Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3183669
Angelique schreef:Hier knalt het carbid dus de hele dag door. Het dichtsbijzijnde carbidveldje is hier circa 300 meter vandaan. Gek genoeg wordt daar niet op gereageerd, na de 1ste knallen vanmeogwn rond 9en heeft Kat een wenkbrauw opgetrokken en daarna vond ze het wel prima. Zelfs Ted, die met vuurwerk echt helmaal niet blij was, ligt er rustig bij.
Zou ie doof worden?
hannabelgje schreef:Waar ik ook zo verdrietig van word is die honden waarvan de baasjes weten dat ze doodsbang zijn, maar de baasjes geen actie ondernemen. Heb al gehoord van een geval dat ze de hond in een donker kamertje in de bench doen helemaal alleen en dat de hond van schrik zijn hele bench vervuild. Dat doe je je hond toch niet aan. Prop er dan liever een pilletje in. Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Poeh ja, of gewoon van huis gaan... :-X
Door Lil
#3183671
Hier vandaag aardig wat kilometers gereden voor de beesies. Vanochtend heerlijk zonder enig geluid aan de flex gewandeld. Vanavond ze aan de korte lijn gehouden en er waren maar een paar knallen. Katlief zit sinds vanochtend vroeg al opgesloten in huis. Dus nu zit alles op de veel te kleine driezitsbank. Ach bespaart weer stookkosten hahaha.
#3183674
Wij wonen zo'n 250 meter van één van de grootste vuurwerkverkoper van Hengelo en met naast de deur een grasveld ter grootte van een voetbalveld, kun je je wel voorstellen dat het hier constant doorgaat. Gelukkig zijn J&J totaal niet bang, maar ik weet wat het is om een bange hond te hebben...., dus wij zijn onvoorstelbaar voorzichtig met ze. Joep kan niet aan de riem, dat lukt gewoon niet. Dus gaan we overal en nergens met de auto naartoe, waar geen vuurwerk afgestoken wordt. Je hoort de knallen daar wel hoor, maar dat doet ze niets. Hier bij huis ook niet, maar we gaan de goden niet verzoeken.

Nu blijven ze hier 's avonds nooit alleen in huis, dus nu ook niet. Ze gaan gewoon met ons mee! Kan dat niet, pech..., dan komen we niet.

En ik heb dus helemaal geen hekel aan vuurwerk, vind het zelfs erg mooi. De knallen uiteraard niet, maar deze koe is niet vergeten dat ze kalf is geweest en toen knallen wel erg leuk vond. Natuurlijk vind ik het heel erg verdrietig en zielig voor hondjes die wel bang zijn, dat dan weer wel.... Ambivalent gedrag dus.
#3183677
Pauline, waarom kan hij niet aan de lijn? Ik weet wat er met hem is hoor, maar vraag me af waarom bv zo'n jachtlijntje was los om zijn nek zit niet zou kunnen. Puur nieuwsgierigheid!

Vanmorgen om 8 uur was het hier nog rustig dus konden ze gewoon nog hier in de wijk. Vanmiddag hele middag met de auto op stap geweest, en toen zijn ze wel aan de lijn van en naar de auto gebracht. Anders gaat dat gewoon los, maar nu maar geen risico, die 2 keer per jaar dat dat moet...
#3183681
Van de week schreef er iemand "houdt eens op over dat vuurwerk gezeik, mensen hebben recht op hun vertier".

Nou hoorde ik vandaag op de radio dat de vuurwerkvrije parken vol zitten. En vroeger waren het er 11. Nu zijn het er 75. Mensen zijn er gewoon klaar mee. Hebben het zat dat hun hond, kat of kind dagen bibberend op de bank ligt.

Huisdieren, wilde dieren en dieren in weides, ze hebben er allemaal last van. Van de week is er een paard in het schrikdraad terecht gekomen en heeft de dood gevonden. Ieder jaar vinden katten en honden de dood.

