Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3227305
Gaan we weer...

Gisteren de bench een halve meter verplaatst, hij staat nu in plaats van nog net in de woonkamer, nog net in de hondenkamer (die grenst aan de woonkamer). Daar zit geen deur in, dus krijgt hij nog wel alle geluiden etc. mee. Hij loopt in en uit, zijn waterbak staat er, er liggen speeltjes, helemaal prima zou je zeggen.

Gisteravond maar 1 blafje, en toen was hij meteen stil en heeft de hele nacht geslapen.
Vanochtend blafte hij 3x en ging toen braaf slapen.
Vanmiddag was het 5 minuten piepen voordat hij sliep.
En nu is hij alweer 10 minuten aan het piepen...

Help :-[
#3227320
Zou het ook ditmaal niet een kwestie van even doorbijten zijn? Hij merkt dat er iets veranderd is, en daar moet ie even tegen protesteren. Als je hem er op dezelfde manier als de vorige keer ervan overtuigt dat het echt ont.zet.tend leuk is om voor het grootste deel in de hondenkamer te staan (hapje, drankje, dvd'tje erbij, of hoe je het de vorige keer ook gedaan hebt), zou hij er dan binnen een paar dagen niet opnieuw vrede mee hebben?
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3227325
Anne in Duitsland schreef:Zou het ook ditmaal niet een kwestie van even doorbijten zijn? Hij merkt dat er iets veranderd is, en daar moet ie even tegen protesteren. Als je hem er op dezelfde manier als de vorige keer ervan overtuigt dat het echt ont.zet.tend leuk is om voor het grootste deel in de hondenkamer te staan (hapje, drankje, dvd'tje erbij, of hoe je het de vorige keer ook gedaan hebt), zou hij er dan binnen een paar dagen niet opnieuw vrede mee hebben?
Dat was mijn idee in eerste instantie ook. Maar het wordt nu elke keer dat hij in de bench gaat erger, dus dan werkt het toch niet helemaal op die manier.

De bench staat weer op zijn oude plek. Ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3227334
Het wordt elke keer erger, hij is (hoog) gaan blaffen, en hijgt nu ook weer als hij in de bench zit. Dat deed hij niet meer. Dus ik ga voor angst deze keer, en dan maar een stapje terug.

Hoop wel dat hij nu dus weer rustiger wordt in de bench...
Gebruikersavatar
Door Hope
#3227344
Kim_S schreef:Het wordt elke keer erger, hij is (hoog) gaan blaffen, en hijgt nu ook weer als hij in de bench zit. Dat deed hij niet meer. Dus ik ga voor angst deze keer, en dan maar een stapje terug.

Hoop wel dat hij nu dus weer rustiger wordt in de bench...
Hoe is het vannacht gegaan?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3227351
Kim_S schreef:Goed!

1 klein piepje toen hij door had dat hij echt moest slapen. Maar daarna hebben we hem niet meer gehoord.

Hopelijk blijft dat zo vandaag :)
Ooh dat is fijn! Ik zal duimen dat de kleine man lekker relaxed blijft.
#3227362
Ik zou hetzelfde doen als wat hierboven staat, maak het leuk en interessant en vooral twijfel niet. Op moment dat je zelf twijfelt kan het best zijn dat je die twijfel overbrengt en daar mee eigenlijk tegen je pup zegt; ja je moet wel hier zijn maar ik weet zelf niet of het wat is. Begrijp je wat ik bedoel?

Het lastige van een pup is dat je altijd weer het een beetje het wiel opnieuw moet uitvinden, maar zodra je een beetje door hebt hoe je pupje 'werkt' wordt het ook weer makkelijker vind ik....
Succes Kim! Het gaat goed komen, echt waar!
#3227592
En misschien is hij gewoon iets meer tijd nodig? Gaan voor hem de stappen wel iets te snel? Wat heb je bijvoorbeeld overdag gedaan, kan het zijn dat hij overdag een hoop nieuwe indrukken heeft opgedaan en dat deze stap dan net even iets teveel was?
#3227687
DJ_Doerak_Tucker schreef:En misschien is hij gewoon iets meer tijd nodig? Gaan voor hem de stappen wel iets te snel? Wat heb je bijvoorbeeld overdag gedaan, kan het zijn dat hij overdag een hoop nieuwe indrukken heeft opgedaan en dat deze stap dan net even iets teveel was?
Ja hoor dat kan best . Wij hadden een Hollander pup die heeft vijf maanden pal naast ons bed gestaan (in de benche )
Dan sliep ze heerlijk . En dat is toch het doel wat je wilt bereiken
Pas na die vijf maanden konden we haar steeds een stukje verder van ons bed zetten
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3227689
Dank voor het meedenken :-*

Het gaat best redelijk. De ene keer slaapt hij als een roosje, de andere keer duurt het even voordat hij eraan toegeeft. Dat kan omdat hij nog net niet moe genoeg is, of net iets te moe, of hij moet toch weer plassen, of het baasje is in de stal (ik ben dan wel in de kamer gewoon), of... Ik kan er niet echt iets aan koppelen. Maar het gaat beter nu de bench weer op zijn oude plek staat.

We hebben wel een doorbraak die ons echt wat op gaat leveren! Hij heeft eindelijk door hoe de Kong werkt :D
En nu loopt hij steeds zelf de hondenkamer in om even te knagen. En blijft daar dan ook liggen knagen. Knappe puppy!!! :D :cool:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door