Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3195791
fijn zo die goede communicatie ::) Succes met het oplossen van het gedoe


En oo crap we willen naar de achterburen ook een nieuwe schutting,

De huidige is half rot en vergaan, zitten gaten in en wij hebben er gaas voor staan, maar daar groeit vanalles onkruid tussen, De schutting lijkt zo van "ons" maar je weet nooit he.En dan ziiten we met een hoogteverschil in de grond. Dus aangezien hij lager ligt misschien best wel eens last ervan. Hopelijk wil hij ook wel een nieuwe ipv verotte ding. :biggrin2: Maar goed staat nog op ons to-do lijstje
#3195801
Kaio schreef:fijn zo die goede communicatie ::) Succes met het oplossen van het gedoe


En oo crap we willen naar de achterburen ook een nieuwe schutting,

De huidige is half rot en vergaan, zitten gaten in en wij hebben er gaas voor staan, maar daar groeit vanalles onkruid tussen, De schutting lijkt zo van "ons" maar je weet nooit he.En dan ziiten we met een hoogteverschil in de grond. Dus aangezien hij lager ligt misschien best wel eens last ervan. Hopelijk wil hij ook wel een nieuwe ipv verotte ding. :biggrin2: Maar goed staat nog op ons to-do lijstje
Het zou zomaar goed kunnen gaan. Als jullie buren gewoon eerlijk en duidelijk zijn en het niet achter hun ellebogen hebben ::)
De andere buurman met wie ik ook een nieuwe schutting wil kan ik weer prima door 1 deur, daar ben ik helemaal niet bang dat zoiets gebeurt...
Het ligt er maar net aan ;)
Met de buurman van de net nieuwe schutting hebben we eerder gezeik gehad. Over muziek e.d. Waar mensen dicht bij elkaar wonen heb je wel eens (over)last. Zo lang dat af en toe en niet te aso is...maar als de jongens in de schuur (mijn schuur in mijn achtertuin) muziek aanhebben komt hij er meteen naar toe dat hij het stil wil hebben als hij in z'n tuin bezig is. . Ja jammer.
Af en toe denk ik 'ga maar in een hutje op de hei zitten, daar is het stil'. Het lijkt net of hij a) nooit jong geweest is b) zich niet kan indenken dat andere mensen andere dingen leuk vinden...
#3195854
zurca schreef:Buren en schuttingen :-X :-X
Onze buurman ging de haag weghalen..prima...de buurman had een lijn uitgezet waar nieuwe schutting kwam te staan..prima... ze kwamen de schutting zetten, ik ging werken...kom thuis..schutting in onze tuin...geen idee wat er met het juist uitgezette lijntje is gebeurd maar op het moment dat ik wegging, was dat lijntje ook weg volgens mij :-X ::)

Afijn....succes met al dit gedoe! Hoop dat je het uiteindelijk zo kunt afsluiten dat je er toch een goed gevoel aan over kan houden en met plezier naar je nieuwe schutting kan kijken :)
Zo'n grapje hebben wij ook bijna een keer gehad met de uitbouw van de buren. De metselaars hadden alles al uitgemeten en profielen gesteld. Alleen wel op mijn terras.. Gelukkig begonnen ze pas de volgende dag. Toen hebben ze alles af kunnen breken en opnieuw profielen gesteld op de buurman zijn grond. Ze hadden voor het gemak maar ff de schuttingmaat aangehouden en recht naar het huis getrokken. Alleen loopt bij ons de schutting schuin.
#3197492
- pien - schreef:Inmiddels staat de schutting al een paar weken..niet 1.95 hoog zoals in de offerte stond ::)
Bij de plaatser heb ik dat ook aangetekend op het formulier waar je kunt aangeven of je tevreden bent over de gang van zaken.
Ik heb wél getekend dat 'ie geplaatst is. En aangegeven dat ik erover ging bellen want er was ook iets fout gegaan met het motief op het beton.
Nadat ik erover gebeld had ben ik teruggebeld en uit meerdere gesprekken met degene die opgemeten heeft en de offerte heeft gemaakt is gebleken dat buurman heeft aangegeven dat de schutting 1.80 hoog moest worden ::) ::) ::)