Allemaal omdat er zoveel idioten zijn die vinden dat vuurwerk vertier is waar ze recht op hebben >:( . Waarom zijn wij dan een van de weinige landen waar dit mag, zo vrij vuurwerk afsteken? Waarom zijn wij een van de weinige landen waar ieder jaar weer vuurwerkslachtoffers vallen en de oogziekenhuizen vol zitten? Omdat de regering te f*cking slap is om gewoon eens te zeggen "En nou zijn we er klaar mee. Het kost handen met geld en het veroorzaakt overlast voor mens, dier en niet in de laatste plaats het milieu".

Ik vind het werkelijk te debiel voor woorden. En wat mij betreft he, mag het per direct verboden worden. En mag Landal vuurwerkparken openen. Gaan die mafklappers daar maar met mekaar, op een een of ander eiland, vuurwerk afschieten. Kunnen ze daarna het park opruimen, klaar.

En weet je, ik zou niet zo fel reageren als hier in NL om 00:00 uur voor een uur vuurwerk werd afgestoken. Maar het is POTVERDOMME al 3 dagen alsof de derde wereld oorlog uitbreekt. Ik schrik echt wel 30 keer per nacht wakker door de bommen. En sinds vanmiddag is het doorlopend vuurwerk geknal. Het is niet een paar uurtjes last. Het is dagen en dagen last en deze dag is gewoon het ergst.

Echt he, zelf vuurwerk afsteken is zooooooooooooooooooooooooooooo 1990.
#3183682
eelke schreef:Pauline, waarom kan hij niet aan de lijn? Ik weet wat er met hem is hoor, maar vraag me af waarom bv zo'n jachtlijntje was los om zijn nek zit niet zou kunnen. Puur nieuwsgierigheid!

Vanmorgen om 8 uur was het hier nog rustig dus konden ze gewoon nog hier in de wijk. Vanmiddag hele middag met de auto op stap geweest, en toen zijn ze wel aan de lijn van en naar de auto gebracht. Anders gaat dat gewoon los, maar nu maar geen risico, die 2 keer per jaar dat dat moet...
Dat belemmert hem op de één of andere manier teveel in zijn evenwicht Eelke. Hij loopt op een hobbelende manier en als ik ook maar iets om zijn nek doe (zelfs een losse halsband) houdt hij zijn kop erg naar beneden en dat verstoort zijn lopen.
#3183685
Pauline schreef:Dat belemmert hem op de één of andere manier teveel in zijn evenwicht Eelke. Hij loopt op een hobbelende manier en als ik ook maar iets om zijn nek doe (zelfs een losse halsband) houdt hij zijn kop erg naar beneden en dat verstoort zijn lopen.
Ah zo, dat is te begrijpen. Ik dacht, zo'n los lijntje is amper gewicht of druk, zeker niet als je naast hem loopt en er geen spanning op komt, maar als hij zijn kop al anders gaat houden door de aanraking kan ik het me wel voorstellen ja.

@Lizzy oh ja, paarden. Ja ons paard staat vandaag en vannacht op stal. Wat ze eigenlijk niet kan/mag vanwege copd. Dus dan maar extra medicatie. Maar ja, in een weiland achter een draadje is gewoon niet slim nu... :-\ tis t een of t ander.
#3183687
eelke schreef:Ah zo, dat is te begrijpen. Ik dacht, zo'n los lijntje is amper gewicht of druk, zeker niet als je naast hem loopt en er geen spanning op komt, maar als hij zijn kop al anders gaat houden door de aanraking kan ik het me wel voorstellen ja.

