Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3176816
Lizzy schreef:Ik krijg er geen plaatje bij geplakt maar wij hebben een Stoves Richmond 55. In het zwart.
Sjips, nou mot ik toch nog zelf googelen. En ik ben zo druk aan het werk eigenlijk... :biggrin2:


Edit: oooowwww, die ziet er wel heel leuk uit! Zoiets zoek ik inderdaad. Heb nog niet uitgevogeld wat het verschil is tussen de twee ovens. Kun jij daar in het kort iets over zeggen? (Scheelt mij weer googelen, met m'n postduiveninternet hier. ::) )
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op za 05 dec 2015, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
#3176819
-Annemarie- schreef:[/b]

Je bent van harte welkom! :)


En ja, een Aga staat altijd aan. Dus de ruimte waarin die staat is warm, behaaglijk warm. Wij zitten dus bijna altijd in de keuken. :)
De rest van het huis wordt gedeeltelijk verwarmd door de Aga, dus je houtkacheltje zal wellicht niet helemaal werkeloos worden.

Voor de rest is het heel simpel koken. Die van ons is op gas, het gas is nodig voor de verwarming. Kort gezegd: je verwarmt een apparaat waar je vervolgens op kookt. Wij hebben een twee oven Aga.
Bovenop twee platen met een deksel er op, een heel warm de ander wat minder warm.
En twee ovens, de een warm (min. 175 gr.) de ander minder warm (tegen de 100).
Koken op een Aga is heel simpel; je verwarmt het gerecht op een plaat, en zet het dan in een van de ovens om door te verwarmen of na te garen.

Alles wat je op een gewoon fornuis kan maken kan ook op de Aga. En ik durf zelfs te beweren dat het makkelijker kan. ;)
Ja maar, ja maar. Hoe doe je dat met wokken dan, bijvoorbeeld? Kan dat überhaupt op een Aga? En moet je speciale pannen kopen voor een Aga?

Dus als ik het goed begrijp, moet ik, als ik bv. een pan met rijst wil koken, het water eerst op een van de platen warm maken, rijst erbij, dan pan met rijst de oven in? Brandt dat nooit aan?

En en en... Het onhandige is dat de houtkachel in de keuken staat. Dat wordt dus zweten, met een Aga erbij. Hoeveel warmte geeft Aagje af?

Hm. Heeft wel als voordeel dat we dan geen sauna meer hoeven te bouwen achter het huis. :g: :biggrin2:
(Note to Kim: voor de sauna graag nog een krat Roodkapje. :P )
#3176840
petralita schreef:Leest even mee.

De keuken wordt hier straks ook vernieuwd en zoek ook een fornuis. AGA staat al aardig in de picture, maar daar speelt geld nog...
Dus ideeën zijn nooit verkeerd. :g:
Ik begin ook licht te kwijlen van Aga nu. Ow jee, dat wordt nog wat... :D
#3176845
koekje schreef:Ik vind een aga wel de ultieme keukengadget.
Ja hè? ;D Alleen, hoe vertel ik het meneer Antje? "Schat, ik ga een fornuis van 6000 euri kopen." Ik denk dat "Schat, ik heb zonder dat je het weet al drie jaar een relatie en zes kinderen met de tandarts" beter zou vallen bij hem. ::) :biggrin2:
Door Lida. S
#3176864
Ik was niet duidelijk. Wij hebben voor een fornuis gekozen omdat we die heel mooi vonden. Volgens mij kan je overal lekker eten op of in klaarmaken. Als jij een aga erg mooi vind, dan is het toch niet erg om hiermee te leren omgaan? Dat is toch een leuke uitdaging? Wij bereiden nu ook heel veel in een oven (combi-stoomoven van Rational). Dat was in het begin ook wennen en uitproberen.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3176868
Lizzy schreef:Wij hebben zo'n schatje :smitten:

Wij hebben een Stoves en ik HOUD van mijn fornuis :smitten:
Jouw Stoves is dan ook écht een (letterlijke) cutie pie!
Aan mijn advies heb je niks. Ik heb een fornuis met oven. En die kan aan. Punt. :thumbup:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3176869
Anne in Duitsland schreef:Ja hè? ;D Alleen, hoe vertel ik het meneer Antje? "Schat, ik ga een fornuis van 6000 euri kopen." Ik denk dat "Schat, ik heb zonder dat je het weet al drie jaar een relatie en zes kinderen met de tandarts" beter zou vallen bij hem. ::) :biggrin2:

In 3 jaar 6 kinderen, zonder dat het meneer Antje opvalt? Dat is zó knap dat je een fornuis van 6000 euri als beloning verdiend :2funny:
Door Lizzy
#3176877
Als je een AGA kunt betalen, verdient die natuurlijk altijd de voorkeur ;D

Mijn mini Stoves (en je hebt ze ook in maxi Stoves! Zelfde kleur, zelfde model maar dan 2 keer zo groot of zelfs 2,5 keer zo groot) heeft twee ovens. Een gewone oven met gril. En een heteluchtoven. Bovenste is gewoon + gril, onderste is hetelucht.
Door Syrae
#3176900
age's zijn inderdaad schitterend! Maar ze hebben tegenwoordig meer opties dan alleen die die continue warm is, volgens mij tegenwoordig ook met gaspitten?

Wat volgens mij in Nederland onder het merk falcon valt valt in Engeland onder rangemaster en falcon, zijn dan ineens 2 aparte merken.

Als je de stoves leuk vind zou je ook eens bij belling kunnen kijken, ook zeer betaalbaar en veel redelijke recensies.

Sowieso Is kijken op de Britse en Ierse sites een aanrader, ontzettend veel informatie, recensies en keuze.

Heb zelf ontzettend zitten twijfelen tussen de rangemaster classic deluxe, de falcon excel en die die we nu hebben. Toen ik onze leisure bij een outlet zag was de keuze snel gemaakt.
#3176903
Lida. S schreef:Ik was niet duidelijk. Wij hebben voor een fornuis gekozen omdat we die heel mooi vonden. Volgens mij kan je overal lekker eten op of in klaarmaken. Als jij een aga erg mooi vind, dan is het toch niet erg om hiermee te leren omgaan? Dat is toch een leuke uitdaging? Wij bereiden nu ook heel veel in een oven (combi-stoomoven van Rational). Dat was in het begin ook wennen en uitproberen.
O, maar daar ben ik ook niet bang voor hoor. Als het een Aga wordt, dan leer ik daar graag mee omgaan!

Mijn enige bedenking bij de Aga blijft de warmte die die afgeeft in huis. Ik heb gisteren hard gewerkt :biggrin2: en ben dus verschillende topics tegengekomen op internet over hoe de Aga het huis te warm maakt in de zomer. Ons huis staat op het zuiden, dus iedere zonnestraal (en in de zomer is de zon er laaaaaang) verwarmt het huis al gigantisch. Nou wil er weleens een zomer tussen zitten die minder geslaagd is (hè Kim?), en dan is die Aga-warmte misschien juist wel lekker. Terwijl die in de winter weer overbodig is omdat we onze houtkachel dan lekker knus aanhebben. Maar anderzijds hebben we hier ook zomers met wekenlang 30 graden gehad. Decisions, decisions. :g:

Falcon Elan gaat mee op de kijklijst. Moet nu weer even hard werken. :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door