Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3180796
Martine-Tom schreef:Eens, maar je kan je ogen toch niet meer sluiten voor het feit dat dit soort rassen voor heuul veel problemen zorgen?
In de afgelopen maand zijn er hier in mijn wijk al 4 ingebeslag genomen en ingeslapen, een vijfde zit in de opslag voor beoordeling en een 6e kreeg vanuit het niks de kolder in zn kop, sloeg door, viel 2 mensen aan en is ook ingeslapen.
En dat is alleen maar wat ik weet...uit mijn buurtje...in 1 maand...
Kan je zeggen wat je wil maar over zeg eens wat...herders, jachthonden...hoor je daar zoveel over?

En ja, er zijn genoeg lieve honden tussen en bazen die weten wat ze doen, maar meer en meer weten dat niet.
Jeetje zeg! Zes probleemhonden in je eigen wijk? Blij dat ik daar niet woon.
Ik zou dan met angst en beven met de hond gaan wandelen.
Door Martine-Tom
#3180800
Lazy Garfield schreef:Jeetje zeg! Zes probleemhonden in je eigen wijk? Blij dat ik daar niet woon.
Ik zou dan met angst en beven met de hond gaan wandelen.
Nee hoor, die honden laten ze nooit uit namelijk, die zitten grotendeels in huis, op het balkon of in de tuin, de engste dan, de rest mijd ik gewoon.
En dan nog, dan kom je een leuk frans bulletje tegen en dan valt die Tom ineens aan, mijd je braaf alle enge honden en dan gebeurd dat.
Bang ben ik niet, wel voorzichtig.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3180803
Parelridder schreef:Wat fijn dat je dat zo kunt ervaren!! Want ik durf nauwelijks te vertellen over mijn (vele) akelige ervaringen met agressieve herders, juist omdat er dan in de regel direct boze reacties komen van mensen die een herder hebben. En buiten dat, ook als ik het níet ter sprake breng, wordt te pas en te onpas gegrapt over 'enge hedders', m.a.w. "al die mensen die beweren dat een groot deel van deze honden zich agressief gedraagt, zijn van lotje, zuigen dat uit hun duim". Ik moest vandaag een behoorlijke drempel over om te vertellen hierover. En dan doet het goed dat juist een eigenaar/liefhebber het niet persoonlijk op pakt, maar het neemt voor wat het is: mijn ervaring met dat ras, niet met jou of jouw hond.
En ik begrijp overigens heel goed dat een hond die niet vriendelijk is in hond-hond contact (of een ander probleem heeft) buiten dat een SNOES kan (en doorgaans ook zál) zijn. Ik heb dus geen hekel aan die hond of aan dat ras, ik wil slechts de gelegenheid krijgen contact te vermijden tussen mijn hond en dat ras, voor alleen al mijn gemoedsrust en dat van de honden die er een trauma mee opliepen. En als we díe ruimte krijgen, vind ik het een prima hond. En zodoende valt of staat e.e.a. wat mij betreft met de geleider: neemt die de verantwoordelijkheid voor alles wat met díe hond samen hangt (het aantal mensen/dieren dat de hond liever vermijd t/m de mate en wijze waarop de hond begeleid moet worden).
Ik heb t vaak over mn enge herders...omdat id vele ze eng vinden..en ik maakte me daar voorheen vreselijk druk over als ze een ommetje maakte om me ontlopen
Nu niet meer..loop maar lekker om, heerlijk rustig denk ik nu!
En tuurlijk zijn er loeders onder herders, maar die heb je bij ieder ras.
Overigens zijn mn jongens altijd dicht bij me, mogen niet buurten bij andere, komen we andere honden tegen dan gaan ze aan de lijn of laat ik ze volgen en maak ruimte.
Ik wil geen last van andere honden hebben en zorg dat andere het ook niet van mijn jongens hebben
Door Martine-Tom
#3180822
Xerox schreef:Oh en mijn verantwoordelijkheid neem ik zeker, mijn honden staan onder commando, lopen aan de lijn en ik roep ze in een losloopgebied altijd terug, wat voor hond er ook aan komt. Ze hebben alleen contact met een select groepje andere honden met wie ze opgegroeid zijn. Ik ben me ervan bewust met wat voor type hond ik loop en ook zeker van wat ze aan kunnen richten, als ze dat zouden willen.

