Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3173381
Hier is alles, op 1 na, thuis ingeslapen en aangezien ik met vervoer zit heeft de dierenambu ze daarna hier thuis opgehaald en naar het crematorium gebracht. Ik heb folders en internet info van het crematorium in huis maar dat is dus niet echt nodig. De Diernambu. heeft een soort van standaardformulieren van het crematorium bij zich waar alles aangevinkt kan worden, dan weet je dus ter plaatse waar je, wat betreft financiën, aan toe bent.
Shauna is vanuit de Dierenartsenpraktijk naar het crematorium gegaan en ook daar herinner ik me van dat die formulieren hadden die openheid van prijzen gaven zodat je ook daar, voor de handtekening zeker was van de totale prijs. Van het DA-crematorium concept kreeg ik na een week of 6 een rekening van het totaal dus ik neem aan dat die het verrekenen met de diernambu en van de praktijk heb ik alles in 1 keer gepind dus die verrekenen ook. Wat het allemaal gekost heeft weet ik niet meer, ook omdat ik soms nog iets in de vriezer heb liggen wat gelijk meegaat. (Niet onrespectvol bedoeld) Hier gaan de katten en honden individueel. Ook mijn kip die 16 heeft mogen worden is individueel gecremeerd. Honden en katten komen weer naar huis, Verdere dieren blijven en worden uitgestrooid.
#3173382
Me and my boys! schreef: ik dacht er niet bij na totdat vd week iem erover begon...
alleen bij mn eerste had ik wel mn twijfels...door de brand die er is geweest
Die vraag kreeg ik ook na de crematie van mijn vader..... Tja ik heb geen flauw idee. Wil er eigenlijk ook niet over nadenken. Voor mij was het zijn as dat in het zakje zat. Klaar!
Wat als, dan, weet je zeker..... boeit me allemaal niet. Inderdaad zoals je zegt vertrouwen hebben op de professionaliteit van de plek waar je hem naar toe brengt of het nou om een dier of een mens gaat.

Zou overigens aan de kennis/bekende vragen wat het brengt om me aan het twijfelen te brengen. Wat voegt het toe  :-\

Overigens kan ik je onzekerheid over de eerste wel begrijpen, als heel het crematorium in brand vliegt..... maar dan nog.... het gaat om de intensie en het gevoel (tenminste voor mij).
#3173385
Moet je na autopsie in Utrecht eens kiezen voor crematie. Wordt je pas echt opgelicht. En nog voor ik wist van de crematie de rekening al krijgen. Schande. Er is maar 1 crematorium waar ik mijn dieren nog breng en daar mag ik mee tot de oven als ik wil. Maar goed, na de autopsie hadden we geen keuze en dat weten ze daar al te goed!
#3173387
Omdat Ivan op zijn laatste pootjes loopt (  :'( ) dit ook al goed aan het uitzoeken en het zal alles bij elkaar zo'n 300-400 euro zijn. Ik weet het liever nu voorhanden, dan dat ik het straks midden in mijn emoties moet uitzoeken.

Maar rot voor jullie dat het zo verlopen is :(
#3173400
Wat wordt er zoal betaald voor cremeren dan? Mijn franse bulldog heb ik thuis laten inslapen, was 125 euro met elkaar en crmeren was 60 euro. Heb haar zelf weg gebracht. Zijn de kosten zo verschillend het land door?
#3173404
Voor Music moest ik kleine 100 euro betalen voor euthanasie en groeps crematie inéén.
Maar dat was in Belgie