@Lizzy oh ja, paarden. Ja ons paard staat vandaag en vannacht op stal. Wat ze eigenlijk niet kan/mag vanwege copd. Dus dan maar extra medicatie. Maar ja, in een weiland achter een draadje is gewoon niet slim nu... :-\ tis t een of t ander.
Maar dat paard is een week geleden al het schrikdraad in gejaagd he, door dat kl*te vuurwerk!
#3183689
Lizzy schreef:Maar dat paard is een week geleden al het schrikdraad in gejaagd he, door dat kl*te vuurwerk!
Jaa snap ik! Maar ik had er nog niet eens over nagedacht hoe stom het eigenlijk is dat mijn paard nu schade oploopt aan haar gezondheid door dat vuurwerk >:( ondanks dat ik dit al met de DA had besproken had ik de link nog niet gelegd.
Hiervoor heeft ze ook gewoon buiten gestaan, en inderdaad, dan had er maar 1 zo'n bom af moeten gaan... (al reageert ze vooral op de flitsen en die zijn er nog niet zo veel geweest).
#3183700
ik ben wat dat betreft erg blij met de verhuizing, in Haarlem begon het 3 maanden van tevoren al (en woonden we in een huis van ruim 100 jaar oud dus hoorde je veel en veel meer) hier in Midwoud hebben de buren op de andere hoek (wij hoekhuis, Onze voortuin grenst aan hun achtertuin) een house hardcore ellende pud en nieuw feest en staan ze met olietonnen met vuur op straat em word er illegaal vuurwerk afgestoken.

We horen het binnenshuis bijna niet. In Haarlem kon je wakker schrikken van een goed afgestoken mortier die op de juiste hoogte ontploft, de buren steken strijkers af en je hoort een beetje een doffige klap. Daarbij zijn ze pas sinds een uur of 4 vanmiddag aan het afsteken, waren er gisteren wat jochies bezig met rotjes in het park en de steeg maar that's it. Dit vind ik zeer goed te behappen en als het overal nu zo Was (minus dan dat illegale gedoe) dan heb ik echt geen problemen met vuurwerk.
#3183705
Angelique schreef:Nee, ze is niet doof, want naar buiten toe is toch wel eng. Maar eerder vloog ze van hot naar her en nu is ze binnen gewoon rustig.
Is Ted een ze? :-[ hoe dan?

Nou, dan extra fijn dat ze zich meer op dr gemak voelt zeg!
#3183708
eelke schreef:Is Ted een ze? :-[ hoe dan?

Nou, dan extra fijn dat ze zich meer op dr gemak voelt zeg!

Hahahahaha Eelke-momentje!

Hier heeft iemand zich achter mij verstopt. En daar ligt ie voor het eerst in een uur met zijn kop op zijn poten. Dit gaat een hele lange avond worden... in een heel omgemakkelijke houding.....
#3183715
Vanmorgen ging het hier wel, begin van de middag naar het strand gegaan en daar een paar uur geweest.
Komen we terug, nog even de honden beetje borstelen, klinken er in de straat achter ons een paar mega knallen.
Pr1mo in de stress, die wilde gelijk naar binnen.
Daarna lopen er een paar knullen door de straat met tasjes, ik voelde hem al aankomen, dus snel de balkondeur open en gevraagd of ze alsjeblieft geen vuurwerk willen gooien (manlief stond nog buiten met Iggy). Terwijl ik dat vroeg, had een vrouw in een auto het raampje naar beneden gedraaid met dezelfde vraag. Gelukkig kregen we geen grote mond, maar netjes ja mevrouw en liepen ze verder (en staken alsnog vuurwerk af, zucht).

Het lijkt hier vanaf 6 uur of het al 12 uur is, niet normaal. De dreunen vinden de honden niet zo heel erg, zodra er eentje klinkt prop ik er gelijk een worstje in, maar al het andere vuurwerk dat knettert en pfiew pfiew geluid...daar gaan ze van over hun nek.

Mooie blog van Liesbeth Hogendoorn.
http://liesbethhogendoorn.blogspot.nl/2 ... 1583234942

Ik denk niet dat het ooit afgeschaft gaat worden, dit zijn ook vette inkomsten voor de regering, hoge btw!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door