Ach ja, zoals ik al zei: aan deze discussie moest ik eigenlijk niet beginnen, want het is onbegonnen werk en dat zij zo :D

Eelke, mijn honden zijn er in die zin op getraind dat ze daar niet echt raar op reageren, maar als het vanuit het niets komt, dan horen ze dat en kijken ze ernaar. Ze zijn niet blind of doof en dat neem ik ze niet kwalijk. Ik vind het zelf ook superirritant en zo onnodig.
Ik geloof ionmiddelijk dat die van jou lief zijn, ook een reden dat ik never zon soort hond zou nemen, het stigma, dat weet je als je eraan begint..
Ik loop ook een paar straten om als ik je tegen kom, ik kijk ook om om te kijken of ze aangelijnd zitten en me niet achterna komen.
Vervelend voor jou, ongetwijfeld.
Maar als ik zie wie hier met dat soort honden loopt..,.en hoe vaak ze ze amper kunnen houden, en mijn hond een eenbeks hapje is, ik ben als de dood voor alles wat breedbekkig is of lijkt.

En ik vind het ook wat eng dat jij het lijkt te ontkennen dat dit soort honden als een blad aan een boom om kunnen slaan en incidenten algemeen genomen veel heftiger aflopen als met een ander willekeurig ras, ik volg het nieuws niet echt, kijk alleen wat er om me heen gebeurd, en dat is al angstaanjagend genoeg, elders een opsomming gemaakt, 6 agressieve breedbekken in 1 maand, 5 ingeslapen en 1 in de opslag, en mijn Tom aangevallen door een franse bull. Maakt 7 incidenten in `1 maand, waar ik van weet, in mijn wijk...Dat is toch niet normaal?

Ik vind dat deze honden gewoon aangelijnd en gemuilkorft moeten worden, als ze aanvallens is de schade veel groter dan bij andere honden, en hun gedrag waardoor ze in 1 keer om kunnen slaan maakt het gewoon nodig binnen deze drukke maatschappij. En juist als verantwoordelijk baasje zou je dat moeten doen eigenlijk.
Als je me nu tegemoed komt maak ik me uit de voeten, en snel ook. Zouden ze aangelijnd zijn loop ik gewoon langs je heen, dus als je er moeite mee hebt dat iedereen wegvlucht voor je zou ik ze muilkorven....

Mijn hond heeft ook zijn negatieve kanten, zijn zwakke plekken, daar ben ik me van bewust en doe daar naar beste wil en kunnen moeite voor om in te perken, maar het grote verschil hierbij is dat het in zijn geval niet om verwonden of doden van levende wezens gaat.
Want zoals jij jouw bloedjes nu beledigd ziet worden...de rasgroep van jouw bloedjes hebben mijn bloedje al zovaak agressief benaderd dat ik mijn eigen viervoeter bescherm, en zie ik `1 vrouw met 3 ongemuilkorfde breedbekken lopen maak ik me uit de voeten, me ervan verzekeren dat die honden me niet achtervolgen, want dat is wat de rasgroep me inmiddels dwingt te doen, wil je dat niet dan zal je een andere conclusie moeten trekken...of ermee leren leven dat ik en mensen als mij wegrennen als we je zien..

Doet dat pijn, ja! Maar ik kan aan de buitenkant niet zien of jouw honden engeltjes zijn of niet, en of jij ze kan houden of niet, en het leven van mijn hond is me meer waard dan het eventueel kwetsen van de eigenaar van een vechthond, die kiezen er mi zelf voor om met zon hond te lopen, en je weet hoe men over ze denkt...

Dus wat Lizzy zegt, doe er wat aan, van binnenuit, en stop met het wijzen van de vinger naar andere eigenaren, zorg ervoor dat wij ons geen zorgen meer hoeven te maken, want dat heb ik dus nooit gedaan...tot ik zoveel incidenten in mijn omgeving kreeg, nu ben ik er ook meer dan klaar mee als ik eerlijk ben.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3180829
ik begrijp het wel, wat Xeros schrijft en hoe ze denkt...
nu is het dit ras, voorheen was het de rotweiler daarvoor weet ik veel wat voor ras...
wat ik eerder schreef dat ze wegliepen ed om mij en de jongens te ontlopen, ik maakte me daar ook druk om...maakte
weet nog wel toen zimba een pupje was, bolletje wol, spring in t veld en oh wat vond iedereen hem leuk!!
iedere voorbijganger ging wel op zn hurken zitten...totdat ze door kregen dat t een herder was toen was het over...
een etiket opgeplakt krijgen is niet leuk zeker niet als het om jouw honden gaat, jouw 'kindjes'
hier lopen er ook een paar....eentje die doorkruist het hele park in zn eentje daar heb ik al ettelijke keren wat van gezegd.. de rest zit keurig vast, maken ruimte ed prima heb ik geen moeite mee..die nemen hun verantwoording maar als ik dan zie dat er van die onnozele gasten zijn die dan nog, terwijl ze op het gras staan aandacht vragen vd hond zodat die alleen naar hun kijkt, toch hun honden erop af laten gaan... tja dan denk er t mijne van en nee dan 'mogen' ze nog geen andere hond doodbijten maar laat het tergen van deze honden dan gewoon achterwege en mijd ze op een normale manier zonder te gaan roepen, weg te rennen ed want echt hoor sommige mensen maken er zo n vreselijk toneelspel van..
Door Lil
#3180839
Weet je wat ik zo ontzettend vreemd vind?

