Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3177571
Anne in Duitsland schreef:Ik vind dat verhaal van Versvoer eigenlijk meer een algemeen reclamepraatje: kijk eens hoe goed wij het doen. Er staat nou niets in wat niet al in meer of mindere mate bekend was. Ik krijg uit dit verhaal ook niet de indruk dat de NVWA zich nu ineens meer gaat richten op de juiste samenstelling van kvv's, in het belang van onze huisdieren.
Ja dat idee kreeg ik ook toen ik het las, over herkomst en samenstelling en dat de analyse perfect is ( en net zoals bij brok als de analyse maar op de verpakking staat) Gaat verder niet in over vervoer van vlees.
Maar goed idd kun je best wel veel vleesvoor eigen gebruik inslaan,voor je familie, vrienden en voor buren, en ik heb geen koelbox in de auto nee. En dat mag wel?
En als ik dom ben ga ik vlees halen voor mezelf in de supermarkt op een warme zonnige dag ga dan verder winkelen oid en kom uren later terug, daar kraait toch ook niemand naar? Want dat is eigen verantwoording.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3177713
Kaio schreef:Ja dat idee kreeg ik ook toen ik het las, over herkomst en samenstelling en dat de analyse perfect is ( en net zoals bij brok als de analyse maar op de verpakking staat) Gaat verder niet in over vervoer van vlees.
Maar goed idd kun je best wel veel vleesvoor eigen gebruik inslaan,voor je familie, vrienden en voor buren, en ik heb geen koelbox in de auto nee. En dat mag wel?
En als ik dom ben ga ik vlees halen voor mezelf in de supermarkt op een warme zonnige dag ga dan verder winkelen oid en kom uren later terug, daar kraait toch ook niemand naar? Want dat is eigen verantwoording.
precies en een deel van mijn familie die heel dicht bij elkaar wonen gaan gewoon naar de slachter en kopen gezamelijk een hele koe. die wordt in vieren verhuisd naar een van de huizen en aldaar even verdeeld in handige porties. en dat kan zelfs in een ongekoelde wagen. dus... Ik kan me alleen voorstellen dat je zelf, als je grote hoeveelheden vlees vervoerd, je wagen even nadien grondig moet reinigen en ook je handen regelmatig moet schoonmaken,. desnoods met meegnomen kan water en een reinigings product. maar ja dat moet je in de keuken ook. En voorzover ik weet halen de mensen die hier voor iedereen inkopen gewoon rechtstreeks bij de slachthuizen die voor menselijke consumptie zijn. dus ook daarin zie ik het bezwaar niet. Het vlees is allemaal gekeurd.. ook dat van Lida. goed voor de dieren wil je het nog wel eens even in een vuilniszak kiepen omdat de kartonnen dozen kunnen gaan lekken, Maar als nog wat zou het probleem zijn als je geen handelaar bent?
Door monster
#3177744
Ik heb in Portugal met verbazing gekeken naar de kilo's vlees en vis, die door de brandende zon meegesleept worden. Ik eet zelf geen vlees, maar het lijkt daar prima te gaan.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3177812
Anne in Duitsland schreef:Ik vind dat verhaal van Versvoer eigenlijk meer een algemeen reclamepraatje: kijk eens hoe goed wij het doen. Er staat nou niets in wat niet al in meer of mindere mate bekend was. Ik krijg uit dit verhaal ook niet de indruk dat de NVWA zich nu ineens meer gaat richten op de juiste samenstelling van kvv's, in het belang van onze huisdieren.
+1
Gebruikersavatar
Door pike
#3181427
Ik wacht ook nog steeds met smart maar dan wel op het uiTTreksel anders wordt het misschien een beetje lang verhaal ;D
Door Martine-Tom
#3181428
pike schreef:Ik wacht ook nog steeds met smart maar dan wel op het uiTTreksel anders wordt het misschien een beetje lang verhaal ;D
Het was nog vroeg :P
Door MillyMol
#3181436
@Lida: zou je wel weer lijntjes gaan rijden als je een koelwagen tot je beschikking zou hebben? Het ongekoeld vervoeren van grote hoeveelheden vlees is immers de reden dat je bent aangehouden en nu niet meer gaat rijden?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3181444
Gezien de posting van Daantje op pag tien denk ik dat een verslag/uittreksel op dit moment nog steeds geen duidelijkheid gaat geven wat betreft het lijntjes rijden, aangezien ik daar uit opmaak dat de nvwa het zelf nog niet weet hoe met particulieren om te gaan en/of waar de scheidslijn ligt tussen particulier en bedrijf.

En om dan maar meteen een schot voor de boeg te geven weet ik uit andere situaties dat het niet hebben van een kvk-nummer er niet voor zorgt dat je niet als bedrijf gezien kan worden als "men" vindt dat het teveel en te groot is. Daar zijn legio voorbeelden van in de zin van...je verkoopt teveel kinderspeelgoed op Mp tot je kookt voor een paar buren mee, tot je neemt voor de hele straat de aanbiedingskratten Heiniken mee bij de makro. En waar dan de grenzen liggen is dan meestal te bepalen aan de betreffende inspecteur. Ev zo te lezen is deze vaagheid er binnen deze situatie ook en zal er misschien pas wat duidelijk worden na het vervolggesprek als de nvwa (die zowel beleidsmaker als uitvoerende instantie is) de informatie uit het 1ste gesprek verwerkt heeft.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door