mee gehad. Ik geef toe dat ik het stroomverbruik niet van allemaal heb gemeten.

In Zweden staan de vriezers ook gewoon in een onverwarmde schuur; zodra we permanent onder de nul graden duiken, zet ik ze in de laagste stand, zodat ze weinig aanspringen, en als het echt wekenlang flink vriest (vanaf -5 tot -32 ongeveer), zet ik de vriezers gewoon helemaal uit. Er ontdooit dan sowieso niets, zelfs al zou ik de deksels open laten staan, en de vriezers hebbenzo niets te lijden. Werkt uitstekend op deze manier.
Door BusKay
#3183567
Modellen met No-Frost kunnen tot -10 en +30 graden C...

Mijn No-Frost (Bosch) staat gewoon in de schuur en nog nooit problemen gehad...
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3183569
petralita schreef:In mijn vorige huis moest de diepvries een bepaalde afmeting hebben anders paste het niet en is het gewoon een nieuwe geworden.
Nu heb ik 2 honden en is deze echt te klein, ik heb steeds een te kort ergens aan, nu weer bot, dus kan vandaag weer op zoek naar wat.

Ik zit heel erg te twijfelen wat te doen, veel geld uitgeven voor een nieuwe en ook zuinigere of voor een 2de hands gaan, minder zuinig en geen idee hoelang die nog zal meegaan.

In centjes gedacht is een nieuwe dan echt goedkoper?
Hij moet in de schuur komen te staan waarvan ik nu nog niet weet of deze ook vorstvrij is. De oude konden dat geloof ik nog, maar de nieuw niet meer?

Of zou het beter zijn een hele grote nieuw te doen en mijn oude te koop te zetten?

Wat hebben jullie gedaan en zouden jullie dat weer doen?
Kijk eens op marktplaats. Ik kocht daar een paar jaar geleden een klein vriezertje van een meisje dat ging samenwonen, dus was overbodig.
Was pas 8 maanden oud.
Door Borke
#3183580
Wij hebben inmiddels een jaar of 7 een kist in de schuur staan, met een vorstbegrenzer. Nieuw gekochte kist, energiezuinig.
Gekocht in de tijd dat we per dag 2 kg vlees nodig hadden voor 6 Maine Coons en 2 Barfende honden.
Inmiddels hebben we nog maar 1 hond die 500 gram kvv er dag eet.

Toch zit die kist nog aardig vol.
Je vriezer is dus niet snel te groot wil ik er maar mee zeggen.
Ik denk dat we het tafelmodel vriezertje maar eens leeg gaan eten en dan kijken of we uiteindelijk die kist leeg kunnen krijgen en het met dat tafelmodelletje en het kleine vriezertje in de keuken redden.

Ik zou gewoon lekker een grote kist of kast kopen, net wat je prettig vind, een energiezuinige, want energie wordt steeds duurder.
Als je Barft vind ik een kist fijner, als er kvv wordt gegeten, dan vind ik een kast handiger, dat vind ik veel overzichtelijker.
Door El_Kato
#3183588
Hier 2 kasten die we gekregen hebben. Een grote oude van onbekend merk en een kleinere recentere AEG met een a-label, die zit tussen een tafelmodel en grote kast in. De AEG is het meeste in gebruik zodra het kan zetten we de oude weer uit.

Beide staan in een onverwarmde schuur en beide blijven het goed doen bij vorst :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door