Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3173567
Ik ben superblij met alle reacties en ook blij dat naast mijzelf misschien anderen nu ook wat eerder nadenken zodat je beter en bewust keuzes kan maken als de tijd daar is...Al mijn dieren zijn altijd op "prive grond" begraven dus t was nieuw voor mij
We hebben nu nog 2 honden en ik weet nu zeker dat ik beter weet wat er mogelijk is en wat ik wel en niet wil alleen daarvoor is dit al een goede les geweest. Ondanks dat Mazzel oud was kwam het werkelijke afscheid best onverwachts en ik heb ik met mijn nuchtere verstand in mijn hoofd snel bedacht wat ik wel en niet wilde maar niet verder niet over de aanvullende mogelijkheden nagedacht en als die dan niet worden aangeboden houdt het helaas even op ..maar nu weet ik wel beter.....
Al mijn andere katten en konijnen liggen bij mijn moeder in de tuin..die is heel groot en ze liggen daar prima..Maar mams gaat op de hele korte termijn verhuizen dus dat was helaas dit keer geen optie..onze eigen tuin heeft helaas geen mogelijkheden voor een graf. De laatste kat ligt inmiddels ruim 5 jaar bij mijn moeder in de tuin daar zijn alle scherpe kantjes vanaf en ik heb er dan verder geen problemen mee dat ze daar ligt en ik er niet meer kom..Ik vond het toen wel een heel prettig idee..
#3173568
Martine-Tom schreef: Ik vind dat dan weer niet meer dan logisch, doorgaans is het normaal dat als je je dier brengt het "kosteloos" opgebaard word en je op dat moment afscheid kan nemen, wil je later nog een keer afscheid nemen, tja dat kost geld. Is bij mensen toch niet anders?

Bij mijn hond die ik zelf weg bracht, recht van de da af, die werd overgenomen van mij, en naar een aparte ruimte gebracht, in de tussentijd heb ik het zakelijke afgehandeld met de eigenaresse en besproken wat ik wilde, daarna kreeg ik (kosteloos) alle tijd om afscheid te nemen, ook werd me tot in detail uitgelegd wat er gebeurde met de spullen die ze bij zich had, toen ik eenmaal wegging was het klaar, wilde ik nog een x langskomen moest ik betalen, nogmaals niet meer dan logisch, ze ging een koelcel in, als ik langskwam haalden ze haar daaruit, legden haar in de kamer neer, in haar mandje, met haar halsbandje, speeltje en riem erbij, kost hun dus tijd, en tijd is geld. Hard maar het is zo..
Verdiep je voor de gein eens in de prijzen rond een mensen begrafenis, dat is echt niet leuk meer :-X
nope is bij mensen niet zo... daar kan je, op afspraak, gaan kijken
Door Martine-Tom
#3173569
Me and my boys! schreef: nope is bij mensen niet zo... daar kan je, op afspraak, gaan kijken
nou bij ons was dat niet hoor. Ja kon wel maar daar betaalde je vooraf voor zeg maar, voor die mogelijkheid, we konden oma droppen en tot de vondoleance niet komen en dat was goedkoper als de mogelijkheid om tussendoor langs te mogen komen.
#3173570
Ik heb me nooit verdiept in cremeren en de kosten.
Onze eerste hond is bij de dierenarts ingeslapen en in de tuin begraven. Dat huis dat mijn ouders nu gaan verlaten. Maar dat is inmiddels goed zo.
Jonas en Floor zijn thuis ingeslapen en ook zelf begraven. Ik vond het fijn dat tijdstip zelf te kunnen bepalen en alles in eigen hand te hebben.
#3173571
Martine-Tom schreef: nou bij ons was dat niet hoor. Ja kon wel maar daar betaalde je vooraf voor zeg maar, voor die mogelijkheid, we konden oma droppen en tot de vondoleance niet komen en dat was goedkoper als de mogelijkheid om tussendoor langs te mogen komen.
jeetje..
Door Lil
#3173572
Me and my boys! schreef: nope is bij mensen niet zo... daar kan je, op afspraak, gaan kijken
Stond bij mij op de rekening voor mijn pa toch echt gespecifieerd. x kosten maal x dagen voor opbaren en bezoek mogelijkheid.