De eerste keer dat er is opgemeten heeft de firma alleen contact gehad met de buurman. Toen is de tekening kwijtgeraakt bij de firma en is de contactpersoon wéér komen meten en daar waren wij toen bij. We hebben bij buurman gezeten met de contactpersoon. En vervolgens heeft contactpersoon bij ons gezeten.
Ik heb het fout begrepen...Er is 2x gemeten maar de 2e keer was ná de keer dat we er allemaal bij waren. Maar alsnog is er door buurman (bij de 2e keer meten?) aangegeven dat de schutting 1.80 hoog moest worden.

Op alle papieren staat een hoogte van 1.95.
Buurman heeft een gedeelte schutting met de andere buren van hem op 1.95 (3 schermen) en de rest op 1.80.
Buurman heeft aangegeven dat de schutting precies zo werd als de andere schutting. Ik dacht nog 'ja, da's logisch' maar we hebben het niet over de hoogte gehad. Met de contactpersoon hebben we het over 1.95 gehad en het staat ook in alle papieren.
De contactpersoon zegt dat buurman aangegeven heeft dat de schutting 1.80 moest worden. Buurman z'n muur waarop de schutting aansluit is 1.80 hoog. Da's leuk. Voor buurman.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet met een meetlint heb rondgelopen maar het lijkt me logisch dat wij uitgegaan zijn van 1.95 en er nergens expliciet gezegd/vermeld is dat de schutting 1.80 zou worden...behalve door buurman. Maar er zijn natuurlijk 2 opdrachtgevers. Dus de firma is (te goeder trouw?) uitgegaan van een overeenkomst tussen buurman en mij?
Ik ben op z'n zachtst gezegd 'not amused'!
O ja. Vanmorgen heb ik gebeld naar de firma en gezegd dat ik alle correspondentie per mail wil hebben. Om uit te zoeken wat er precies gebeurd is.
Pfffff :-X

Edit: e.e.a. rechtgezet
Afijn, we zijn bijna een week verder en na verschillende telefoontjes heb ik nog steeds niks per mail ontvangen.
Vandaag heb ik de contactpersoon een sms gestuurd met daarin (weer) mijn e-mailadres. Anders moet ik misschien mijn rechtsbijstandsverzekering maar eens in gaan schakelen ::)
Door Siberienne
#3197524
- pien - schreef:Het zou zomaar goed kunnen gaan. Als jullie buren gewoon eerlijk en duidelijk zijn en het niet achter hun ellebogen hebben ::)
De andere buurman met wie ik ook een nieuwe schutting wil kan ik weer prima door 1 deur, daar ben ik helemaal niet bang dat zoiets gebeurt...
Het ligt er maar net aan ;)
Met de buurman van de net nieuwe schutting hebben we eerder gezeik gehad. Over muziek e.d. Waar mensen dicht bij elkaar wonen heb je wel eens (over)last. Zo lang dat af en toe en niet te aso is...maar als de jongens in de schuur (mijn schuur in mijn achtertuin) muziek aanhebben komt hij er meteen naar toe dat hij het stil wil hebben als hij in z'n tuin bezig is. . Ja jammer.
Af en toe denk ik 'ga maar in een hutje op de hei zitten, daar is het stil'. Het lijkt net of hij a) nooit jong geweest is b) zich niet kan indenken dat andere mensen andere dingen leuk vinden...
Ah, familie van onze achterburen! Die willen hun taxus niet snoeien en er moest een extra schutting tegen onze tuinmuur komen "want ik wil als ik in mijn tuin loop geen andere huizen/bebouwing zien". Tja, misschien moet je dan maar niet midden in een dorp gaan wonen....
#3197777
Siberienne schreef:Ah, familie van onze achterburen! Die willen hun taxus niet snoeien en er moest een extra schutting tegen onze tuinmuur komen "want ik wil als ik in mijn tuin loop geen andere huizen/bebouwing zien". Tja, misschien moet je dan maar niet midden in een dorp gaan wonen....
:o :o :o Sjongejonge.... ::)
Zo hadden wij in de straat iemand die ging naast het speelpleintje/korfbalveld wonen en die ging klagen over het gestuiter van de bal en dat er soms een bal over het hek ging en geluiden van spelende kinderen :doh: :uglystupid2:

