Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3181641
Ik heb het voor Joep aangevraagd, ontheffing van aanlijnplicht, maar kreeg een telefoontje terug dat er op een verbod geen uitzondering gemaakt kon worden. Nu ben ik voor jou heel blij Dian, maar is er iemand die kennis van zaken heeft en mij kan vertellen of het waar is wat ze me verteld hebben?
Door Lil
#3181642
Pauline schreef:Ik heb het voor Joep aangevraagd, ontheffing van aanlijnplicht, maar kreeg een telefoontje terug dat er op een verbod geen uitzondering gemaakt kon worden. Nu ben ik voor jou heel blij Dian, maar is er iemand die kennis van zaken heeft en mij kan vertellen of het waar is wat ze me verteld hebben?
Volgens mij mag gemeente dat zelf bepalen hoe en wat.
#3181643
Lil schreef:Volgens mij mag gemeente dat zelf bepalen hoe en wat.
Daar was ik al bang voor....... Dank je!

Ik heb hem nooit aangelijnd, dat maakt het voor hem veel te lastig als ik het wel doe. Ik zie wel hoe en wat en als ik bekeurd word ga ik in beroep, sleep Joep voor de rechter en hoop maar dat ze daar een gladde vloer hebben..... ::)
#3181648
Lil schreef:Volgens mij mag gemeente dat zelf bepalen hoe en wat.

De gemeente bepaald dat idd zelf, maar die man die ik aan de foon had, had overlegd met de jurist van de gemeente en gaf mij aan dat ontheffing aanlijnplicht er waarschijnlijk niet in zat, maar adhv de brief van de huisarts zouden ze het beoordelen. Eergisteren belde de man van de gemeente welk ras ik heb en hoe ze heten, ik kan dus niet voor jan en alleman de hond uit gaan laten en terecht
#3181649
Ik ben ook weleens aangehouden door handhaving . Noa was toen al stokoud en ik liep dan weleens een rondje met haar hier in de wijk
Met Noa ging dat toen ook het beste als ze gewoon los met me mee keutelde
Handhaving begon toen ook , mevrouw u moet dan een aanvraag indienen . Wanneer de hond om medische redenen geen halsband en riem meer om kan
Dus ik zei , dat wil ik best doen . Maar hoelang gaat dat duren ? Mijn hond loopt al op haar laatste pootjes . En ik heb niet voor niets een kar bij me
Daar hadden ze gelukkig wel begrip voor . Als u de poep maar netjes opruimt , als uw hond maar geen overlast veroorzaakt
Dat soort dingen dus . Maar het is maar net wie je treft . Een andere mevrouw met een hoogbejaarde loslopende herder werd hier in de wijk dus wel op de bon geslingerd
Door Lil
#3181667
Ja het is inderdaad afhankelijk van wie je treft. Ik ben jaren burgerlijk ongehoorzaam geweest en heb buiten een "foei" nooit iets gehoord en ik heb half Nederland met meneer gezien. Pauline wat super jammer dat het jou niet lukt. Heb je alleen gebeld? Ik zou anders gewoon een officiële aanvraag indienen onderbouwd met bewijs.

Dian ik ben echt heel blij voor je, heerlijk dat dit kan. Nu kun je weer lekker met de jongens op pad.
#3181690
Hartstikke fijn hoor Dian! Toont in ieder geval aan dat je je als verantwoorde hondenbaas wilt gedragen.

De ontheffing zelf klopt taaltechnisch volgens mij aan geen kanten. Een Ontheffing voor het niet aangelijnd hebben, betekend volgens mij nou juist dat je ze wel aangelijnd zou moeten houden. Maar goed, dat zegt vast meer over hoe weinig zoiets voorkomt.
Door Lil
#3181693
Kaela schreef:Hartstikke fijn hoor Dian! Toont in ieder geval aan dat je je als verantwoorde hondenbaas wilt gedragen.