Aanwezig zijn bij laatste verzorging bedrag x
aanwezig zijn bij kistsluiting... daar zijn ze coulant geweest en hebben niets ingevuld omdat het aansluitend was aan de laatste bezoekgelegenheid.

Nu is het wel zo dat je verzekerde bedrag meer dan hoog genoeg is om dat te vergoeden, dus naar gelang waar je gaat zie je dat niet terug omdat ze het niet specificeren, maar ik heb alles moeten betalen van het ophalen (zelf brengen mag en kan bij mensen nog niet eens maar goed) tot elke zucht die je doet of bij aanwezig wilt zijn. Wel netjes dat ze precies lieten zien hoe het in elkaar zit ook al heb je meer dan voldoende verzekerd bedrag. Ze hebben namelijk alles wat minder besteld was ook keurig van de rekening afgetrokken.
#3173573
Hier vroeger alles begraven. Tot de tuin veranderd werd... Toen alles opgegraven en alsnog laten cremeren. Daar ben ik erg blij mee. Nu zou ook alles gecremeerd wordt, individueel. Het crematorium waar ze heen ga vertrouw ik volledig.
#3173575
Me and my boys! schreef: nope is bij mensen niet zo... daar kan je, op afspraak, gaan kijken
Klopt, maar daar betaal je wel voor. Bij ons in elk geval wel. Ook logisch, er moet dan iemand van het uitvaartcentrum zijn, er wordt gezorgd dat alles er goed bij ligt enz. Niets mis mee dat dat geld kost.
#3173597
Kaela schreef: Klopt, maar daar betaal je wel voor. Bij ons in elk geval wel. Ook logisch, er moet dan iemand van het uitvaartcentrum zijn, er wordt gezorgd dat alles er goed bij ligt enz. Niets mis mee dat dat geld kost.
Nee, dat het geld kost niet. Maar hoeveel het kost, daar vind ik van alles mis mee. Ze weten dat je toch niet anders kan en de prijzen zijn echt belachelijk.

Toen een goede vriendin van ons stierf aan borstkanker en haar man ons vroeg om na de dienst, als iedereen langs de kist loopt voor het laatste afscheid, vooral door te lopen omdat het anders uit zou lopen en extra zou kosten vond ik dat in en in triest. Die mensen hadden zoveel verdriet en ze moesten ook nog mensen gaan vragen om door te lopen omdat ze het anders niet betalen konden.
#3173605
Hope schreef: Nee, dat het geld kost niet. Maar hoeveel het kost, daar vind ik van alles mis mee. Ze weten dat je toch niet anders kan en de prijzen zijn echt belachelijk.

Toen een goede vriendin van ons stierf aan borstkanker en haar man ons vroeg om na de dienst, als iedereen langs de kist loopt voor het laatste afscheid, vooral door te lopen omdat het anders uit zou lopen en extra zou kosten vond ik dat in en in triest. Die mensen hadden zoveel verdriet en ze moesten ook nog mensen gaan vragen om door te lopen omdat ze het anders niet betalen konden.