Echter voor schoonmoeder aan het begin van dit jaar,wilde de firma die het graf moest aanpassen en de steen zou veranderen eerst 2600 euro hebben. Toen vriendlief zei daar niet over te piekeren,was het ineens maar 950 euro maar dan wel zonder rekening ( dus zwart). Corrupte zooi is het!
Laatst gewijzigd door inge58 op di 24 nov 2015, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#3173406
Mijn kat was 120€ euthenasie, ophalen en groepscrematie.
Hier kost groepscrematie voor Tom 75€, geen idee wat euthanasie hier kost, en daar hoop ik voorlopig niet achter te komen ook ;)
#3173419
Mijn eerste hond lang geleden inmiddels achter gelaten bij de DA. Ik wist destijds niet wat we er mee konden, behalve begraven en daar had mijn toenmalige vriend geen trek in.
Verder niet bij nagedacht tot mijn vriendin vroeg wat er nu precies met Lexie gebeurde. En ik er achter kwam dat ze inderdaad naar een destructie bedrijf gingen, ik vond dat zo erg! Ik heb me daar ook lang schuldig over gevoeld...
Toen we Brutus kregen heb ik daar dus ook over nagedacht; wat als ooit. En met manlief besproken. Alle mogelijkheden uitgezocht; zo is hier in de buurt een dierenbegraafplaats. Wij hadden toch bedacht een individuele crematie te doen en dan vervolgens de as strooien op het favo plekje van de hond (voor Brutus een ander plekje dan voor Lola)
Kosten heb ik destijds wel naar gekeken maar weet ik zo niet meer. Wel weet ik dus dat ik hem of haar kan brengen, ook hebben wij al besloten dat we de ander gelegenheid willen geven om afscheid te nemen, de heer en dame hier zijn echt 8 poten op 1 buik.....
Maar we hopen dat dit nog heel lang duurt.
#3173424
Voor Milo (klein ras ) individueel 135 .
Kosten collectief zouden 82,50 zijn

Voor Noa (middelgroot ) individueel 155
Kosten collectief zouden 92,50 zijn
Administratiekosten 10,50
Ontvangst /gebruik afscheidsruimte 18,50

Ophalen : Vervoer tot 20 km van het crematorium 30 euro , ophalen bij de DA . Weekend 35 euro . Ophalen bij particulier 50 euro

Dan kan je desgewenst de hond nog uit laten strooien aan zee
Of de hond bij het crematorium uit laten strooien
Of bij individuele crematie de as zelf op halen en de keuze maken of dat in een urn moet of in een asbus
#3173427
Mijn ratten en cavia's laat ik inslapen bij de dierenarts en neem ik weer mee naar huis.
Deze worden in de tuin begraven.

Als mijn honden ooit gaan laat ik ze thuis inslapen en breng ik ze zelf naar de crematorium.
Hierna wil ik ze in 2 mooie kettingen verwerken en een urn thuis hebben staan.
Dat het wat geld gaat kosten maakt me niet uit.

Je mag je hond toch zelf brengen op de tijd dat ze hem/haar cremeren, erbij blijven en het as weer meenemen?
Ik wil zeker weten dat ik haar as meekrijgt en niet die van een andere.. Of ik daar meer geld voor moet betalen maakt me niet uit.
#3173435
De katten die in de loop der tijd overleden zijn hebben we in de tuin begraven. De honden gecremeerd. Toen ik nog een Hollander was gingen ze naar Stompwijk, niets dan lof! Ook vanwege mijn vrijwillerswerk op de dierenambulance had ik regelmatig met het crematorium in Stompwijk te maken. Nu ben ik alweer bijna 10 jaar Limburger en zijn er in die tijd 2 honden overleden; Taylor en Buzzer. Beide honden hebben we zelf naar het crematorium in Roermond gebracht. Dezelfde service en respectvolle verzorging als in Stompwijk. Kwam er ook later achter dat het hetzelfde bedrijf is. ;)
Zowel in Holland als hier heeft de DA ons altijd netjes voorgelicht over de mogelijkheden. Dus jouw DA is hier in gebreke gebleven.
#3173440
Hope schreef: Het valt mij op dat er zoveel mensen voor crematie besluiten. Dat had ik niet verwacht eigenlijk, maar ja, wij hebben dan ook buiten veel ruimte.

Hier word niks gecremeerd. Ook mijn paard is "gewoon" opgehaald door de destructie. Geen speciaal transport of zo.
Vroeger begroeven wij kleine dieren ook in ons rijtjeshuistuintje. En toen gingen we verhuizen en ben ik dat plekje kwijt. Ik moet er niet aan denken dat in ons tuintje van 2,5 bij 13 meter de volgende bewoners gaan graven en Oscar tegen komen  :-X. En dat ik Oscar moet "achterlaten" als we verhuizen.

Ik heb eigenlijk ook niets met cremeren en ik denk ook dat ik Oscar dan wel ga uitstrooien. Omdat ik niets heb met zo'n urn in huis. Maar waar weet ik dan nog niet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door