Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#3173655
Gisteren kreeg ik van de jager slachtafval van een gans en een konijn. Het was al laat gisteren dus heb ik de zak in de koelkast gezet. Zojuist wilde ik de boel uit gaan zoeken en schoon gaan maken, toen ik vlooien zag. Ik heb de zak weer dichtgeknoopt en in de vriezer gezet, met het idee dat de vlooien dan dood gaan en ik de boel alsnog kan gaan verwerken. Klopt het dat vlooien dood gaan in de vriezer? En hoe lang moeten ze er dan in blijven? Ik heb ooit ergens gelezen dat vlooien nadat ze ingevroren zijn geweest, gewoon weer tot leven komen bij kamertemperatuur. Is hier iemand die daar iets van weet?
#3173664
Doranto schreef: Gisteren kreeg ik van de jager slachtafval van een gans en een konijn. Het was al laat gisteren dus heb ik de zak in de koelkast gezet. Zojuist wilde ik de boel uit gaan zoeken en schoon gaan maken, toen ik vlooien zag. Ik heb de zak weer dichtgeknoopt en in de vriezer gezet, met het idee dat de vlooien dan dood gaan en ik de boel alsnog kan gaan verwerken. Klopt het dat vlooien dood gaan in de vriezer? En hoe lang moeten ze er dan in blijven? Ik heb ooit ergens gelezen dat vlooien nadat ze ingevroren zijn geweest, gewoon weer tot leven komen bij kamertemperatuur. Is hier iemand die daar iets van weet?
Ja dit klopt volgens mij. Helaas wel, vieze beesten.
Door Mowgli
#3173681
Mijn Schatzi, die meewerkt in het familiebedrijf van mijn schoonvader, de rattenvanger van Berlijn die ook veel vlooienbehandelingen doet, zegt dat vlooien in de diepvries sterven, ook de eitjes.
Door Elf
#3173716
Toen ik vorig jaar 1 vlo ontdekte bij een van mijn honden heb ik als onderdeel 'operatie Botlek' ons langharige vloerkleed een maand door een vloerkleedreinigingsbedrijf laten invriezen. Zij deden dit als antivlobehandeling.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door