Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3174317
*Marga* schreef: Getest en test geslaagd...zelfs een hele vieze ovenschaal.. ;D ;D ;D ;D
Dus het is de moeite waard het ook te gaan proberen ! Vanavond komt mn nieuwe afwasmasjien , een maatje groter want had maar een kleine maar die was eigenlijk te klein voor met zn 3en of 4en , die is gisteren opgehaald door jong stelletje .
#3211416
Dit oude topic nog maar eens opgezocht.
Sinds november vorig jaar vul ik het bakje voor het glansspoelmiddel in de vaatwasser nu met gewone natuurazijn. Wat mij opvalt is dat ik steeds minder aanslag van thee in de theeglazen heb. Dit bevestigd het idee dat er dus van het (giftige) glansspoelmiddel een laagje op de vaat achter blijft (waar de aanslag zich op hechtte).
Het heeft best wel een tijdje geduurd, maar nu na enkele maanden zijn de theeglazen veel schoner. En áls er wat thee-aanslag achterblijft is het heel gemakkelijk met een vochtig doekje te verwijderen.
De vaat blijft wel een heel klein beetje natter, maar dat vind ik geen probleem. Even met de theedoek erover en klaar is Klara :)
Dus... proef geslaagd en weer wat chemische zooi kunnen vermijden :D
#3211503
Doranto schreef:Dit oude topic nog maar eens opgezocht.
Sinds november vorig jaar vul ik het bakje voor het glansspoelmiddel in de vaatwasser nu met gewone natuurazijn. Wat mij opvalt is dat ik steeds minder aanslag van thee in de theeglazen heb. Dit bevestigd het idee dat er dus van het (giftige) glansspoelmiddel een laagje op de vaat achter blijft (waar de aanslag zich op hechtte).
Het heeft best wel een tijdje geduurd, maar nu na enkele maanden zijn de theeglazen veel schoner. En áls er wat thee-aanslag achterblijft is het heel gemakkelijk met een vochtig doekje te verwijderen.
De vaat blijft wel een heel klein beetje natter, maar dat vind ik geen probleem. Even met de theedoek erover en klaar is Klara :)
Dus... proef geslaagd en weer wat chemische zooi kunnen vermijden :D

Ooh ga ik proberen, sinds we een vaatwasser hebben heb ik regelmatig de mondhoeken kapot. Vooral als ik meer thuis ben. Waarschijnlijk komt dit hierdoor maar azijn ga ik eens proberen!
Door Lil
#3211558
*Marga* schreef:Snik mijn vaatwasser geeft steeds een storing aan E 15 schijnt lekkage te zijn dus inmiddels al een week met de hand aan het afwassen..
Ieeeuu met de hand, horror. Succes, hopelijk gemakkelijk en niet al te duur te herstellen.
Door cj
#3211624
*Marga* schreef:Snik mijn vaatwasser geeft steeds een storing aan E 15 schijnt lekkage te zijn dus inmiddels al een week met de hand aan het afwassen..
Marga heb je een Siemens of een Bosch?
Code E15 kan fanalen zijn. Wat hiep bij mij. Aan/uit knop paar sec indrukken, zodat die het programma eindigt. Dan het langste programma opzoeken en opnieuw aanzetten. Succes.
Saskia
Door Lil
#3211628
cj schreef:Marga heb je een Siemens of een Bosch?
Code E15 kan fanalen zijn. Wat hiep bij mij. Aan/uit knop paar sec indrukken, zodat die het programma eindigt. Dan het langste programma opzoeken en opnieuw aanzetten. Succes.
Saskia
Dat ga ik onthouden.
#3211634
Ik lees met verbazing dat er nog mensen zijn die wasverzachter gebruiken ::)
Dat doe ik al zeker 15 jaar niet meer, ik werd niet goed van die luchtjes.
De handdoeken worden in de droger lekker zacht, dus waarom wasverzachter te gebruiken?

Ik vraag me af wat azijn doet met een vaatwasser op de lange duur?

Ik vind het overigens wel een probleem als de vaat er niet droog uit komt.
Ik heb geen vaatwasser om daarna alsnog alles met de hand af te drogen :biggrin2:
#3211635
Hier nu azijn in de vaatwasser gedaan in het glansspoelmiddel vakje, ik gebruikte nooit glansspoelmiddel maar dacht ach waarom geen azijn en na lezen hier direct gedaan. Nu net een vaat op 35 graden gewassen even laten staan en het was prima schoon en droog. Geen luchtjes maar die heb ik nooit want alles gaat voor gespoeld in de vaatwasser. Het eerste directe verschil vind ik mijn theelepeltjes. Die hadden best wat koffieaanslag en die zijn nu echt schoon. :D Ik ga dus ff door met de azijn.
#3211642
Borke schreef:Ik lees met verbazing dat er nog mensen zijn die wasverzachter gebruiken ::)
Dat doe ik al zeker 15 jaar niet meer, ik werd niet goed van die luchtjes.
De handdoeken worden in de droger lekker zacht, dus waarom wasverzachter te gebruiken?

Ik vraag me af wat azijn doet met een vaatwasser op de lange duur?

Ik vind het overigens wel een probleem als de vaat er niet droog uit komt.
Ik heb geen vaatwasser om daarna alsnog alles met de hand af te drogen :biggrin2:
Het lijkt mij dat het alleen maar goed is voor de vaatwasser. Het ontkalkt immers.
In de wasmachine gebruik ik al meer dan 20 jaar (kunnen er ook 30 zijn) azijn i.p.v. wasverzachter en de wasmachine die ik nu heb, heb ik zeker al een jaar of 15.
#3211849
cj schreef:Marga heb je een Siemens of een Bosch?
Code E15 kan fanalen zijn. Wat hiep bij mij. Aan/uit knop paar sec indrukken, zodat die het programma eindigt. Dan het langste programma opzoeken en opnieuw aanzetten. Succes.
Saskia

Ja een Siemens, al geprobeerd maar hij wil niet uit.. en toen na een paar dagen ging hij wel uit , programma gedaan maar na het perfect wassen en drogen weer de code E15

En dan weer start hij en dan na 1 minuut weer piepen grrr.
#3212032
Borke schreef:Ik lees met verbazing dat er nog mensen zijn die wasverzachter gebruiken ::)
Dat doe ik al zeker 15 jaar niet meer, ik werd niet goed van die luchtjes.
De handdoeken worden in de droger lekker zacht, dus waarom wasverzachter te gebruiken?

Ik vraag me af wat azijn doet met een vaatwasser op de lange duur?

Ik vind het overigens wel een probleem als de vaat er niet droog uit komt.
Ik heb geen vaatwasser om daarna alsnog alles met de hand af te drogen :biggrin2:
Ik heb nog nooit wasverzachter gebruikt, bahbahbah! Als de buren de wasdroger aan hebben met de slang uit het zolderraam word ik al misselijk van de lucht.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door