Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lida. S
#3183081
Lizzy schreef:Maar je gaat je woonkamer toch niet tot 28 graden opstoken voor de oliebollen?
Bij ons thuis stond de emmer met beslag altijd naast de kachel
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3183083
Lida. S schreef:ik wil met liefde bollen voor je bakken, maar dan moet je ze wel komen ophalen.
Joh! Was eigenlijk als grapje bedoeld :-*
Hoewel we wel langs de A7 terug rijden morgen eind vd middag... :g:
Door Lida. S
#3183085
Kim_S schreef:Joh! Was eigenlijk als grapje bedoeld :-*
Hoewel we wel langs de A7 terug rijden morgen eind vd middag... :g:
Om hoeveel zou het gaan? Met of zonder?
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3183090
Lida. S schreef:Om hoeveel zou het gaan? Met of zonder?
Stuk of 100 :biggrin2:

Nee gekheid, tussen de 10 en de 20? Das meer dan genoeg voor ons 4tjes.

Voelt wel een beetje alsof ik mezelf uitnodig :-[
Door Lida. S
#3183094
Kim_S schreef:Stuk of 100 :biggrin2:

Nee gekheid, tussen de 10 en de 20? Das meer dan genoeg voor ons 4tjes.

Voelt wel een beetje alsof ik mezelf uitnodig :-[
Jij krijgt gewoon de mislukte bollen. ;D Met of zonder rozijnen, krenten, appel, sucade? Kan je meteen de appeltaart meenemen
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3183096
Lida. S schreef:Jij krijgt gewoon de mislukte bollen. ;D Met of zonder rozijnen, krenten, appel, sucade? Kan je meteen de appeltaart meenemen
Deal! Heeeeerlijk, mislukte bollen ;D
Met alles graag :biggrin2:
Owwww ook nog appeltaart! Jammie! :dribble:
Door MillyMol
#3183102
Lizzy schreef:Maar je gaat je woonkamer toch niet tot 28 graden opstoken voor de oliebollen?

De oven kan niet lager dan 40 graden... Nou ja, ik kan 'm een beetje voorverwarmen, uit zetten, temperatuur meten, oliebollenmix er in zetten afgedekt.
Hi hi, nee, dat hoeft ook niet. Maar je kunt de kom wel voor (of liever nog: op een warmtebron zoals een kachel zetten. Gist werkt in principe tot een minimum temperatuur van 7 graden, maar hoe hoger, hoe beter het werkt, tot max. 28 graden. Dus misschien de kachel even een graadje hoger, zodat deze warm wordt?
Door Lizzy
#3183109
MillyMol schreef:Hi hi, nee, dat hoeft ook niet. Maar je kunt de kom wel voor (of liever nog: op een warmtebron zoals een kachel zetten. Gist werkt in principe tot een minimum temperatuur van 7 graden, maar hoe hoger, hoe beter het werkt, tot max. 28 graden. Dus misschien de kachel even een graadje hoger, zodat deze warm wordt?
Oh OK :biggrin2: . Ik ga het morgen wel wat warmer stoken en dan zet ik 'm inderdaad naast de kachel. Thanks!
Door MillyMol
#3183115
Lizzy schreef:Oh OK :biggrin2: . Ik ga het morgen wel wat warmer stoken en dan zet ik 'm inderdaad naast de kachel. Thanks!
Vergeet dan niet de kom af en toe even wat te draaien, zodat de warmte gelijkmatig wordt opgenomen. En een glazen schaal geleidt warmte beter dan een plastic exemplaar.

Succes!
Door eelke
#3183117
Hier ook koopmansmix gehaald, de rozijnen staan in de whiskey-week, en appels hadden we nog.

We zijn maar met 2 dus ik denk dat we wel genoeg gaan hebben ::)

Zou je het beslag ook nog kunnen bewaren tot nieuwjaarsdag eigenlijk? Dan kunnen we ze dan nog een keer vers bakken om mee te nemen.
Door Lizzy
#3183120
eelke schreef:Hier ook koopmansmix gehaald, de rozijnen staan in de whiskey-week, en appels hadden we nog.

We zijn maar met 2 dus ik denk dat we wel genoeg gaan hebben ::)

Zou je het beslag ook nog kunnen bewaren tot nieuwjaarsdag eigenlijk? Dan kunnen we ze dan nog een keer vers bakken om mee te nemen.
Lekker!

Nee, je kunt dat beslag niet bewaren vanwege de rijstijd. Daar zit een max aan. Invriezen schijnt ook goed te werken. Of gewoon een nieuw pak aanbreken.
Door eelke
#3183124
Lizzy schreef:Lekker!

Nee, je kunt dat beslag niet bewaren vanwege de rijstijd. Daar zit een max aan. Invriezen schijnt ook goed te werken. Of gewoon een nieuw pak aanbreken.
Dan maar gewoon oude bollen :P 1 pak in totaal is denk ik wel genoeg. Dan peppen we ze wel ff op in de oven ofzo :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3183125
Lizzy schreef:Oh OK :biggrin2: . Ik ga het morgen wel wat warmer stoken en dan zet ik 'm inderdaad naast de kachel. Thanks!


Kun je niet je oven op 50 graden voorwarmen, uitdraaien en dan bak beslag erin.
Door Lizzy
#3183132
Angelique schreef:Kun je niet je oven op 50 graden voorwarmen, uitdraaien en dan bak beslag erin.
Ja, dat kan natuurlijk ook!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door