Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3182963
Ik ben benieuwd naar Django zijn reacties. Hij heeft altijd steun gehad aan Music zijn zekerheid,die was nergens bang voor.Nu moet Djangootje het zelf doen.
Hij loopt deze dagen lekker aan de lange lijn met zn tuigje om.
Ik neem geen enkel risico!
#3182968
Ze zijn hier meer dan voldoende aan hun trekken gekomen tijdens de kerstdagen
Wij wandelen normaliter 2 keer een uur per dag . Nu is dat 1 keer 1,5 uur , en dat doen we vroeg
Vanmorgen ook heerlijk rustig kunnen wandelen
Wat extra rust tijdens deze dagen is ook niets mis mee , ze liggen heerlijk te slapen allebei
Ik ga ze niet onnodig blootstellen aan stress
#3182981
Morgen met de jongste en boomproof oudste juist even de rand van de woonwijk weer opzoeken. Dan kan ze er ook aan wennen. Van de 5 is er maar 1 een beetje ongemakkelijk bij het geknal gelukkig. Maar buiten even oliebollen halen worden ze hier morgen niet alleen gelaten en gaan ze niet van het terrein af, behalve Bas en Keet dan.
#3183112
Het zijn inderdaad niet enkel de huisdieren die daaronder lijden, de wilde dieren raken ook in paniek en voor het milieu is het ook niet bepaald denderend.

De katten zijn gelukkig niet echt bang van vuurwerk. Wolf reageerde er de eerste keer bang en nerveus over, maar ik heb zijn reactie kunnen ombuigen door heel enthousiast over het vuurwerk te doen te en hier gaat de terrasdeur dus open en rennen we naar buiten om samen buiten (afgezet terras) te gaan kijken voor 5 min. Joran vind het een beetje eng, maar hij is niet echt bang en komt ook even buiten op de arm mee kijken. Finn neemt hopelijk het gedrag van de anderen over, maar ik heb goede hoop voor hem. Van een schuwe zwerfkat die nog nauwelijks mensen had gezien naar een sociale huiskat (je merkt het wel op een paar dingen hoor) in een paar maand tijd en hij was al een maand of tien als hij gevangen is, als hij dat kan zal vuurwerk ook wel goed komen en ik blijf thuis om hem hierbij te helpen.

Met mijn hond vroeger was het een ander paar mouwen, onweer en zeker vuurwerk was een hel voor haar, ze ging helemaal door het lint als je niet bij haar was (toen ze nog heel jong was kon ik haar ook nauwelijks kalmeren, na een paar jaar was het contoleerbaar als je met haar bezig bleef). Ooit bij familie dicht bij even mee geweest voor oudejaar en de tijd uit het oog verloren. Ik kwam een minuut te laat thuis en de muren waren kapot gekrabd, de beeldjes en vazen van op de kasten lagen aan scherven en een deel van de meubels lag omver. Gelukkig was ze zelf niet gewond en heb ik haar terug min of meer kalm gekregen. Het enige voordeel van toen ze oud en doof werd was dat ze niet meer bang van onweer en vuurwerk was zolang je de gordijnen op tijd toe deed zodat ze het licht niet kon zien.

Veel sterkte aan alle mensen met bange dieren en de dieren zelf natuurlijk.
#3183138
Omdat Saar dus beetje angstig is, vandaag nog even grote ronde polder gedaan. Loop ik terug, buurjongen van paar huizen verder met z'n vriendjes in ons weiland aan t knallen. Gelukkig liep mijn zus mee, dus ik vooruit en gevraagd of ze wilde stoppen. Ben je er net langs, hoppa weer knallen. Heb daar zooo de schurft aan. Waar zijn die ouders?!? Heb m'n vriend gebeld en die de buurman: of je houdt je jong binnen, of ik bel de politie. En toen was t weer rustig, maar Saar kwam trillend binnen, en daar baal ik dan zo van.
#3183159
Jantina schreef:Omdat Saar dus beetje angstig is, vandaag nog even grote ronde polder gedaan. Loop ik terug, buurjongen van paar huizen verder met z'n vriendjes in ons weiland aan t knallen. Gelukkig liep mijn zus mee, dus ik vooruit en gevraagd of ze wilde stoppen. Ben je er net langs, hoppa weer knallen. Heb daar zooo de schurft aan. Waar zijn die ouders?!? Heb m'n vriend gebeld en die de buurman: of je houdt je jong binnen, of ik bel de politie. En toen was t weer rustig, maar Saar kwam trillend binnen, en daar baal ik dan zo van.
Tsjah, die vinden het wel best, kinderen zitten al anderhalve week binnen, eindelijk rust.... :-X
#3183340
pluk schreef:Dat vertelt het verhaal niet, kan zich in paniek ook losgetrokken hebben.
Dat kan zomaar, ja. Nelson raakte als pup in paniek van een tractor en wurmde zich uit zijn tuig. Godzijdank zat hij dubbel gezekerd.

Echt hé, van mij hoeft het niet meer, dat vuurwerk. Steeds meer lui houden zich echt totaaaal niet aan de regels en het boeit ze nog veel minder of ze overlast bezorgen.
#3183350
hannabelgje schreef:+1 hier amper wat gehoord. Maar in onze gemeente moet je een vergunning hebben om af te mogen steken. En hier wordt door de politie wel gehandhaafd.
En daarom pak ik de auto om in jouw gemeente te gaan wandelen (aangelijnd) met mijn honden. En dan nog hoor je in de verte de knallen van vuurwerk dat in Nederland wordt afgestoken. Maar dan zijn mijn honden tenminste niet bang en kunnen ze hun behoefte doen.
#3183387
ik ben er zo voor dat het gewoon stopt en op vaste plekken,maar vrees dat dat nooit gaat gebeuren,heb er zo de pest aan,en ik ben er zelf ook nog is doodsbang voor,honden vallen mee behalve de chi,maar echt die bommen is toch niet normaal meer
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door