Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mowgli
#3178450
constance.blokzijl schreef:Zeker wijkt NL daar in af, wij hebben tenslotte ook nog 2e kerstdag Afbeelding
Duitsland heeft ook tweede kerstdag hoor :) En die is trouwens heilig: de auto-, meubel en keukenhuizen, Ikea en doe-hetzelf-markten blijven allemaal gesloten.

Vroeger gingen de meeste mensen in Nederland trouwens wel op kerstavond naar nachtmis in de kerk en daarna was het tijd voor warme chocolademelk en kerststol, vertelde mijn moeder altijd.
Door Cathelijn
#3178460
Nog geen idee. We hebben er in ieder geval aan gedacht de gourmetstellen mee naar mijn huis te verhuizen. Dus dat is altijd een optie.
Door BusKay
#3178461
Mowgli schreef:Duitsland heeft ook tweede kerstdag hoor :) En die is trouwens heilig: de auto-, meubel en keukenhuizen, Ikea en doe-hetzelf-markten blijven allemaal gesloten.
Vroeger gingen de meeste mensen in Nederland trouwens wel op kerstavond naar nachtmis in de kerk en daarna was het tijd voor warme chocolademelk en kerststol, vertelde mijn moeder altijd.
Ook hier (de dame is Pools) heeft Kerstavond een belangrijke betekenis "Vigilia" zoals ze het noemen. Extra bord op tafel voor de onverwachte gast etc.
Voor mijzelf vind ik Kerst wel gezellig maar doet het me niet al teveel wat niet betekend dat ik niet geloof..
Ik erger me voornamelijk aan de commercie en het egoïsme van het hedendaags publiek.
Het leukste vind ik dat ik weer eens op restaurantniveau kook.... (huhhh deed ik dat niet altijd al?? :whistle: :whistle: ).
Door BusKay
#3178721
Durft er nou niemand meer zijn kerstdiner hier neer te zetten?? :boo: :boo:
Gebruikersavatar
Door pluk
#3178722
BusKay schreef:Durft er nou niemand meer zijn kerstdiner hier neer te zetten?? :boo: :boo:
Nou vooruit....

Kerstavond: kaasfondue en/of een berg salades en kaasjes met stokbrood
1e kerstdag: een verrassingsmenu van een gang of 4 bij mijn moeder
2e kerstdag: gourmetten
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3178809
Kerstavond wordt er gewoon gewerkt, 1e kerstdag hoop ik dat de snackbar, pizzeria of Chinees open is. Zo niet bakken ze in de kroeg maar een ei voor me ofzo. 's Avonds word ik dan opgehaald om bij familie te overnachten en dan 2e kerstdag matinee tot 1600. Daarna word ik dan weer thuis gebracht, zodat ik zondag weer gewoon aan de slag kan.

Dit jaar nog minder zin in dat gedoe dan normaal.
Door El_Kato
#3178881
Kerstavodn eten we bij mijn ouders waarschijnlijk met een tafel vol lekkere hapjes. 1e kerstdag denk ik dat we kiprolletjes gaan maken gevuld met iets van boursin en pesto, moet nog even kijken wat lekkere opties voor de vulling zijn. Als groente denk ik witlof in geitenkaas en rauweham gewikkeld gekruid met tijm en gebakken aardappeltjes. Als toetje zelfgemaakt tiramisu :biggrin2:

2 kerstdag gaan we op zoek naar iets wat we af kunnen halen :)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3178890
EliScooby schreef:Kerstavond wordt er gewoon gewerkt, 1e kerstdag hoop ik dat de snackbar, pizzeria of Chinees open is. Zo niet bakken ze in de kroeg maar een ei voor me ofzo. 's Avonds word ik dan opgehaald om bij familie te overnachten en dan 2e kerstdag matinee tot 1600. Daarna word ik dan weer thuis gebracht, zodat ik zondag weer gewoon aan de slag kan.

Dit jaar nog minder zin in dat gedoe dan normaal.
Humbug! >:(

;) :bigarmhug:

OT: 1e kerstdag bij mijn ouders (geen idee wat we krijgen). 2e kerstdag gourmetten.
Door tt-tjes
#3178920
1e kerstdag uit eten met familie.
2e kerstdag

Gerookte eendenborstfilet met dressing
Varkenshaas en croute met kastanjechampignons/tijm/spekvulling

nagerecht ben ik nog niet helemaal uit. Kan een grand dessert worden of heel eenvoudig viënetta met slagroom.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3179031
Angelique schreef:Ik durf het ook wel te vertellen. Zodra ik weet wat het wordt zal ik het hier posten :biggrin2:
Heb jij nog dat eenvoudig garnalen recept ? :biggrin2:
Aangezien we hier toch weer gaan klussen met kerst ::) Dat mogen wij want we zijn tegenwoordig officieel heiden. :cool: :P :biggrin2:
Door Lida. S
#3179068
BusKay schreef:Durft er nou niemand meer zijn kerstdiner hier neer te zetten?? :boo: :boo:
Ik heb werkelijk nog geen idee. Als dessert maak ik tiramisu en koffie-ijs en verder is er voldoende wijn, maar wat er nog meer op tafel komt dat beslis ik pas een dag van te voren
Gebruikersavatar
Door koekje
#3179094
Eerste kerstdag zijn we vrij. Tweede kerstdag goormet bij de inlaws. Derde kerstdag vraag ik mn moeder wel of ze een vogel komt eten.
Door eelke
#3179097
Ik weet het ook allemaal nog niet :D ja bier met vrienden op kerstavond, en dan 1e kerstdag engels ontbijt als kerstontbijt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3179149
Kaio schreef:Heb jij nog dat eenvoudig garnalen recept ? :biggrin2:
Aangezien we hier toch weer gaan klussen met kerst ::) Dat mogen wij want we zijn tegenwoordig officieel heiden. :cool: :P :biggrin2:

Uhhh, die van uh...gooi een zak black tigergarnalen tesamen met veel knoflook in de olie, ff husselen en weghappen met stokbrood...dat recept?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door