Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door fransbulletje
#3175412
Vorig jaar hoge laarzen gekocht van Zoo Adventure.
Ben er superblij mee, lopen heerlijk en kan er mijn eigen zolen in doen.

Groetjes Elvira en de bullen!
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3175426
Ja de ariats waren ook rubber.

Google eens op jacht laarzen, daar komen vaak de betere merken mee naar voren. Ariats, aigle, Le chameau, muckboots.. zeker online moet je daar wel voor kunnen slagen. Wil je toch passen kijk dan eens bij waidmann. Of bij een goed jachthuis.
Door Lizzy
#3175521
Mocht er nou iemand op zoek zijn naar Aigle's Parcour maat 38 (zonder ISO):

Afbeelding

Ik heb hier een paar zo goed als nieuwe staan. Ik heb ze bij elkaar maximaal 4 uur gedragen (en het gaat dus niet met mijn rug - men had mij bezworen dat dit met het nieuwe model wel zou lukken. Niet).
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3178005
Lizzy schreef:Mocht er nou iemand op zoek zijn naar Aigle's Parcour maat 38 (zonder ISO):

Afbeelding

Ik heb hier een paar zo goed als nieuwe staan. Ik heb ze bij elkaar maximaal 4 uur gedragen (en het gaat dus niet met mijn rug - men had mij bezworen dat dit met het nieuwe model wel zou lukken. Niet).
Zitten de laarzen verder wel goed?
Ik vond ze nl. best "raar"lopen.

Ja pfffffffffffffffffffffffffffffffff
Overal rondgereden vandaag laarzen passen, valt allemaal niet mee he.
AIgle parcours en parcour iso aangehad. Parcours zat erg wijd maar lengte maat 37 was goed, inlegzolen passen er precies in. Maar ik kon er zo nog een zool inleggen, en ik had al dikke sokken gekregen. Verder vond ik ze wel funny lopen, maar dat kan dus die dempende verende zool zijn. De parcours is zeker te losjes, de iso zit al wat vaster omdat die neonpreen heeft, maar van mij mocht het nog wat vaster.
Le chameau iets ander model, voet goed, helaas te hoog en mijn kuit begint door mijn lengte eerder dan zij berekend hebben, dus ik heb een plooi bij de enkel, dat gaat hem dus niet worden.
Dubarry's heb ik niet echt gepast, wel ergens 2 maten te groot voor de gein aangetrokken, mwoah snap dta het wel fijne laarzen zijn. Maar ja die prijs ::) Tja als ik geld over had waarom niet? Maar dat is niet zo.
BR's aangehad, neh. Nog wat andere dingen vaak te hoog. Oja anwb laarzen maar die had ik al, vallen wat groot maar ik vind de 36 die ik nu heb wat klein. Maar goed stuggere zool als de andere laarzen dus lastiger afwikkelen en laat ik daar nu moeite mee hebben.
Zucht, ariats aangehad, ja die zitten wel fijn, ook niet preciese maat aan kunnen passen, een model met ook die verende zool paste mijn inlegzool niet in, die was verstevigs aan beide kanten van de voet, daardoor zaten mijn zolen raar. Hij zat wel heeel goed zonder inlegzool, misschien wel beste zonder zool ooit. Maar ja 280 pleuries. Dan heeft ariat nog een model van 200 pleuris die ook best fijn zit, maar helaas ook niet mijn preciese maat kunnen passen >:( Vind ze ook niet lelijk http://www.ariat-europe.com/de/COUNTRY_ ... WN#start=1
De aigle heeft wel meer profiel in de zool

Zucht....
Door zurca
#3178007
Ik zou echt proberen die laarzen te passen waar ik het over had... Je schrijft dat de laars wel wat "vast" mag zitten. Bij mij zitten die laarzen lekker "strak" op de voet en enkel zonder dat het te krap wordt zeg maar...
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3178012
zurca schreef:Ik zou echt proberen die laarzen te passen waar ik het over had... Je schrijft dat de laars wel wat "vast" mag zitten. Bij mij zitten die laarzen lekker "strak" op de voet en enkel zonder dat het te krap wordt zeg maar...
Helaas in geen van de winkels hadden ze die :crying: >:(
Prijstechnisch gezien zijn ze nl ook leuk
Want ik ben bij aigle nl. idd bang dat mijn hak op en neer gaat en als je dan in een stevige blubplas staat.....
Door petralita
#3178102
Misschien is de optie al genoemd, dan heb ik niks gezegd.

Waarom kijk je niet naar een paar veterlaarzen/snowboot dingen? en warm en op maat te strikken en meestal redelijk stevig.
zoiets bv http://www.decathlon.nl/laarzen-extreme ... Gwodz6UEag

Ander idee is goede wandelschoenen met gaiters. dat had ik vroeger altijd en vind het ideaal en ja als je gaiters goed passen kun er ook rustig mee door een plas stampen is mijn ervaring.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#3178136
Lizzy schreef:Mocht er nou iemand op zoek zijn naar Aigle's Parcour maat 38 (zonder ISO):

Afbeelding

Ik heb hier een paar zo goed als nieuwe staan. Ik heb ze bij elkaar maximaal 4 uur gedragen (en het gaat dus niet met mijn rug - men had mij bezworen dat dit met het nieuwe model wel zou lukken. Niet).
Ik heb wel interesse :)

Hoe vallen ze verder, ik heb normaal maat 38/39, dus het zal er dan misschien om hangen of ik ze pas........
Door Lizzy
#3178144
Sammy1980 schreef:Ik heb wel interesse :)

Hoe vallen ze verder, ik heb normaal maat 38/39, dus het zal er dan misschien om hangen of ik ze pas........
Ik heb normaal ook maat 38/39 dus ik vind ze vrij ruim vallen. Maat 39 was mij overduidelijk te groot (en van Dubarry's heb ik 39,5). Schiet ze gerust een keer aan als je in Z'meer bent.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3178169
petralita schreef:Misschien is de optie al genoemd, dan heb ik niks gezegd.

Waarom kijk je niet naar een paar veterlaarzen/snowboot dingen? en warm en op maat te strikken en meestal redelijk stevig.
zoiets bv http://www.decathlon.nl/laarzen-extreme ... Gwodz6UEag

Ander idee is goede wandelschoenen met gaiters. dat had ik vroeger altijd en vind het ideaal en ja als je gaiters goed passen kun er ook rustig mee door een plas stampen is mijn ervaring.
Ik vind ze nog best wel leuk, maar die zijn wat laag, maar echt de modderspetters komen tot aan mijn knieen hier.
En omdat het snowboots zijn slijten die zolen weer harder op asfalt als er geen sneeuw ligt, tenminste ik heb er van lowa, van leer met goretex. Wel lekker warm maar echt voor bij de sneeuw.
Zo'n gaiters heb ik nog ergens liggen, maar zo een gedoe altijd, ben een lui wijf. :biggrin2: Nee ik houd gewoon van schoenen aan en gaan met die banaan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door