Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3174109
Heb is zitten kijken, als ik in Amersfoort begraven word dan kost het totaal volgens Monuta (zonder steen, zet er maar een houten kruisje op ) € 5.900 en exact hetzelfde in Nieuwegein  € 6.500. Waarom Nieuwegein nu € 600 duurder moet zijn snap ik niet :-\ Bij Dela zou ik voor exact hetzelfde € 7.050 kwijt zijn. Gooi het allemaal maar in mijn pet :-\

Voor een totaal verzekerd bedrag van € 8.500 betaal ik de volgende premies:
Monuta € 12,89 (t/m 85 jaar)
Dela € 13,01 (levenslang) of € 19,71 (t/m 65 jaar)
Axent € 15,65 (t/m 85 jaar)
Ardanta € 15,95 (t/m 80 jaar)

Overweeg toch maar een verzekering af te sluiten bij Monuta. Alleen vraag ik me af in hoeverre de kosten van begraven gaan stijgen in de loop van de hoop ik toch minimaal 45 jaar? Er zit nu speling in van zo'n  € 2.500.
#3174115
Romee schreef: Heftig...
Veel verzekeringen hebben hier clausules voor, varierend van een half jaar tot 2 jaar na afsluiten dat er niet uitgekeerd word in geval van suïcide.
Gelukkig is dat niet altijd , al heeft Dela het wel geprobeerd om mij dat destijds wijs te maken . De verzekeringsagent die onze verzekeringen deed ( en nog doet) gebeld , en toen hij Dela ff boos belde bleek dat ze 'foutje' had gemaakt en hij wel verzekerd was ondanks dat het zelfdoding was . Anders had ik ook nog opgedraaid voor die kosten ( naast andere dingen waar hij me hierdoor voor op liet draaien ) van de man met wie ik in scheiding lag
#3174122
Dian schreef: Heb is zitten kijken, als ik in Amersfoort begraven word dan kost het totaal volgens Monuta (zonder steen, zet er maar een houten kruisje op ) € 5.900 en exact hetzelfde in Nieuwegein  € 6.500. Waarom Nieuwegein nu € 600 duurder moet zijn snap ik niet :-\ Bij Dela zou ik voor exact hetzelfde € 7.050 kwijt zijn. Gooi het allemaal maar in mijn pet :-\

Voor een totaal verzekerd bedrag van € 8.500 betaal ik de volgende premies:
Monuta € 12,89 (t/m 85 jaar)
Dela € 13,01 (levenslang) of € 19,71 (t/m 65 jaar)
Axent € 15,65 (t/m 85 jaar)
Ardanta € 15,95 (t/m 80 jaar)

Overweeg toch maar een verzekering af te sluiten bij Monuta. Alleen vraag ik me af in hoeverre de kosten van begraven gaan stijgen in de loop van de hoop ik toch minimaal 45 jaar? Er zit nu speling in van zo'n  € 2.500.
Bij Dela wordt rekening gehouden met prijsstijging. Helaas stijgen premies soms ook licht daardoor. Zal Monuta toch ook wel doen lijkt mij? Hier niet gekozen omdat je bij Monuta verder weg naar vervelend crematorium moet. De twee grote dichtbij behoren aan Dela toe. Misschien ook iets om te vragen?
#3174400
Bij een overlijden kunnen heel wat onverwachte kosten komen en dan ben je toch blij met een goede verzekering. Mijn vader is aan een hartstilstand gestorven, op straat, in een andere stad dan waar hij woonde. Met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht, waar geconstateerd werd dat hij was overleden en zijn lichaam naar het ziekenhuismortuarium werd overgebracht. Als de overledene niet na twee uur wordt verplaatst betaal je mortuariumkosten en die waren in dit ziekenhuis niet misselijk. Het was niet echt praktisch om dan meteen maar de uitvaart in die stad te houden, dus mijn vader werd terug naar zijn woonplaats gebracht. Dat gebeurt ook niet gratis. Omdat de ovens van het ene crematorium in de woonplaats gesloten waren wegens onderhoud en daardoor in het andere crematorium geen plek was hebben we de uitvaartplechtigheid in onze stad gehouden, maar werd mijn vader in een andere stad gecremeerd. Waar we overigens niet bij zijn geweest.
Mijn vader had wel een paar uitvaartverzekeringen, maar dat was niet genoeg om deze kosten te dekken. Maar het hielp ons in elk geval een beetje uit de brand. Nog een hele klus trouwens om polissen uit onder andere 1927 en 1956 te verzilveren! Met teruggave van de huur omdat we het huis snel leeg hadden, geld dat we kregen met het opzeggen van zijn verzekeringen, met teruggave van Eneco, een uitkering die we nog via de gemeente konden claimen omdat hij chronisch ziek was, met de verkoop van zijn koelkast, wasautomaat en zijn oude auto - die we ook nog eerst terug naar huis hadden moeten rijden - konden we een beetje uit de kosten komen. Maar dat was een flinke klus waar we een hoop energie en tijd in hebben moeten steken, dat kan ik wel vertellen. Binnenkort krijgen we eindelijk de teruggave van de stookkosten - dat heeft maar ruim 1 jaar geduurd  :-X - en dan kunnen we het eindelijk afsluiten. Financieel gezien dan, het verlies van mijn vader heeft een krater in mijn hart geslagen............
#3174423
Tanna schreef: Bij een overlijden kunnen heel wat onverwachte kosten komen en dan ben je toch blij met een goede verzekering. Mijn vader is aan een hartstilstand gestorven, op straat, in een andere stad dan waar hij woonde. Met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht, waar geconstateerd werd dat hij was overleden en zijn lichaam naar het ziekenhuismortuarium werd overgebracht. Als de overledene niet na twee uur wordt verplaatst betaal je mortuariumkosten en die waren in dit ziekenhuis niet misselijk. Het was niet echt praktisch om dan meteen maar de uitvaart in die stad te houden, dus mijn vader werd terug naar zijn woonplaats gebracht. Dat gebeurt ook niet gratis. Omdat de ovens van het ene crematorium in de woonplaats gesloten waren wegens onderhoud en daardoor in het andere crematorium geen plek was hebben we de uitvaartplechtigheid in onze stad gehouden, maar werd mijn vader in een andere stad gecremeerd. Waar we overigens niet bij zijn geweest.
Mijn vader had wel een paar uitvaartverzekeringen, maar dat was niet genoeg om deze kosten te dekken. Maar het hielp ons in elk geval een beetje uit de brand. Nog een hele klus trouwens om polissen uit onder andere 1927 en 1956 te verzilveren! Met teruggave van de huur omdat we het huis snel leeg hadden, geld dat we kregen met het opzeggen van zijn verzekeringen, met teruggave van Eneco, een uitkering die we nog via de gemeente konden claimen omdat hij chronisch ziek was, met de verkoop van zijn koelkast, wasautomaat en zijn oude auto - die we ook nog eerst terug naar huis hadden moeten rijden - konden we een beetje uit de kosten komen. Maar dat was een flinke klus waar we een hoop energie en tijd in hebben moeten steken, dat kan ik wel vertellen. Binnenkort krijgen we eindelijk de teruggave van de stookkosten - dat heeft maar ruim 1 jaar geduurd  :-X - en dan kunnen we het eindelijk afsluiten. Financieel gezien dan, het verlies van mijn vader heeft een krater in mijn hart geslagen............
Ja, dit is vreselijk :'(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door