Al dat gezeur over muilkorven. Ik heb in het verleden mijn herplaatsers gemuilkorfd, totdat ik wist dat ze geen honden of mensen sloopten toen ging hij eraf.
Mensen doen zo extreem belachelijk over een muilkorf, echt waar ipv dat ze blij zijn wordt je verkettert, voor rot gescholden, bedreigd, wordt de dierenbescherming gebeld (althans dat roept men). Ja echt voor het dragen van een baskerville.... pfffff....

Waarom is een muilkorf zo erg???

Als morgen wordt gezegd alle herder muilkorven, dan heb ik er geen probleem mee en doe ik de liefste hond ter wereld; kruising labrador met herder gewoon een muilkorf om. Iedereen blij en mijn honden boeit dat geen ene zier.
Door Martine-Tom
#3182217
Lil schreef:Normaal zou ik zeggen dat gebeurd bij bijna alle rassen als je ertussen springt. Maar ik lees nu dat het wederom een ras is waarvan je weet dat de kans groter is dat ze op een andere klappen.
Ikben 1 keer tussen knokken honden gesprongen, een hovawart die een boomer aanvloog, de boomer was alleen in paniek en maaide met zijn poten, de hova was gefocust op de boo er, beet mij in mn arm toen ik de boomer uit zn bek viste en liet acuut los toen ie doorhad dat het niet de boomer was, in de verwarring die er bij de hova ontstond net genoeg tijd om de halsband te pakken en de boomer richting baasje te "gooien".
Ik heb nooit het idee gehad dat de hova mij doelbewust pakte iig.

En een keer een boomer van een zwaan geplukt die een dappere poging deed de zwaan te vermoorden, eenmaal van de zwaan af was de focus weg en was ie net zo lief als ik hem voor dat voorval kende (al heb ik hem nooit meer vertrouwd) wel een klap van de zwaan gehad, dat wel :biggrin2:
Door smulpaap
#3182242
Wat ik me dus weleens afvraag : De asiels luiden al jaren de noodklok , 80 % van wat er op de wachtlijsten staat zijn dergelijke rassen
Wat dus betekent als men afstand wil doen van een dergelijk ras , men vaak te horen zal krijgen . Nog geen plaats , en dan ? ::) :-X
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3182459
smulpaap schreef:Wat ik me dus weleens afvraag : De asiels luiden al jaren de noodklok , 80 % van wat er op de wachtlijsten staat zijn dergelijke rassen
Wat dus betekent als men afstand wil doen van een dergelijk ras , men vaak te horen zal krijgen . Nog geen plaats , en dan ? ::) :-X

Gaat die mp of, of flikkeren ze "m de vaart in :-X
Door smulpaap
#3182474
Angelique schreef:Gaat die mp of, of flikkeren ze "m de vaart in :-X
Oh ja , gewoon nog een keer lekker verantwoord herplaatsen . Moet kunnen :-X
Of je eindigt idd in een sporttas ergens in het water
Wat ik dus ook niet snap ... de ziektekostenverzekeraar . Dit wordt blijkbaar allemaal gewoon maar gepikt , die torenhoge kosten na hevige incidenten
En daar mogen wij met zijn allen ook aan meebetalen
Gebruikersavatar
Door pluk
#3182494
smulpaap schreef:Wat ik me dus weleens afvraag : De asiels luiden al jaren de noodklok , 80 % van wat er op de wachtlijsten staat zijn dergelijke rassen
Wat dus betekent als men afstand wil doen van een dergelijk ras , men vaak te horen zal krijgen . Nog geen plaats , en dan ? ::) :-X
Gezien het aantal honden dat wordt gevonden worden die ergens uit de auto gezet of aan een boom vastgebonden.
Heel eerlijk...volgens mij zijn heel veel van die honden beter af met een enkeltje regenboogbrug. Een jarenlang verblijf in het asiel wordt geen hond beter van :-[
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door