Nieuwe ontwikkeling: ik heb de offertes binnen die ik al had ::) En het goedkeuringsbriefje wat ik getekend heb vlak na de plaatsing, waarop staat dat ik ze ga bellen omdat a) het motief niet overeenkomt met het bestelde en b) de hoogte niet overeenkomt met het bestelde...
De firma geeft toe dat ze fout zitten om alleen op de buurman af te gaan met betrekking tot hoe hoog de schutting moest worden.
Ze kunnen 'm ophogen...dat zal heel wat voeten in de aarde hebben...maar eerst moeten we er met buurman uit zien te komen hoe hoog we 'm samen willen hebben...
Dat gaat van het weekend even besproken worden met z'n vieren.
Dan bel ik maandag weer naar de firma wat daar uit gekomen is. De contactpersoon van de firma zou het vandaag ook nog even 'in de groep gooien'.
Wordt vervolgd...
#3200387
- pien - schreef:Afijn, we zijn bijna een week verder en na verschillende telefoontjes heb ik nog steeds niks per mail ontvangen.
Vandaag heb ik de contactpersoon een sms gestuurd met daarin (weer) mijn e-mailadres. Anders moet ik misschien mijn rechtsbijstandsverzekering maar eens in gaan schakelen ::)
::)
Eindelijk, na veel bellen heb ik nu (alle?) papieren binnen. Na de laatste keer bellen heb ik maar een mailtje geschreven dat ik het zat ben om er achteraan te moeten bellen en dat ik contact heb opgenomen met mijn rechtsbijstandsverzekering...tadaa! de volgende morgen had ik ineens mail :D
Na veel moed verzamelen (en omdat ik nu pas de correspondentie binnen heb) zijn we bij de buurman gaan aanbellen...en wat denk je....buurman weet nergens van dat er met hem is afgesproken dat de schutting 1.80 hoog zou worden :uglystupid2: . Ik stond werkelijk te ontploffen daar :o :o :o :knuppel2: :thumbdown: :rant:
We gaven aan dat wij willen dat de schutting 1.95 hoog wordt (op het laagste punt is die nu maar 1.70) en buurman ging daar gewoon mee akkoord. Ik heb nog net ingeslikt dat dat ook is omdat ik die rotkop van 'm nooit meer wil zien >:(
Het mooie is dat ik de tekening en aantekeningen van de contactpersoon heb die de 2e keer bij hem is komen meten (wij wisten nergens van en waren er ook niet bij) en daar staat het toch echt op dat de schutting 1.80 moet worden. Dat zou ik 'm ook nog onder z'n neus kunnen duwen.
Buurman heeft dus aangegeven dat de schutting 1.80 hoog moest worden, de contactpersoon heeft aangenomen dat dat tussen buurman en mij was afgesproken/verzuimd contact met mij op te nemen of dat echt de bedoeling was, én de firma 'is vergeten de hoogte van 1.95 (standaardhoogte) naar 1.80 aan te passen' in de offerte...