Bij een gesprek met een uitvaartleider is het denk ik goed als er iemand bij zit die er emotioneel niet bij betrokken is
En dus helder en scherp kan vragen hoe de rekening eruit komt te zien
#3173608
Martine-Tom schreef: Ik vind dat dan weer niet meer dan logisch, doorgaans is het normaal dat als je je dier brengt het "kosteloos" opgebaard word en je op dat moment afscheid kan nemen, wil je later nog een keer afscheid nemen, tja dat kost geld. Is bij mensen toch niet anders?
Als het kosten zijn die in rekening worden gebracht op een ander moment dan dat je je dier brengt (en dan nog ff er bij zit en een aai geeft) vind ik dat ook wel logisch.
En wat mensen een uitvaart voor mensen betreft, daar was ik al jong ervaringsdeskundige in helaas.
#3173615
Fjurdy is bij de DA ingeslapen, we hebben hem mee naar huis genomen en daar de andere jongens afscheid laten nemen. We hebben hem zelf naar het crematorium gebracht. Daar werd hij met zijn mandje in een speciale kamer neergezet en hebben we eerst alles uitgebreid doorgesproken.
Daarna hebben we afscheid kunnen nemen in de kamer waar hij lag, daar konden we zo lang we wilden de tijd voor nemen.
We waren 170,00 kwijt voor de individuele crematie en zijn voetafdrukje.
Ik heb hem daarna aan het einde van de week opgehaald, zijn as werd keurig in de vaas gedaan die ik er voor meegebracht had. Mand stond ook klaar om weer mee te nemen.
Ik weet zeker dat ik daar mijn andere jongens ook naar toe breng, zodra de situatie daar is.
Verder kreeg ik pas 1,5 maand na het overlijden van Fjurdy de rekening van Maarten, iets wat ik ook zeer op prijs stelde.
#3173616
Hope schreef: Nee, dat het geld kost niet. Maar hoeveel het kost, daar vind ik van alles mis mee. Ze weten dat je toch niet anders kan en de prijzen zijn echt belachelijk.

Toen een goede vriendin van ons stierf aan borstkanker en haar man ons vroeg om na de dienst, als iedereen langs de kist loopt voor het laatste afscheid, vooral door te lopen omdat het anders uit zou lopen en extra zou kosten vond ik dat in en in triest. Die mensen hadden zoveel verdriet en ze moesten ook nog mensen gaan vragen om door te lopen omdat ze het anders niet betalen konden.
Ik denk daar anders over. Het feit dat het verdrietig is doet niets af aan het feit dat er betaald moet worden. Je maakt gebruik van een gebouw, er zijn mensen voor je aan het werk. Als je voor een bruiloft een uur langer een ruimte met personeel huurt betaal je er ook voor.

Wat dan gelijk wel duidelijk is: zorg dat je voldoende verzekerd bent of gespaard hebt! Want ja voor jezelf is het vreselijk als je op die manier een dienst moet afraffelen.
#3173636
Angelique schreef:
Hier (in Stadskanaal) hebben ze maar een kleine oven, dus alles wordt individueel gecremeerd.  Laten ophalen is mogelijk, maar geen idee wat dat kost, wij brengen ze altijd zelf. Wij doen altijd een vooraankondiging, maar wat ik ervan begrepen heb is dat niet echt nodig en mag je op vaste openingstijden altijd binnenvallen. Afhankelijk van drukte en tijdstip wordt het dier dezelfde dag of de volgende gecremeerd, as ophalen is dan de dag daarop. Kosten van cremeren zijn iets van rond de €85 dacht ik.
Ik ga ook altijd naar stadskanaal! Fijne mensen, bel ook altijd even van te voren en doen nooit moeilijk. Maar ze hebben specifiek gevraagd de laatste keer of onze Dirk alleen gecremeerd moest worden, dus ze doen wel met meerdere. Ik was, zoals ik al eerder zei, voor franse buldog 60 euro kwijt. Ze geven je daar alle tijd om afscheid te nemen.
#3173656
Kaela schreef: Klopt, maar daar betaal je wel voor. Bij ons in elk geval wel. Ook logisch, er moet dan iemand van het uitvaartcentrum zijn, er wordt gezorgd dat alles er goed bij ligt enz. Niets mis mee dat dat geld kost.
ja id...maar niet dat je dat we daarna nog een rekening kregen oid.... we gingen als we er aan toe waren, geen hogere kosten als wat de rekening van te voren bepaald
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door