De ontheffing zelf klopt taaltechnisch volgens mij aan geen kanten. Een Ontheffing voor het niet aangelijnd hebben, betekend volgens mij nou juist dat je ze wel aangelijnd zou moeten houden. Maar goed, dat zegt vast meer over hoe weinig zoiets voorkomt.
was ik niet de enige die dacht ehhhh het is toch of ontheffing voor aanlijnplicht hond óf toestemming voor het niet aangelijnd hebben van een hond.

Maar dat maakt niets uit, wedden dat het bijna niemand gaat opvallen en men snapt het toch helemaal.
#3181853
Kaela schreef:Hartstikke fijn hoor Dian! Toont in ieder geval aan dat je je als verantwoorde hondenbaas wilt gedragen.

De ontheffing zelf klopt taaltechnisch volgens mij aan geen kanten. Een Ontheffing voor het niet aangelijnd hebben, betekend volgens mij nou juist dat je ze wel aangelijnd zou moeten houden. Maar goed, dat zegt vast meer over hoe weinig zoiets voorkomt.
Het klopt volgens mij wel: ik heb ontheffing voor:
niet aangelijnd houden van Rakker en Laddy. De boete die ik zou krijgen, zou heten: niet aangelijnd houden van...... Dus daar moet ik een ontheffing voor hebben. Je kunt natuurlijk ook zeggen dat ik mijn honden moet aanlijnen en daarom een ontheffing krijg voor het aanlijnen, maar ik zal nooit een boete krijgen voor het aangelijnd hebben van mijn honden.......... Of ik moet heel raar redeneren :P Waar het om gaat is dat ik, als het niet gaat, de jongens los kan gooien... en dat heb ik, ondanks de sombere gedachten van de man van de gemeente, toch gekregen.........

Ik moet zeggen dat ze behoorlijk goed luisteren, alleen van de week kwamen er 2 vrouwen met 2 chiwafwafs aan een flexilijn, maximaal uitgetrokken en die gingen te keer als een gek. Ik had mijn jongens los, teruggeroepen en wilde doorlopen, blijven die oetlullen staan, ja, toen ging Laddy toch maar even kijken waarom daar zo geblaft werd en waarom ik uitgekafferd werd...... Ik Laddy teruggeroepen, die mensen vriendelijk gevraagd om door te lopen: nee, want dan loopt die van u met ons mee.......... ik: maak je over die van mij maar geen zorgen, die WIL niet eens met jullie mee...... en toen dropen ze af, Laddy was allang weer bij mij. Liep daar achter nog een vrouw met een loslopende hond, een bulletje, daar heeft Laddy even heerlijk mee gespeeld, terwijl mevrouw en ik aan de klets raakten. Zij had dus exact hetzelfde met die 2. Waarom loop je niet gewoon door?? Ik passeer zo vaak honden die aangelijnd zijn, terwijl die van mij loslopen, maar er gebeurt niets als we allebei doorlopen. Er woont hier een man die daar ook een handje van heeft, kijken wat ik doe en stilstaan....... Een doorhobbelen van mijn kant is genoeg om de jongens de andere hond te laten passeren zonder problemen. Ken ik de hond en weet ik dat er problemen gaan komen, neem ik een andere weg of ik lijn ze aan tot we gepasseerd zijn.......... Alleen met dat aangelijnd zijn blijf ik staan en oefenen we en passant dat vrouwtje toch echt het leukste is en lekkere snoepjes heeft..........Ik zoek echt geen problemen op, probeer het voor iedereen gezellig te houden..... als iemand mij gewoon fatsoenlijk vraagt om mijn honden aan te lijnen, zal dat echt nog steeds gebeuren..... Alleen vind ik het wel moeilijk dat ik mijn jongens zeg: nee, laag en doorlopen (ze zijn dan voor mij en dan heb je mensen die Laddy aan gaan halen). Meneer vindt dat helemaal geweldig, die springt dan en dat wil ik niet......... dat vind ik wel moeilijk om op afstand te corrigeren.......... de mensen vragen erom, geeft niets dat hij springt...... ja, maar ik wil het gewoon niet hebben, hij moet met zijn poten op de grond blijven........... er zijn genoeg mensen die er NIET van gediend zijn..........
Laatst gewijzigd door Dian op za 26 dec 2015, 09:32, 2 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door