Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3178354
Ik heb nog geen idee, de dagen zijn nog niet ingevuld. Maar het zal vast wel iets lekkers worden want we houden wel van uitgebreid koken. En aangezien daar nu weinig tijd voor is doen we dat gezellig tijdens de feestdagen! :)
Jongste dochter is de dag ná kerst jarig dus die mag verzinnen wat ze wil eten, dan zitten we in ieder geval met z'n allen aan tafel.
Door Jantina
#3178359
1e gaan we na jaren weer eens gourmetten met mijn ouders en zusjes, 2e gaan we met de schoonfamilie brunchen ergens op de Veluwe in Engelse stijl wat heel leuk voor de kids zou moeten zijn. Ik verwacht dat we s avonds dan genoeg hebben aan een hapje ofzo. Normaal ben ik van het koken, vind ik echt leuk, maar ik ben ook zwanger en doe het lekker relaxed dit jaar.
Laatst gewijzigd door Jantina op do 10 dec 2015, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lida. S
#3178360
Geen flauw idee. Maar we krijgen vrienden te logeren uit Rotterdam en Parijs, dus we zullen wel wat moeten doen. Een broodje kaas is voor mij genoeg, maar dat is, geloof ik, niet erg gastvriendelijk. Maar het duurt nog 14 dagen, ik verzin wel wat (dat hoop ik tenminste)
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3178362
Pannenkoeken vind ik wel een goed idee. Met kniepertjes omstreeks die tijd denk ik. Maar eigenlijk maakt het me niet uit als ik er maar zin in heb. ;D
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#3178364
Eerste kerstdag naar Yuniku (brunch)met mannetje en oudste zoon met schoondochter en jongste zoon.

Tweede kerstdag komt jongste zoon plaatgrillen.. maar gewoon simpel en dat doen we vaker plaatgrillen..
Gebruikersavatar
Door Jacqueline&Rica
#3178369
Bedankt voor alle ideeën :biggrin2: ik ben niet echt een vleeseter dus rollade enzo is niet voor mij weggelegd. Misschien gewoon lekker kippenpootjes uit de oven ofzo :) en qua groente bedenk ik wel wat hihi het is idd pas over 14 dagen maar ik wil nu alvast de meeste dingetjes in huis halen. 24 december begint mijn verlof :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3178374
Lida. S schreef:Geen flauw idee. Maar we krijgen vrienden te logeren uit Rotterdam en Parijs, dus we zullen wel wat moeten doen. Een broodje kaas is voor mij genoeg, maar dat is, geloof ik, niet erg gastvriendelijk. Maar het duurt nog 14 dagen, ik verzin wel wat (dat hoop ik tenminste)
Schijfje komkommer en klodder ketchup erop - gaat helemaal goed komen! ;D
Door Mowgli
#3178384
Op kerstavond (= in Duitsland de belangrijkste avond tijdens kerst) eten wij bij mijn schoonvader (raclette), de volgende dag bij mijn schoonmoeder (konijn en kalkoenbouten) en haar man, tweede kerstdag zijn we thuis, dan maak ik óf falafel met couscoussalade of peterseliesalade, humus, zelfgebakken pide en knoflookcrème, of ik maak een vegetarische lasagna met een salade en zelfgebakken brood.
Laatst gewijzigd door Mowgli op do 10 dec 2015, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#3178402
eigenlijk zoals de laatste jaren op 1e kerstdag ....deze vier ik met mensen die het minder getroffen hebben ...en dan kook ik met een paar vrijwilligers het kerstdiner
(vorig jaar was het gourmet , maar bleef de benen onder mn lijf uit lopen ...dus dat gaan we dit jaar niet doen :) )
dit jaar schaft de pot : groente en tomatensoep,stokbrood , kip-champignonragout in een bladerdeeg bakje , koude schotel , belegde broodjes .salades, schalen met vis (warm en gekoeld) , gehaktballetjes in tomatensaus , zuurvlees , warme rollade en als toetje ijs met gestoofde peertjes met saus of lekkere kersen met saus .... voor 40 a 45 personen .

dus de 2e kerstdag blijf ik lekker thuis op de bank met de dames 4voeters en eet een simpel kant en klaar prakkie ;)
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#3178405
Eerste kerstdag komen mijn schoonmoeder, zwager en mijn nichtje langs. Dan eten we kippensoep, salade, kalkoenfilet en pudding met stoofpeertjes
Tweede kerstdag komt er niemand langs, wat we dan eten zijn we nog aan het bedenken
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3178412
Mowgli schreef:Op kerstavond (= in Duitsland de belangrijkste avond tijdens kerst) eten wij bij mijn schoonvader (raclette), de volge nde dag bij mijn schoonmoeder (konijn en kalkoenbouten) en haar man, tweede kerstdag zijn we thuis, dan maak ik óf falafel met couscoussalade of peterseliesalade, humus, zelfgebakken pide en knoflookcrème, of ik maak een vegetarische lasagna met een salade en zelfgebakken brood.
Was/ is voor mijn ma ook altijd de belangrijkste avond, is hongaarse. Dus denk dat Nl. dan weer afwijkt :biggrin2:
En de 24e is hier alles smiddags ook alles vrij en dicht.
Klinkt ook goed allemaal trouwens
Gebruikersavatar
Door Janneke
#3178436
Ik heb nog geen idee. Eerste Kerstdag zijn we met zijn tweeën en vinden het dan lekker om een iets heel makkelijks te eten en een film aan te zetten of zo. Tweede Kerstdag komen mijn ouders eten. Ik vind Kerst niet leuk, nooit leuk gevonden, dus ik ben altijd blij als het weer over is. Dat mijn ouders komen eten vind ik uiteraard wel heel gezellig!
Door Tanna
#3178440
Wij eten gewoon net als anders, dat is het rustigste voor mijn toch al te drukke hoofd............
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3178441
Kaio schreef: Dus denk dat Nl. dan weer afwijkt :biggrin2:
En de 24e is hier alles smiddags ook alles vrij en dicht.
Zeker wijkt NL daar in af, wij hebben tenslotte ook nog 2e kerstdag Afbeelding

Overigens hebben wij een Duitse directeur op het werk, betekend eigenlijk dat hij verwacht dat iedereen om uiterlijk 14.00 uur naar huis is/gaat. Vind ik nooit zo heel erg als het mijn werkdag is, deze keer heeft mijn collega geluk.


Tja en wat betreft de kerst, die is bij ons altijd ramvol; met onze vriendengroep gaan we op kerstavond naar de kinderkerkdienst en eten daarna met zijn allen een hapje; meestal houd het in dat degenen die vrij zijn die dag helpen met voorbereidingen.
1e kerstdag is altijd met de schoonfamilie, en ook daar wordt het met meerdere gezinnen (zussen van mijn schoonmoeder) gevierd, dus de hele dag door hapjes en dan als afsluiting een koud buffet met salades, vis en vlees
2e kerstdag is bij ons thuis met mijn moeder, broertje en zusjes en is eigenlijk altijd gourmet, met vis, wild en vlees.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door