Gister heb ik met de contactpersoon gebeld wat er uit het overleg bij de firma is gekomen en hij zei dat dat afhing van wat de wij overeengekomen waren met de buurman....nou, de schutting wordt 1.95 'O, dan moet 'ie er helemaal uit' Het is een schutting van betonnen palen die in de grond gezet worden met een zak snelcement erbij...dat heeft nog heel wat voeten in de aarde voordat dat eruit is :-X ...hij zou het met z'n baas bespreken en dan hing het van zijn coulance af :o :o :o
Ja, daahaaag! Coulance ? ? ? Op mijn getekende offerte staat 1.95, op buurman z'n getekende offerte staat 1.95 (het lijkt wel of 'ie 'm helemaal niet gelezen heeft ::) ) op het briefje wat ik heb getekend of de schutting naar wens geplaatst is heb ik aangegeven dat ik niet tevreden ben met de hoogte (dezelfde dag nog) en de volgende dag heb ik ze erover gebeld!
De contactpersoon zei dat hij contact op ging nemen met de buurman (goh, nu kan hij wel contact opnemen met de 2e opdrachtgever) en daarna met z'n baas.
Dus ik verwacht maandag of dinsdag een belletje van de baas...zo niet, dan ga ik zelf bellen en als het nodig is (ik heb ook contact opgenomen met mijn rechtsbijstandsverzekering en het verhaal uitgelegd) stuur ik de papieren naar mijn verzekering op maar ik hoop dat dat niet hoeft...
Pfff jammer dat het zo moest gaan...de firma heeft fouten gemaakt maar ik snap niet dat buurman denkt met zoiets weg te komen...nu komt het uit, en wat heb je dan.... ::) ::) ::)
#3200402
Mijn hemel, wat een toestanden allemaal en dat alleen maar voor een schutting, die al lang had moeten staan conform de offerte.
Ik zou de leverancier maar laten weten dat je al contact hebt gehad met een jurist als je deze week contact met ze hebt, dat helpt blijkbaar.

Wat zonde van alle tijd en energie die hier in gaat zitten, maar hou vol, want ik kan me indenken dat het fijn is om je buurmman straks niet meer te zien in de tuin en de aanhouder wint :biggrin2:
#3200425
Borke schreef:Mijn hemel, wat een toestanden allemaal en dat alleen maar voor een schutting, die al lang had moeten staan conform de offerte.
Ik zou de leverancier maar laten weten dat je al contact hebt gehad met een jurist als je deze week contact met ze hebt, dat helpt blijkbaar.

Wat zonde van alle tijd en energie die hier in gaat zitten, maar hou vol, want ik kan me indenken dat het fijn is om je buurmman straks niet meer te zien in de tuin en de aanhouder wint :biggrin2:
Soms ben ik boos en kan ik er niet van slapen. Dan denk ik inderdaad 'wat een hoop gelazer, als ik het geweten had...had ik het heel anders gedaan'.
Ik probeer het van me af te zetten (en hier schrijven helpt daar ook bij).
Ik denk maar zo 'karma is a bitch' :biggrin2:
#3200496
Tja... Na alle jaren en alle verschillende buren ben ik altijd maar op mijn hoede en heel voorichtig als het aankomt op het maken van afspraken. Zo makkelijk en goed van vertrouwen als ik vroeger was, ben ik al lang niet meer en dat scheelt me een hoop onrust.
Sterkte er mee!
#3200652
Borke schreef:Tja... Na alle jaren en alle verschillende buren ben ik altijd maar op mijn hoede en heel voorichtig als het aankomt op het maken van afspraken. Zo makkelijk en goed van vertrouwen als ik vroeger was, ben ik al lang niet meer en dat scheelt me een hoop onrust.
Sterkte er mee!
Dankjewel Astrid!
Buurman en ik wonen al 25 jaar naast elkaar en ik had het gevoel dat ik 'm 'dun moest schillen' en dat is nu wel bewezen voor mij, gewoon glashard liegen.
Maar goed, als de schutting weer staat dan hebben we zo weinig mogelijk meer met elkaar te maken ::)

Met m'n andere buurman gaan we ook een schutting zetten maar die is gewoon rechtdoorzee...morgen laat 'ie weten wat ze uitgezocht hebben voor schutting (degene die wij wilden vonden ze niet mooi ;D ) en dan gaan we om de tafel zitten en dan komen we er wel uit. Deze buurman zal ons niks flikken, het blijft natuurlijk wel altijd goed lezen en kijken en uitzoeken wat het gaat worden maar dat doe ik altijd wel :P
Op naar de volgende schutting ;D
#3205797
Zooo, het duurt soms even maar dan komt het ook goed :thumbup:
De schutting is opnieuw opgebouwd met nieuwe materialen maar zonder rekening...buurman en meneer -pien- waren erbij en buurman vroeg of de schutting ook 2.05 hoog kon worden.
'Prima' zei meneer -pien- :biggrin2:
Buurman wil zeker onze kop niet meer zien :P
Eind goed, al goed :D :D :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door